وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه لکه شکلات را از روی فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه شکلات را از روی فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه شکلات را از روی فرش پاک کنیم؟

 

یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها که افراد در هر سن وسالی علاقه شدیدی به آن دارند شکلات است و از آنجایی که این خوراکی خوشمزه در حالت‌های مختلف جامد و مایع در دسترس است، امکان ریخته شدن آن بر روی فرش، مبل و دیگر وسایل منزل وجود دارد که در نهایت باعث ایجاد لکه هایی روی فرش، مبل و یا دیگر وسایل منزل می‌شود.

 

خدمات مراکز قالی شویی

 

همین می‌تواند چالش و مشکلاتی برای افراد ایجاد کند و سوالی که برای غالب افراد پیش می‌آید، به خصوص برای کسانی که بچه کوچک دارند این است که چگونه میتوان لکه شکلات را از روی فرش پاک کرد؟

 

ما در ادامه مقاله به بررسی بهترین روش‌های پاک کردن لکه شکلات از روی فرش خواهیم پرداخت.

 

اگر فرش شما دارای لکه‌هایی نظیر لکه شکلات، خون، ادرار، جوهر، چربی، قهوه و غیره است و طول مدت زیادی از ایجاد این نوع لکه‌ها بر روی فرش شما می‌گذرد، می‌توانید برای پاک کردن کامل آن‌ها از خدمات مراکز قالی شویی بهره بگیرید.

 

چگونه لکه شکلات را از روی فرش پاک کنیم؟

 

نحوه تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش

همانطور که در ابتدا بیان کردیم ایجاد هر نوع لکه‌ای می‌تواند برای افراد چالش برانگیز باشد، چراکه پاک کردن هر نوع لکه‌ای روش مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان از روش‌های مشابه برای انواع لکه‌ها بهره گرفت.

 

در این مقاله در ارتباط با روش‌های مختلفی که می‌توان برای پاک کردن لکه شکلات به کار گرفت توضیحاتی را برای شما بیان خواهیم کرد، همچنین اگر قصد دارید برای تمیز کردن تمامی لکه‌های فرش خود از مراکز قالیشویی معتبر کمک بگیرید، پیشنهاد ما به شما قالیشویی اکباتان است.

 

در این مرکز قالیشویی انواع خدمات فرش شویی، موکت شویی و… برای مشتریان انجام می‌پذیرد. بهترین روش‌های پاک کردن لکه شکلات عبارت است از:

 

استفاده از شامپو فرش‌ها

بهترین و رایج‌ترین مواد شوینده، شامپو فرش‌ها هستند که می‌توانید از آن برای تمیز کردن بسیاری از لکه‌های دیگر نیز استفاده کنید.

 

البته به هنگام استفاده از شامپو فرش باید توجه داشته باشید که بهترین زمان تمیز کردن هر نوع لکه‌ای قبل از خشک و سفت شدن آن است، زیرا زمانی که لکه تازه است بدان معناست که هنوز به بافت و الیاف فرش نفوذ نکرده است می‌توان آن را به راحتی از بین برد، ولی اگر طول مدت زیادی از ایجاد لکه روی فرش شما گذشته باشد پاک کردن آن سخت خواهد بود.

 

اگر لکه شکلات تازه است شما باید ابتدا با استفاده از یک قاشق باقی مانده آن را از روی فرش تمیز کنید. اگر شکلات مایع بود و امکان برداشتن آن به راحتی وجود نداشت، نگران نباشید می‌توانید با استفاده از یک تکه یخ شکلات مایع را سفت کرده و آن را از سطح فرش خود جدا کنید.

 

حال بعد از اینکه شکلات را از روی فرش جدا کردید باید مقداری شامپو فرش را در آب حل کنید تا رقیق شود و سپس با استفاده از یک دستمال تمیز آغشته به محلول مورد نظر، محل لکه را تمیز کنید.

