وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اصول و روش های صحیح شیر دادن به نوزاد

اصول و روش های صحیح شیر دادن به نوزاد

با این همه همیشه این سوال را از خود میپرسند كه: « الان بچم راحته؟ نكنه شیر بپره تو گلوش؟ » این نگرانی ها تنها برای شیر مادر نیست، حتی اگر فرزندتان شیر خشك هم می خورد باید بلد باشید چطور به او شیر بدهید؛

حالت شیردادن به کودک و انواع حالت شیر دادن به کودک

اصلا شیر خوردن آدابی دارد، از موقعیت بدن مادر و كودك تا اینكه مادر بفهمد شیرش به طور صحیح خارج می شود یا نه؛ با خواندن این مطلب در شیردهی به نوزادان و انواع حالت شیردادن به کودک متخصص خواهید شد.

آغوشی مورب

بنشینید، بالشی را روی پایتان بگذارید و فرزندتان را در آغوش بگیرید به طوری كه بدنش كاملا كشیده باشد؛ اگر می خواهید از سینه راست تان شیر دهید بازوی راست تان را پشت بدن كودك قرار داده و با انگشتان دست چپ سر كودك را به سمت سینه تان بگیرید.

 آغوشی

بنشینید و نوزادتان را طوری بغل كنید كه بدنش اریب به سمت شكم تان بیاید آرنج تان را زیر سرش و كف دس تتان را زیر باسنش بگذارید، با دست دیگرتان سینه خود را نگاه دارید. این حالت برای نوزادانی كه چند وقتی است شیر خوردن را شروع كرده و دیگر مکیدن را خوب بلدند مناسب است. البته بعضی خانمها می گویند نگاه داشتن سر نوزاد در این وضعیت سخت است.

  آغوش صلیبی

یک بالش با ارتفاع و سفتی مناسب انتخاب كنید و نوزاد را به پهلو روی آن بخوابانید؛ اگر می خواهید از سینه چپ تان شیر بدهید با بازوی راست پشت و با كف دست سر كودك را نگاه دارید و بالعكس. با انگشتان دست چپ سینه چپ تان را نگاه دارید.

 دراز كشیدن به پهلو

اگر می خواهید از سینه چپتان شیر دهید به پهلوی چپ دراز بكشید و به تیكه گاهی تیكه بدهید؛ فرزندتان را هم به پهلو روبه روی خود بخوابانید. با بازوی راست تان پشت و با كف دست راست تان سرش را نگاه دارید؛ زیر سر خودتان و زیر بدن بچه به اندازه كافی بالش بگذارید تا فاصله ها تنظیم شوند. این حالت برای شب ها كه فرزندتان با گریه های گرسنگی شما را بیدار میکند مناسب است.

  اصول شیردادن با شیشه

بنشینید و فرزندتان را طوری بغل كنید كه حالت نشسته داشته باشد. پشت گردنش را نگاه دارید. درحالتی كه دراز كشیده به او شیر ندهید زیرا ممكن است شیر وارد گوش هایش شود و زمینه عفونت ایجاد كند. شیشه را به طور مورب بگیرید تا پستانك شیشه پر شود و كودك هوا نمكد.

شیشه و تمام اجزایش را تمیز نگاه دارید. به این منظور میتوانید آن را بجوشانید یا در ماشین ظرفشویی بشویید.شیری كه آماده كرده اید را در یخچال نگاه داشته و اگر تا 24 ساعت مصرف نكردید آن را دور بریزید.

برای گرم كردن شیری كه در یخچال یا فریزر بوده، شیشه محتوی شیر را تا زمانی كه به دمای اتاق برسد در ظرف آب گرم بگذارید. ابتدا چند قطره اش را روی پشت ساعدتان بریزید و اگر دمایش مناسب بود به فرزندتان بدهید.