وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف گور دسته جمعی 400 ساله در لهستان

کشف گور دسته جمعی 400 ساله در لهستان
به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان در قلعه گولانگز در منطقه شمالی لهستان گوری دسته جمعی متعلق به اواسط قرن هفدهم میلادی را کشف کردند.
به گفته باستان‌شناسان تاکنون اسکلت 17 نفر که در قبرهایی سه طبقه دفن شده بودند در این قبرستان شناسایی شده و به نظر می‌رسد بیش از 60 اسکلت دیگر نیز در این منطقه مدفون باشد.
آرتور روژانسکی، باستان‌شناس دانشگاه لودز لهستان با اسفبار اعلام کردن این اکتشاف گفت:‌مدفون شدگان این گور دسته جمعی را مدافعان لهستانی قلعه تشکیل می‌دهند. سربازانی متشکل از روستاییان و راهبان که در حمله سوم ماه مه سال 1656 ارتش سوئد به قلعه جان خود را از دست دادند.
وی همچنین افزود: ارتش سوئد پس از محاصره قلعه صدها نگهبان و مدافع انرا به قتل رساند و گورستانی مخفی را در محوطه قلعه برای آنها حفر کرد. این یک مورد کاملا اسرار آمیز است زیرا به دلیل قرار گرفتن آشپزخانه قلعه در مجاورت آن تاکنون هیچ اثری از گورستان حتی در تاریخ سوئد نیز ثبت نشده است.
بررسی‌های باستان‌شناسان نشان داد، تمامی اجساد با بی احترامی کامل به داخل گودال‌ها پرتاب شدند زیرا نشانه‌هایی از شکستگی روی برخی از جمجمه‌ها دیده می‌شد که به ظاهر بر اثر برخورد با سنگ کف گودال‌ها به وجود آمده بود. علاوه بر آن نبود هیچگونه اثری از لوازم شخصی یا پیراهن در کنار اسکلت‌ها حاکی از آن بود که اجساد به صورت عریان دفن شده بودند.