وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کنایه مهران مدیری به صداوسیما در قهوه تلخ

کنایه مهران مدیری به صداوسیما در قهوه تلخ
به گزارش البرز، از امروز سری دوم لوح های فشرده مجموعه قهوه تلخ یعنی قسمتهای 4 – 5 و 6 این سریال به بازار عرضه می شود.
اگرچه عرضه سریال تلویزیونی – یا خانگی – به این شکل تجربه ای کاملا" نو در ایران است ، گذشت همین زمان کوتاه از احتمال موفقیت چشمگیر این سریال حکایت دارد چرا که قسمتهای اول ، دوم و سوم این سریال تقریبا در فروشگاهها به اتمام رسیده است.
 با اینحال همه می دانند که این سریال قرار بود از طریق شبکه سه سیما برای بینندگان پخش شود که به ناگاه نحوه پخش ان – بنا به دلایل مختلف که هرگز رسمی بیان نشد – تغییر کرد.
 برخی اختلاف مالی و برخی دیگر مسائل به اصطلاح سیاسی را دلیل ممانعت تلویزیون از پخش سریال قهوه تلخ می دانند . به هر حال مهران مدیری کارگردان این مجموعه در آغاز سریال کنایه ای قابل تامل به صداوسیما زده تا اینگونه هم طرح مسئله کرده باشد هم نیش شیرین سریالش را به رخ مدیران سیما کشیده باشد
 
شرح خلاصه ای از ماجرا:
 سیامک انصاری بازیگر نقش نیما زند کریمی که در این سریال یک فارغ التحصیل رشته تاریخ است رادیو گوش می کند که ناگهان در برنامه تقویم تاریخ – که البته حالا از رادیو پخش نمی شود – متوجه اشتباهی فاحش درباره سردار ایرانی آریو برزن می شود. اما حتی مرکز اطلاعات تلفنی 118 هم نشانی و تلفنی از رادیو ندارد !
بعد از اصرار نیما راهنمای تلفن می فهمد که باید شماره روابط عمومی صداوسیما را به او بدهد اما انگار تازه اول دردسر است پاسخگویان تلفن بی حال و حوصله و فقط از سر رفع تکلیف به سخنان او گوش می کنند و دست آخر قول می دهند که سال آینده این اشتباه را در برنامه تکرار نکنند!
 نیما سراغ یکی از دوستانش که یکی از مدیران تلویزیون است می رود روی در اتاق رئیس نوشته شده – به گفته یکی از دست اندرکاران – مدیر گروه تاریخ ، تفریح و سرگرمی!!!
 رئیس می نالد که کسی این روزها به تاریخ اهمییت نمی دهد در این میان تهیه کننده برنامه ذهن برتر وارد می شود و می گوید یکی از مهمانان حضورش را در برنامه لغو کرده و اگر کسی پیدا نشود مجبورند ضبط برنامه را هم لغو کنند.
 نیما به اجبار برای پر کردن جای شرکت کننده غایب سر ضبط برنامه می رود و نکته جالب اینجاست که از طراح سوالات تلویزیون هم غلط می گیرد اما در هر صورت چون ارزش امتیاز سوالات تاریخی کمتر از سوالات ورزشی است او از دور مسابقه هم خارج می شود…
 مطمئنا" بینندگان زیادی امروز به فروشگاهها خواهند رفت تا ببینند سرنوشت تاریخ نگار عاشق پیشه امروز در صفحات تاریخ به کجا خواهد رسید.