وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کیا پیکانتو 2021، جلوه کاملی از نوآوری به سبک کیا

کیا پیکانتو 2021، جلوه کاملی از نوآوری به سبک کیا

کیا پیکانتو ۲۰۲۱، جلوه کاملی از نوآوری به سبک کیا

 

پیکانتو هاچ‌بک شهری کیا است که از سال ۲۰۰۴ وارد بازار جهانی شده و تاکنون شاهد معرفی سه نسل از آن بوده‌ایم. آخرین نسل از پیکانتو نیز در سال ۲۰۱۶ پا به عرصه جهانی گذاشته است.

 

نسل دوم پیکانتو در نسخه‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ توسط اطلس خودرو وارد کشور شد. اما از نسل سوم تنها نسخه‌های محدودی در مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را شاهد بودیم.

 

کیا پیکانتو 2021، جلوه کاملی از نوآوری به سبک کیا

 

پیکانتو هاچ‌بک جذاب کیا، کوچک‌ترین خودروی تولید کمپانی کیا است که البته به دلیل علاقه ایرانیان به هاچ‌بک‌های کوچک و شهری بسیار در ایران مورد استقبال قرار گرفت.

 

تا جایی که در رقابت با i20 و i10 از هیوندای، یاریس از تویوتا، میراژ از میتسوبیشی و مزدا ۲ موفق‌تر از رقبا عمل کرد و توانست آمار فروش خوبی کسب کند.

 

بدون شک، جای خالی نسخه ۲۰۲۱ که فیس‌لیفتی از نسل سوم است و با وعده کیا اوایل ۲۰۲۱ وارد بازار جهانی خواهد شد در کشور به چشم خواهد آمد. اکنون قصد داریم در این غیبت آزار دهنده، کمی بیشتر از نسخه جدید و غایب پیکانتو در کشور بدانیم.

 

طراحی بدنه نسخه‌های مختلف

پیکانتو ۲۰۲۱ نیز مانند مدل قبل از فیس‌لیفت در دو نسخه GT و X لاین تولید می‌شود. کیا که طی سال‌های اخیر ضمن تولید محصولاتش در نسخه‌های متعدد، سعی در تغییر چهره آن‌ها به ظاهری اسپورت‌تر داشته، این سیاست را در نسخه جدید پیکانتو نیز اجرا کرده است.

 

نتیجه اینکه پیکانتو ۲۰۲۱ چهره‌ای به غایت جذاب‌تر با المان‌های اسپرت پیدا کرده است. البته این تغییرات در نسخه GT لاین بیش از نسخه X لاین به چشم می‌آید. این تغییرات در جهتی حرکت کرده که به این خودروی کوچک چهره‌ای عظلانی‌تر داده و در ظاهر آن را بزرگ‌تر از آنچه هست جلوه می‌دهد.

 

در حدی که نسخه X لاین چیزی شبیه مینی کراس‌اورهای شهری دیده می‌شود. این نتیجه حاصل تلاش دو تیم طراحی کیا در کره جنوبی و آلمان است.

 

در نهایت اینکه در این نسخه‌ها از جلوپنجره جدید کیا با عنوان «تایگر نوز» استفاده شده است که طراحی تکمیلی آن در نسخه X لاین با تزیینات ویژه کرومی در پایین و کاور و تزئیناتی سیاه رنگ در نسخه GT صورت گرفته است.

 

همچنین در نسخه X لاین جلو پنجره از دو سمت باز تر است و تا کناره‌های گلگیر جلو کشیده می‌شود اما در نسخه GT لاین شاهد بسته شدن آن در طرفین توسط مه‌شکن‌ها و در ادامه هواکش‌های سپر جلو در کناره‌های گلگیرهای جلو هستیم.

 

این طراحی اختصاصی در عقب دو نسخه نیز مشاهده می‌شود و تنها اشتراک آن‌ها مانند قسمت جلو، در فرم طراحی چراغ‌های اصلی است.

 

پیکانتوی جدید که صرفا در نسخه پنج‌در تولید می‌شود همچنین از کابین جادار تری نسبت به نسخه‌های قبلی برخوردار است.

 

کیا به رنگ‌بندی بیرونی پیکانتو جدید، ۱۰ رنگ اضافه کرده و همچنین دو رینگ ۱۴ و ۱۶ اینچی ۱۶ پره را به انتخاب‌های مشتریانش اضافه نموده است. برای بررسی دقیق‌تر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی پیکانتو ۲۰۲۱ به پیکانتو اپ دیوار مراجعه کنید.

 

موتور و گیربکس‌های متفاوت

پیکانتو ۲۰۲۱ شگفتی‌ها و نوآوری‌های خود را در بخش فنی نیز عرضه کرده است. در این قسمت کیا، خودروی کوچک و خوش ظاهرش را با دو موتور جدید از نوع اسمارت استریم تولید کرده است.

 

دو نوع مطرح شده از این موتور سه سیلندر، نمونه ۱ لیتری با بیشینه توان ۶۶ اسب بخار و دیگری ۱ لیتری توربوشارژ T-GDi با سقف توان ۹۹ اسب بخار هستند. این دو موتور همچنین به سیستم پیشرفته ITMS که نوعی سیستم مدیریت حرارتی یکپارچه است و جعبه دنده خودکار AMT مجهز شده‌اند.

 

لازم به ذکر است هر دو نسخه X و GT لاین پیکانتو ۲۰۲۱ با هر دو موتور ساخته می‌شوند و برای تمام مدل‌ها جعبه دنده ۵ سرعته دستی قابل سفارش است.

 

کیا اطلاعات بیشتری از سقف سرعت و شتاب خودروی جدید خود ارائه نداده و اما این ادعا را درباره تمامی آن‌ها مطرح کرده که این محصول جدید از استانداردهای آلایندگی جدیدی برخوردارند و در نتیجه این خودروها در عین اقتصادی بودن، پاک نیز هستند.