وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کسانی که گیاه سانسوریا دارند بخوانند

کسانی که گیاه سانسوریا دارند بخوانند

کسانی که گیاه سانسوریا دارند بخوانند

 

همانطور که میدانید سانسوریای رنگی گیاهی است دارای ریزوم از خانواده لاله ، گیاهی برگ زینتی است و تنوع زیادی در اندازه برگ و رنگ برگ در این گیاه وجود دارد.

 

چنانچه در این بخش از نمناک خواهیم گفت این گیاه تنومند است، جوانه کلیندریال از خاک شنی سرچشمه می گیرد و می تواند بافته شده یا در شکل طبیعی خودشان باقی بمانند. در پاسخ به درخواست شما در ادامه نکاتی در رابطه با روش پرورش و نگهداری سانسوریای رنگی خواهیم گفت.

*شرایط رشد سانسوریا رنگی که باید بدانید و بلد باشید:

-نور

گیاهان آپارتمانی نور کم و فیلتر دار را ترجیح می دهند، اما گیاهان بسیار مقاومی هستند. گیاهان بیرونی و سانسوریا در سایه رشد می کنند.

 

-آب

این گیاه می تواند از دوره های طولانی خشکسالی جان سالم به در ببرد. در زمستان آبدهی کم یا حتی ماهانه است، و در تابستان هفتگی یا یک هفته در میان است.

 

-دما

دمای بالای 50 درجه فارنهایت بهتر است، اما می تواند در درجه سردتر هم زنده بماند. به طور کلی، دماهای بالاتر از 50 و کم تر از 85 درجه فارنهایت برایشان بهترین دما است.

 

-خاک

ترکیب خاک کاکتوسی سریع ترجیح داده می شود ؛ برای این گیاه زیبا خاک سبک با زهکش مناسب با ترکیبی از ماسه و پیت ماس و کوکوپیت مناسب است .

 

-کود و کوددهی

در فصل رشد می توان از کودهای npk ازت پایین هر ماه یک بار استفاده کرد . در طول زمستان به آن کود ندهید.

 

کسانی که گیاه سانسوریا دارند بخوانند

*نحوه تکثیر و رشد سانسوریا رنگی چگونه است؟

تکثیر از طریق برگ، بذر و پاجوش می باشد .سنسوریا با ساقه های زیرینش رشد می کنند. جوانه آفریقایی را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

 

کل گیاهان را می توان با برش ساقه زمینی نزدیک به برگ های گیاه تکثیر داد، اجازه دهید که زخم ها به مدت چند روز التیام یابند، سپس گیاه را در یک کاکتوس مخلوط، یا خاک گلدان مشابه بکارید. با خاک گیاه ره فقط تا تاجش بپوشانید؛ نه تا برگ هایش.

 

*همه چیز درباره تعویض گلدان سانسوریا

هر سال یا هر یک سال درمیان در بهار باید گلدانش را تعویض کنید. آن ها با بستن ریشه هایشان زنده خواهند ماند. چون سنسوریا از طریق ساقه های زیرین رشد می کند، به راحتی می تواند یک ظرف را در داخل خانه پر کند. سنسوریا به طور معمول ظروف سفالی را می شکند.

*انواع سانسوریا رنگی

گونه های اصلی سنسوریا کلیندریکا است، اگرچه چند گونه در دسترس وجود دارد، و برخی از پرورش دهندگان این گیاه اولیه را پوشش داده یا شکل می دهند. شکل نیزه ای – مانند سنسوریا ممکن است به سبک هماهنگ یا تک رنگ باشد، و از سایز 12 تا 24 اینچ می باشد. همه گونه ها به همان اندازه مقاوم هستند.

 

*بیماری های مربوط به سانسوریای رنگی خطرناکند؟

سانسوریا رنگی بسیار مساعد پوسیدگی ریشه است و برای همین در آبیاری آن باید بسیار دقت کنید. کف گلدان حتماً سوراخ هایی برای خروج آب داشته باشد تا از گندیدگی جلوگیری شود .

 

همچنین بیماری های قارچی این گیاه را مورد حمله قرار می دهند که می توان از قارچ کش های مانکوزب و کاربندازیم استفاده کرد ؛ علامت بیماری های قارچی زرد شدن ساقه ها و برگ ها پوسیدگی ریشه و تغییر رنگ در ساقه و بدنه گیاه است.

 

کسانی که گیاه سانسوریا دارند بخوانند

*پرورش دهندگان سانسوریا رنگی معتقدند که:

اینها تقریبا گیاهان محکم و محافظت شده ای هستند. آن ها می توانند از دوره های طولانی خشکسالی، تغذیه تصادفی، و بسته بودن ریشه هایشان، جان سالم به در ببرند. به طور مشابه، آن ها می توانند به سایه یا نور روشن عادت کنند. در حقیقت، آن ها زیاد نادیده می گیرند.

 

گلدان باید خوب آبکشی شود. ریشه های آن ها نمیتوانند زیاد در آب بمانند. با دانستن این موضوع، پرورش دهندگان معمولا دچار اشتباه و یا آبیاری بیش از حد کم و یا آبیاری از زیر گلدان می شوند.

 

در نتیجه، آبیاری کم تر از حد و نمیه آب دادن این است که ریشه ها در نزدیکی کف گلدان می میرند و ریشه های کوتاه بالای آن باقی می مانند.

 

بهترین روش این است که گلدان را به طور کامل آب دهید و بگذارید قبل از آبیاری بعدی خشک شود. سنسوریا برای افرادی که به چیزی غیر از بامبو برای روی میزشان نیاز دارند، مناسب است. این گیاهان همچنین می توانند جوانه های کوچکی که از پایه شان می زند را تحمل کنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره