وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نوشیدنی های مضر در طول بارداری کدامند

نوشیدنی های مضر در طول بارداری کدامند

نوشیدنی های مضر در طول بارداری کدامند

 

در این مطلب ما به شما نوشیدنی های مضر را معرفی میکنیم ایران ناز خانمها در دوران بارداری باید نکاتی را مدنظر قرار دهند که مربوط به تغذیه آنها می‌شود و تعداد زیادی از مواد خوراکی را نباید مصرف نمود. تقریباً بیشتر خانمها از بایدها و نبایدهای دوران بارداری مطلع هستند ولی ممکن است هنوز هم تعدادی از خانواده ها دانش کافی دراین زمینه نداشته باشند و خطاهای جبران ناپذیر از آنها سر بزند.

 

آب میوه هاي پاستوریزه نشده
حتماً به برچسب محصولات توجه کنید. از انواع شیر و آب میوه هاي پاستوریزه نشده کاملا پرهیز کنید چرا که ممکن است حاوی باکتری هایي باشند که به سیستم عصبی جنین آسیب میرساند.

 

الکل
مصرف الکل در دوران بارداری مانع از رشد جسمی و ذهنی جنین می‌شود. حتی برخی نارسایی ها در ظاهر جنین ودر روح و روان وی را نیز ایجاد میکند. کودکانی که از مادران یا حتی مادرانی که گاهی الکل مصرف میکنند به جهان می‌آیند، در آینده دچار مشکلات جدی در تکلم، یادگیری، تمرکز، زبان و بیش فعالی میشوند.

 

قبل از نوشیدن کمی فکر کنید
عده اي از نوشیدنیها، جزو نوشیدنی هاي سالم محسوب می‌شوند اما صرفا سالم بودن آنها باعث نمیشود که تصور کنید مصرف شان در دوران بارداری بلامانع و بی خطر است. مثل چای سبز، چای یخی، نوشابه هاي رژیمی، قهوه و…

 

چای سرد: ممکن است که این چای واقعا بشما حس نشاط و انرژی بدهد اما کافئین آن بسیار بالا است و نباید مورد مصرف قرار بگیرد.

 

قهوه: اگر نمیتوانید یک روز را بدون قهوه سر کنید بهتر است مصرف آنرا دراین دوران بسیار کاهش دهید. بطور ایده آل حذف قهوه از برنامه غذایی تان لازم است اما اگر چنانچه نمی‌توانید اینکار را انجام دهید، لااقل در مقدار مصرفی آن تجدیدنظر کنید. مصرف زیاد کافئین خصوصا در سه ماه نخست بارداری میتواند

 

منجر به سقط جنین شود و می‌تواند سلامتی جنین رابه خطر بیندازد. مصرف مداوم قهوه باعث تنگ تر شدن عروق خونی میشود ودر نتیجه جریان خون در بدن کاهش مییابد و از همین طریق جریان خون در بدن جنین نیز کم میشود.

 

ترکیبات موجود در کافئین باعث کم تر جذب شدن آهن که برای رشد جنین بسیار مهم است، می‌شوند. خانم هاي باردار نباید روزانه بیشتر از 150 میلی گرم کافئین مصرف کنند. پس عاقلانه است که مصرف قهوه را بسیار کم کنید و خودتان را از این خطرات دور نگه دارید.

 

مصرف قهوه در بارداری

مصرف زیاد کافئین خصوصا در سه ماه نخست بارداری میتواند منجر به سقط جنین شود

 

این مواد بطور مستقیم روی تخمک اثر می گذارند
نوشابه ها برای رفع تشنگی خوش طعم ترین و دل چسب ترین انتخاب هستند ولی مواد شیمیایی آنها مثل کوئینین اثرات ویرانگر زیادی دارند. هر زنی که به بارداری سالم و داشتن برنامه غذایی مناسب در دوران بارداری اهمیت میدهد، باید از مصرف نوشابه ها پرهیز کند.

 

نوشابه هاي رژیمی: نوشابه هاي رژیمی پر از کافئین نیستند اما شیرین کننده هاي غیرطبیعی دارند مثل ساکارین. این طعم دهنده ها باعث بروز برخی نارسایی ها در جنین میشوند البته اگر در مقادیر زیاد وارد بدن شوند. نوشابه ها در طعم هاي مختلف و متفاوت همگی کافئین دارند و باید در اندازه اي

 

که مصرف میشوند بسیار دقت شود. نوشیدن این نوشابه ها، بدترین و مضرترین مواد غذایی نیستند و اگر خانم بارداری میل به نوشیدن آنرا داشته باشد میتواند نظارت شده و متعادل گاهی نوشابه نیز بنوشد.

 

نوشیدنی هاي گازدار: کولا، لیموناد، تانگو و… همگی گوارا هستند و با نوشیدن مقدار کمی از آنها اتفاق خطرناکی نمی افتد ولی اگر عادت کنید که هرروز یک نوشیدنی گازدار بنوشید، احتمال آن که در هفته 37ام دچار وضع حمل شوید تا 38 درصد افزایش می‌یابد. نوشابه هاي انرژی زا و نوشیدنی هاي گازدار حاوی کافئین هستند و خطر زایمان زودرس رابه همراه دارند. بهترین قانون در دوران بارداری این است که از هر چیزی که دوست دارید و هوس خوردنش را میکنید در حد متعادل و متناسب مصرف کنید.

 

نوشابه ها
می‌دانیم که نوشیدن نوشابه ها از لذت بخش ترین چیزها در تمام جهان هستند، اما نوشابه ها حاوی کافئین و برخی مواد شیمیایی دیگر هستند. مصرف نوشابه ها باعث بروز مشکلاتی مثل زایمان بکار رفته در نوشابه ها باعث تغییراتی در رحم می‌شود. طعم دهنده هاي مصنوعی موجود در نوشابه مثل ساکارین مواد شیمیایی هستند که مردم بجای شکر، آنها را جای گزین کرده اند تا کالری کمتری دریافت کنند.

 

نوشیدنی های مضر در طول بارداری کدامند