وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیت الله مکارم شیرازی:خرید و فروش مواد منفجره حرام است

آیت الله مکارم شیرازی:خرید و فروش مواد منفجره حرام است

آیت الله مکارم شیرازی:خرید و فروش مواد منفجره حرام است

 

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و رسیدن چهارشنبه سوری ، یکی از مراجع تقلید خرید و فروش مواد منفجره نظیر ترقه را حرام اعلام کرد . معمولا در مراسم چهارشنبه سوری حوادث زیادی بر اثر ترقه بازی و استفاده از مواد منفجره رخ میدهد . به گزارش ایران ناز آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي با بيان اينکه خريد و فروش مواد منفجره‌اي که در چهارشنبه‌ سوري استفاده مي‌شود حرام است تاکيد کرد: مردم مراقب باشند عيدشان را به عزا تبديل نکنند.

 

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي با بيان اينکه خريد و فروش مواد منفجره‌اي که در چهارشنبه‌ سوري استفاده مي‌شود حرام است تاکيد کرد: مردم مراقب باشند عيدشان را به عزا تبديل نکنند.

 

اين مرجع تقليد روز چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم با اشاره به روايتي از پيامبر (ص) گفت: در اين روايت بيان شده که در آينده در ميان امت من فتنه‌هايي برپا مي‌شود که گاهي در لابلاي آن، صبح انسان مومن و در عصر کافر مي‌شود که شايد دوره ما يکي از مصاديق آن باشد.

 

وي افزود: اين فتنه از جمله در امور مالي رخ مي‌دهد که ممکن است مال حرامي وارد زندگي شود؛ گاهي فتنه‌ها، سياسي و گاهي خانوادگي است که سبب کافر شدن انسان مي‌شوندف مگر کساني که حيات علمي نه اينکه فقط محفوظات علمي داشته باشند، يعني علم به توحيد و معاد و آخرت و اينکه خداوند ناظر اعمال است داشته باشند تا سبب حفظ آنان از خطر کفر شود.

 

وي افزود: انسان گاهي دين به دنياي خود و گاهي دين به دنياي ديگران از روي تعصب و لجاجت و وابستگي‌هاي غلط مي‌فروشد که واقعا بايد به خدا پناه ببريم و به فکر عاقبت کار باشيم.

 

اين مرجع تقليد تصريح کرد: اگر صبح هفت مرتبه ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله» را با بسم‌الله؛ سه مرتبه «توکلت علي الحي الذي لا يموت» و يک مرتبه صلوات با اسم چهارده معصوم را بخوانيم سبب حفظ انسان از آفات و بلايا مي‌شود.

 

آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به چهارشنبه‌ سوري تصريح کرد: مردم مراقب باشند عيد خود را عزا نکنند، زيرا بر اثر اين حوادث، گاهي صورت و چشم و گوش يک فرد تماما مي‌سوزد و به خاطر يک لحظه غفلت همه عمر پشيمان خواهد شد.

 

وي ادامه داد: اين همه تجربه شده و هر سال هم گفته مي‌شود، باز هم اين همه خسارت داريم؛ بارها گفته‌ايم که اين کار حرام است، اما زماني بود يک فتوا همه را تحت تاثير قرار مي‌داد، اما الان گوش شنوا کم است.

 

وي افزود: قبل از هر کسي والدين بايد مراقب باشند، همچنين وسايل ارتباط جمعي، معلمان مدارس و همه بايد به ميدان بيانيد همچنين نيروهاي انتظامي با قاچاقچيان اين مواد برخورد شديد داشته باشد تا شاهد حوادث کمتري باشيم.