وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماجرای مردی که بدون مغز زندگی کرد!!!!!!!

ماجرای مردی که بدون مغز زندگی کرد!!!!!!!

ماجرای مردی که بدون مغز زندگی کرد!!!!!!!

 

به گزارش ایران ناز در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۷ پزشکان یک پدیده عجیب را کشف کردند که آن هم در مورد یک مرد خدمتکار ۴۴ ساله بود که با یک مغز بسیار کوچک زندگی معمولی خود را پیش می برد.

 

این مرد فرانسوی بعد از احساس ضعف در پای چپ خود و آن هم به مدت دو هفته، به بیمارستان مراجعه کرد. پزشکان بعد از اسکن مغزی او متوجه وجود یک محفظه پر از آب داخل مغزش شدند و به شدت از این قضیه شگفت زده شده بودند.

 

این اسکن‌ها نشان می‌داد که این مرد مغزی در سر خودش ندارد؛ در حالی که مایع مغزی نخاعی به شکل طبیعی در سر او جریان دارد اما از یک قسمت خورده می‌شود و به دلیل اینکه این مایع وارد سیستم گردش خون او شود، در یک فضای دیگر جای می‌گیرد سپس با بررسی‌های مختلف متوجه شدند که او یک مغز بسیار کوچک در سر خود دارد.

 

ماجرای مردی که بدون مغز زندگی کرد!!!!!!!

 

یک فضای سیاه بزرگ با تجمع مایع مغزی نخاعی در مغز این مرد ساخته شده بود. زمانی که این مرد نوزاد بود، یک دستگاه مخصوصی را به سر او وصل کردند و آب اضافه مغزش را بیرون کشیدند و این دستگاه تا سن ۱۴ سالگی به سر او وصل بود تا این که او از ضعف زیاد و ناتعادلی در قسمت پای چپ شکایت کرده و به بیمارستان مراجعه کرد.

 

این مرد زندگی طبیعی خودش را پیش می‌برد. حتی ازدواج هم کرده بود و دو فرزند داشت. آزمایش‌ها نشان داد که سطح آی کیو در این مرد ۷۵ است که با عدد ۱۰۰ فاصله زیادی دارد اما باز هم جزو ناتوانی ذهنی محسوب نمی‌شود.

 

اما چیزی که قابل توجه است، این است که این مغز به شدت کوچک حتی دیده هم نمی‌شود اما چگونه توانسته است یک زندگی نرمال را برای این مرد فراهم کند؟

 

البته در سال گذشته تحقیقات نشان داد که افراد دیگر هم بوده‌اند که با شرایط عجیب مغزی زندگی کرده‌اند و این مرد نهمین فردی بود که بدون مخچه زندگی می‌کرد. مخچه بخشی از مغز محسوب می‌شود که عملکرد‌های مهم مثل تعادل، حرکات بدن و یادگیری را کنترل می‌کند.

 

یک خانم ۲۴ ساله هم در کشور چین به دلیل حالت تهوع زیاد به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان متوجه شدند که از یک وضعیت نادر به نام نداشتن مخچه رنج می‌برد.

 

جالب است بدانید که در یک مطالعه دیگر متوجه شدند که یک فرد ۱۲ ساله بدون مغز و فقط با یک ساقه مغزی توانسته خودش را سر پا نگه دارد و بعد از مدتی بدون داشتن یک مغز کامل از دنیا رفت و این وضعیت بسیار نادر است.