وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میکرونیدلینگ درمان ترک پوستی و جای جوش

میکرونیدلینگ درمان ترک پوستی و جای جوش

میکرونیدلینگ درمان ترک پوستی و جای جوش

 

با پیشرفت تکنولوژِ درمانهای جدیدی برای مشکلات پوستی ایجاد میشود .یکی از روشهایی که جدیدا برای درمان اسکارهای پوستی و زخمها و جای جوش در افراد استفاده میشود ، روش میکرونیدلینگ است .به گزارش ایران ناز  اين روزها روش‌هاي بسيار زياد و متنوعي براي جوان‌سازي پوست، برطرف کردن جاي زخم، سوختگي‌هاي قديمي و همچنين رفع ترک‌هاي پوستي وجود دارد. برخي از شناخته‌شده‌ترين انواع اين روش‌ها، استفاده از داروهاي موضعي يا تکنيک‌هاي ليزر است…

 

با اين حال، در خيلي از موارد با کمک چنين روش‌هاي درماني و صرف هزينه هم ممکن است بيماران به نتايج دلخواه و مورد نظرشان نرسند. از اين رو، پژوهشگران عرصه پوست و مو، به فکر پيدا کردن راه‌هاي جديد‌تر و البته کم‌هزينه‌تري براي درمان جاي زخم، خطوط و ترک‌هاي پوستي، جوان‌سازي و سوختگي‌هاي قديمي افتادند و «ميکرونيدلينگ» را به‌عنوان يکي از روش‌هاي مناسب و کارآمد در حوزه پوست و زيبايي معرفي کردند. دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، ما را با اين روش درماني جديد بيشتر آشنا مي‌کند.

 

  مکانيسم ميکرونيدلينگ چيست؟

 

اساس کار به اين ترتيب است که ابتدا با دستگاه ميکرونيدلينگ سوراخ‌هاي ريزي در لايه سطحي پوست ايجاد مي‌شود. سوزن‌هاي بسيار ظريف اين دستگاه به لايه عمقي‌تر پوست يا همان درم نفوذ مي‌کنند و اين کار مي‌تواند باعث فعال شدن عمل کلاژن‌سازي شود.

 

  اين روش چه مزيتي دارد؟

 

يکي از مهم‌ترين مزاياي استفاده از ميکرونيدلينگ نسبت به ساير روش‌هاي درماني، اين است که برخلاف تکنيک‌هاي ليزر، آسيب چنداني به لايه سطحي‌تر پوست وارد نمي‌شود و درنتيجه زخم و عوارض پوستي چنداني هم بر جا نمي‌گذارد.

 

 آيا مي‌توان با اين روش، موادي مانند ويتامين‌ها را هم وارد لايه‌هاي پوست کرد؟

 

بله. کارتريج اين دستگاه به‌گونه‌اي ساخته‌شده که مي‌توان هنگام انجام عمل، موادي مثل هيالوروئيک اسيد، ويتامين C، ترکيب‌هاي مس و ويتامين E که نقش مهمي در کلاژن‌سازي پوست دارند هم وارد لايه درم کرد.

 

مهم‌ترين کاربردش چيست؟

 

مي‌توانيم از اين روش نوين درماني براي جوان‌سازي پوست، برطرف کردن جاي زخم‌ها، رفع جاي سوختگي‌هاي قديمي و همچنين ترک‌هاي پوستي ناشي از بارداري يا چاقي و لاغري‌هاي سريع استفاده کنيم. به‌عبارت ساده‌تر،‌ اين روش مي‌تواند براي افرادي که به فکر اصلاح مشکلات پوستي خود هستند (البته در حوزه زيبايي و نه در زمينه درمان بيماري‌هاي پوستي) بسيار مفيد و کارآمد باشد.

 

در يک جلسه؟

 

نه، معمولا جوان‌سازي با کمک اين روش، بايد ماهي يکبار و حداکثر در 3 جلسه انجام شود. فاصله زماني مراجعه براي درمان زخم و جوشگاه‌هاي قديمي هم معمولا هر 2 ماه يکبار است. ناگفته نماند که تعداد جلسه‌هاي درمان زخم و جوشگاه به وسعت محل زخم بستگي دارد و نمي‌توان براي تمام افراد و با هرنوع جاي زخمي، نسخه واحدي پيچيد.

 

ميکرونيدلينگ عارضه‌اي هم دارد؟

 

اگر در شرايط کاملا استريل و به‌وسيله پزشک متخصص پوست انجام شود، عارضه چنداني ندارد. متخصصان باتوجه به شرايط و وضعيتي که پوست دارد، تشخيص مي‌دهند ميکرونيدلينگ براي رفع مشکل موثر خواهد بود يا نه. مشاوره پيش از عمل، اين امکان را به پزشک مي‌دهد که در صورت لزوم، فرد را از انجام ميکرونيدلينگ منع کند.

 

ميکرونيدلينگ براي بعضي‌ها خطر دارد

 

 کدام گروه از بيماران نبايد سراغ ميکرونيدلينگ بروند؟

 

براي تمام افرادي که سابقه حساسيت به موادي که در اين روش استفاده مي‌شود يا سابقه جوشگاه‌هاي گوشتي (کلوييد و جوشگاه هيپرتروفيک) دارند و کساني که به سرطان پوست،اختلال‌هاي خوني و انعقادي، ديابت، بيماري صرع و تشنج، اختلال سيستم ايمني، عفونت‌ حاد يا تبخال فعال مبتلا هستند، نبايد از روش ميکرونيدلينگ استفاده شود. ضمن اينکه اگر بيمار، سابقه انجام راديوتراپي در محل انجام ميکرونيدلينگ يا خال‌هاي بزرگ و زگيل در محل داشته باشد، بازهم کانديد مناسبي براي به کار بردن اين روش محسوب نمي‌شود. براي خانم‌هاي باردار و شيرده و افرادي که به‌تازگي ليزر يا لايه‌برداري پوست در همان محل ميکرونيدلينگ داشته‌اند هم اين روش درماني مناسب نيست.

 

آيا امکان قرمز شدن پوست که معمولا در تمام روش‌هاي زيباسازي پوست اتفاق مي‌افتد، با استفاده از روش ميکرونيدلينگ هم وجود دارد؟

 

تاحدي بله؛ اما يکي از مزاياي ميکرونيدلينگ، اين است که بعد از انجام آن قرمزي برجاي مانده، بسيار گذرا خواهد بود. ضمن اينکه خطر ايجاد عفونت بعد از انجام اين عمل بسيار کم است و پوست بيمار هم خيلي زودتر ترميم مي‌شود.

 

مطالب مرتبط:

 

برطرف کردن جای جوش با این ماسک جادویی

 

روش های ماهرانه برای رفع جای جوش