وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قیمت بنزین فعلا تغییر نمی کند

قیمت بنزین فعلا تغییر نمی کند
تا زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها سهمیه‌های بنزین ماهانه اعلام می‌شود.
محمد رویانیان ضمن اعلام مطلب فوق در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت سی ان جی افزود: از آنجا که نمی‌دانستیم که هدفمندی یارانه‌ها از چه زمانی اجرا می‌شود از رییس جمهور خواستیم اقدامی را برای جلوگیری از بروز مشکل برای مردم انجام دهیم. از این رو قرار شد سهمیه بنزین به صورت ماهانه اعلام شود.
او با اشاره به برخی گفته‌ها مبنی بر نگرانی مردم درباره قیمت بنزین گفت: اصلا دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با این کاری که انجام دادیم مردم متوجه شدند که از ابتدای مهر ماه قرار نیست آزادسازی صورت گیرد و مردم زندگی عادی خود را داشته باشند.
رویانیان ادامه داد: از سوی دیگر از ابتدای مهر ماه سال تحصیلی شروع می‌شود و هر کسی در راس مدیریت اجرایی باشد به این مسائل توجه می‌کند و مردم نگران هیچ چیزی نباشند.
او در جواب سئوالی دیگر مبنی بر این که در صورت افزایش تولید بنزین و رسیدن به مرز خودکفایی چرا سهمیه‌ها همچنان 60 لیتر در ماه است و مردم تناقضی را در کمیت سهمیه‌ها و افزایش تولید بنزین حس می‌کنند، گفت: بسترهای لازم را برای خودکفایی بنزین فراهم کرده‌ایم و اگر برنامه‌های از پیش طراحی شده به مرحله اجرا درآید حتما صادرکننده بنزین می‌شویم.
 
درست است که ما برای صادرات برنامه‌ریزی می‌کنیم اما مصرف داخل را محدود خواهیم کرد؛ چرا که به حکم عقل و با توجه به این که اسراف حرام است این کار را انجام می‌دهیم.
او با تاکید بر این‌که ایران از سال آینده بنزین وارد نخواهد کرد، گفت: ایران باید با صد سال تاریخ در صنعت نفت خود صادرکننده بنزین باشد.
او گفت: تا پایان سال 10 میلیون لیتر به تولیدات بنزین ایران در پالایشگاه‌ها اضافه خواهد شد.
او افزود: فعلا در مهر ماه نه سهمیه‌ها تغییری می‌کند و نه قیمت بنزین آزاد و مردم فعلا نگران تغییرات قیمتی نباشند. در ضمن فقط بر روی سناریوی آزادسازی قیمت بنزین متمرکز نشوید. من خبر دارم که در دولت سناریوهای دیگری هم مطرح است و هنوز تصمیمی برای تداوم سهمیه‌بندی یا آزادسازی قیمت‌ها اتخاذ نشده است.