وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میزان کالری سوزی در یک روز برفی

میزان کالری سوزی در یک روز برفی

میزان کالری سوزی در یک روز برفی

 

به گزارش ایران ناز محققان دریافته اند که مزیت های یک روز برفی تنها به درست کردن آدم برفی و خوردن شیر کاکائوی داغ خلاصه نمی شود. مادر طبیعت با دانه های برف برای ذهن و بدن شما کارهایی انجام می دهد. در ادامه به 6 فایده یک روز برفی برای سلامت اشاره می کنیم.

 

1. در روز برفی خواب بهتری دارید

قدرت خواب کافی به خوبی ثابت شده است. به اندازه کافی خوابیدن (به مدت 6 تا 7 ساعت در شبانه روز برای اکثر مردم) مزیت های زیادی برای ما دارد، از جمله: از ما ورزشکاران بهتری می سازد، به داشتن وزنی مناسب کمک می کند، از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می کند و باعث می شود کمتر بیمار شویم. به علاوه خواب کافی به داشتن خاطرات جدید و حافظه بهتر کمک می کند و باعث بهبود عملکرد مغز و حافظه در سنین بالا می شود. بنابراین یک ساعت بیشتر خوابیدن به معنای عملکرد بهتر و سلامت بیشتر است، پس در یک روز برفی سالمتر خواهید بود و عملکرد بهتری خواهید داشت.

 

2. بازی کردن در محیط باز در روز برفی نوعی ورزش محسوب می شود

پیاده روی در برف می تواند یک تمرین ورزشی جدی باشد. یک ساعت راه رفتن در برف 500 کالری می سوزاند و یک ساعت اسکی بازی کردن باعث سوزاندن 570 کالری می شود. پرت کردن گلوله های برفی در برف بازی کردن ها هم باعث سوزاندن حدود 500 کالری می شود که برابر با یک ساعت پیاده روی سریع است.بالا رفتن از تپه های برفی و سر خوردن از آنها نیز در یک ساعت بیشتر از 500 کالری می سوزاند. حتی ساخت آدم برفی راهی برای افزیش پمپاژ قلب است و به سوزاندن 300 کالری در ساعت کمک می کند.

 

3. سپری کردن یک روز برفی در خانه و خواندن کتاب به بهبود سلامت روحی و شادی کمک می کند

هوای سرد و بیرون رفتن از خانه را در روز برفی دوست ندارید؟ ماندن در خانه در یک روز برفی و خواندن کتاب هم مزیت های خود را دارد. بررسی ها نشان داده اند عادت به کتاب خواندن استرس و احتمال بروز بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. علاوه بر اینکه کتاب خواندن عملکرد مغز را بهبود می بخشد. بنابراین در یک روز برفی می توانید در خانه بمانید و کتاب بخوانید و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

4. روز برفی ما را مجبور می کند کمی تعطیلات داشته باشیم

بسیاری از ما خیلی زیاد کار می کنیم. اکثر مردم از تعطیلات خود به خوبی استفاده نمی کنند. مطمئنا چند روز کار کردن آسیبی به کار ما نمی زند. اما روز برفی ما را مجبور می کند تا زمانی را به خودمان اختصاص دهیم و از کار جدا شویم.

 

5. روز برفی فرصتی برای خوردن غذای سالم خانگی را فراهم می کند

شرایط به وجود آمده در روز برفی سفارش دادن غذای بیرون را تقریبا غیر ممکن می کند، به علاوه در این روز به اندازه کافی وقت آزاد دارید و می توانید غذای خود را بپزید. بررسی ها نشان داده اند غذایی که در خانه آماده می شود کالری کمتری دارد و به طور کل سالمتر است.

 

به علاوه غذا خوردن در کنار اعضای خانواده افزایش وزن را در کودکان به میزان 12 درصد کاهش می دهد و همچنین میزان خوردن غذای سالم تا 24 درصد افزایش پیدا می کند و احتمال بروز اختلالات خوردن نیز تا 35 درصد کاهش پیدا می کند. به علاوه سپری کردن وقت با خانواده باعث می شود کودک عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد و میزان تمایل افراد به مواد مخدر، سیگار و الکل نیز کاهش پیدا می کند.

 

6. تفریح کردن برای سلامت خوب است

چه ترجیح بدهید روز برفی خود را بیرون و با دوستان بگذرانید و چه در خانه به خواندن کتاب و خوردن غذای سالم مشغول باشید، به هرحال لذت بردن از کاری که انجام می دهید، برای سلامتی بسیار خوب است. استرس باعث خستگی، سردرد، اضطراب و مشکلات خواب و حتی افسردگی می شود. کنار گذاشتن تمام این مشکلات و دغدغه ها برای یک روز به بهبود سلامت جسمی و روحی کمک می کند. تفریح کردن در برف نیز فکر خوبی است، خندیدن التهاب و میزان هورمون های استرس را که به سیستم ایمنی آسیب می رسانند، در بدن کاهش می دهد.

 

میزان کالری سوزی در یک روز برفی