 

بهتر است بعد از آنکه فرایند لکه‌گیری را به اتمام رساندید با استفاده از آب سرد محل لکه را کاملاً تمیز و خشک کنید.

 

استفاده از شامپو فرش‌

 

استفاده از محلول سرکه

می‌توانیم سرکه را به عنوان یکی از کاربردی‌ترین موادی که استفاده‌های متعددی در خانه دارد معرفی کنیم. شما می‌توانید برای پاک کردن لکه شکلات ایجاد شده روی فرش خود، از محلول آب و سرکه کمک بگیرید.

 

هرچند از این محلول می‌توانید برای پاک کردن بسیاری از لکه‌ها نیز استفاده کنید. در این روش مانند روش قبلی باید مواد اضافه شکلات را از روی سطح فرش بردارید.

 

سپس به یک دستمال تمیز احتیاج دارید تا آن را به محلول آب و سرکه آغشته کنید، بعد از انجام این کار دستمال مرطوب را به صورت رفت و برگشتی روی محل لکه بکشید.

 

بعد از آنکه جای لکه شکلات کامل از بین رفت، بهتر است با آب ولرم محل لکه را کاملاً تمیز کنید.

 

همچنین شما می‌توانید به محلول مورد نظر مقداری ماده سفید کننده وایتکس اضافه کند که می‌تواند خاصیت تمیزکنندگی و شفاف کنندگی بیشتری ایجاد کند، اما باید حواستانان باشد که به رنگ و بافت فرش آسیبی وارد نشود.

 

استفاده از مایع ظرفشویی

استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن لکه ناشی از شکلات نیز راهکار بسیار خوبی به شمار می‌رود.

 

در این روش بعد از آنکه اضافه شکلات را از روی سطح فرش تمیز کردید، باید محلول آب و مایع ظرفشویی درست کنید و سپس محل لکه را با استفاده از یک دستمال تمیز و محلول درست شده شست و شو دهید.

 

بعد از آنکه لکه به صورت کامل از روی فرش پاک شد، از آب سرد برای شستشوی کامل محل لکه استفاده کنید.

 

در صورتی که بعد از انجام تمامی موارد هنوز اثراتی از لکه شکلات روی فرش باقی مانده بود، می‌توانید مراحل طی شده را چند مرتبه دیگر تکرار کنید تا لکه مورد نظر به صورت کامل از بین برود.

 

چگونه لکه شکلات را از روی فرش پاک کنیم؟

 

استفاده از هیدروژن پراکسید

هر کدام از روش‌هایی که بیان کردیم می‌تواند تاثیر زیادی در پاک کردن لکه شکلات داشته باشد، اما اگر انجام روش‌های گفته شده تاثیرگذار نبود می‌توانید در این صورت از هیدروژن پراکسید استفاده کنید.

 

در این روش نیز ابتدا باید اضافی شکلات را از روی فرش تمیز کنید و سپس کافیست مقداری از این ماده را روی محله لکه شده اسپری کنید و پس از چند دقیقه با استفاده از یک دستمال تمیز و نرم و آب سرد آن را تمیز کنید.

 

جمع‌بندی نهایی

خوشبختانه امروزه محلول‌های متعددی تولید شده‌اند که خاصیت تمیز کنندگی بالایی دارند و می‌توانید از آن‌ها برای پاک کردن انواع لکه‌ها بهره‌گیرید.

 

همانطور که بیان کردیم می‌توانید از محلول‌های دیگری مانند محلول شامپو فرش، مایع ظرفشویی و آب، محلول آب اکسیژنه، اسپری آماده مخصوص لکه فرش، محلول جوش شیرین و سرکه سفید و دیگر موارد نیز برای پاک کردن این نوع لکه استفاده کنید.

 

ما در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با روش‌های مختلف پاک کردن لکه شکلات از روی فرش برای شما توضیحاتی بیان کنیم در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما مفید واقع شده باشد.