وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نحوه ی درست کردن ترشی فلفل دلمه ای

نحوه ی درست کردن ترشی فلفل دلمه ای

به گزارش ایران ناز ترشی فلفل دلمه ای را با استفاده از فلفل دلمه ای های رنگی درست کنید و علاوه بر طعم آن از زیبایی این ترشی رنگارنگ هم لذت ببرید. اگر دوست دارید می توانید به این ترشی هویج و یا کلم قرمز هم اضافه کرده و یا گل کلم را از آن حذف کنید.

 

رنگ‌های مختلف در فلفل دلمه‌ ای، نشان‌ دهنده مواد تشکیل‌ دهنده متفاوت است. فلفل دلمه‌ ای قرمز، لیکوپن بیشتر و فلفل دلمه‌ ای سبز، کلروفیل فراوان‌ تر دارد. رنگ نارنجی نشان‌ دهنده بتاکاروتن و رنگ زرد معرف لوتئین و زآگزانتین در فلفل دلمه‌ای می‌باشد.

 

هر کدام از این مواد خاصیت ویژه‌ای دارند. فلفل دلمه‌ ای یکی از سبزیجاتی است که به علت شکل زیبا و طعم متفاوت و رنگ‌های متنوع بسیار مورد توجه قرار دارد. این گیاه در چهار رنگ مختلف سبز، زرد، نارنجی و قرمز در بازار عرضه می‌شود.

 

نحوه ی درست کردن ترشی فلفل دلمه ای

 

مواد اولیه ترشی فلفل دلمه ای

 

    فلفل دلمه ای رنگی : ۳ عدد
    فلفل سبز تند : ۱۰ عدد
    گل کلم : ۱ عدد (کوچک)
    خیار : ۲ عدد
    سیر : ۵ حبه
    ادویه ترشی : ۳ قاشق مرباخوری
    برگ بو : ۳ عدد
    سرکه : به میزان لازم (حدودا ۲ تا ۲ و نیم پیمانه)
    نمک : به میزان لازم

 

نحوه ی درست کردن ترشی فلفل دلمه ای

 

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای

 

ابتدا فلفل دلمه ای و گل کلم را با آب و نمک خوب بشویید و اجازه دهید درون آبکش خوب خشک شوند.پس از خشک شدن آنها را به اندازه های دلخواه خرد کرده و روی پارچه ای تمیز پهن کنید و اجازه دهید یک شب روی پارچه باقی بمانند تا آب اضافی آنها کاملا خارج شود.پس از خشک شدن گل کلم و فلفل خیارها را خرد کرده و رویشان ۲ قاشق چایخوری نمک بپاشید

 

و ۱ ساعت صبر کنید ، پس از این مدت زمان خیارها را زیر آب سرد آبکشی نمائید.تمام سبزیجات خرد شده را درون قابلمه ای قرار دهید ، روی سبزیجات کمی آب جوشیده سرد شده بریزید و بمدت ۵ دقیقه اجازه دهید بجوشند تا نرم شوند ، سبزیجات را پس از اینکه ۵ دقیقه جوشاندید درون آبکش بریزید تا آب اضافی آنها خارج شده و سرد شوند.

 

نحوه ی درست کردن ترشی فلفل دلمه ای