وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهداد سلیمی قویترین مرد جهان شد

بهداد سلیمی قویترین مرد جهان شد
جام جم آنلاین: بهداد سلیمی وزنه بردار دسته 105+ کیلوگرم ایران در هفتاد و هشتمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه عنوان قهرمانی دسته فوق سنگین و مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.سلیمی با كسب این عنوان توانست جای خالی حسین رضازاده پهلوان كشورمان را در این وزن پر كند.

به گزارش واحد مركزی خبر، سلیمی در یک ضرب با 208 کیلوگرم دوم شده بود اما در دو ضرب با آسیب دیدگی وزنه‌بردار روس و کنار کشیدن از ادامه مسابقه با بالای سربردن وزنه245 کیلوگرم دردو ضرب، عنوان قهرمانی خود را مسجل کرد. او در مجموع با بالای سر بردن 453 کیلوگرم قهرمان شد.

در روز پایانی این مسابقات که حکم انتخابی المپیک 2012 لندن را نیز دارد،در دسته فوق سنگین وزن بهداد سلیمی از ایران با بلند کردن وزنه 208 کیلوگرمی پس از یوگنی چیگیشف از روسیه در جای دوم قرار گرفت. چیگیشف وزنه 210 کیلویی را بالای سر برده بود. در این حرکت آرتیم اوداچین از اوکراین با 205 کیلو سوم شد.

همچنین سجاد انوشیروانی دیگر وزنه بردار ایران در این دسته با مهار وزنه 191 کیلویی هفتم شد. دررقابتهای دو ضرب انوشیروانی در حرکت اول خود 228 کیلو و سلیمی 240 کیلو درخواست کرده اند.

در تاریخ ورزش وزنه‌برداری ایران هیچ وزنه‌برداری به غیر از حسین رضازاده نتوانسته بود عنوان قهرمانی جهان را در دسته فوق سنگین كسب كند.

از سال 2006 تاكنون وزنه‌برداری ایران هیچ مدالی در رده جهانی بزرگسالان كسب نكرده بود. در آخرین دوره‌ای كه ایران مدال گرفت، حسین رضازاده در سال 2006 مدال طلای جهان را كسب كرده بود.

رکورد جهانی در این دسته دراختیار حسین رضازاده با مجموع 472 کیلو (213 کیلو در یک ضرب و 263 کیلو در دو ضرب) است.

پس از حسین رضازاده، سلیمی نخستین وزنه‌برداری است که در تاریخ ورزش ایران به این عنوان دست یافته است.

پیش از این کیانوش رستمی در دسته 77 کیلوگرم ، یک مدال برنز در حرکت یک ضرب به دست آورده بود.

در حرکت یک ضرب چیگیشف از روسیه با 210 کیلوگرم اول شد و یوداچین از اوکراین با رکورد 205 کیلوگرم در مکان سوم قرار گرفت.

در این رقابت بهداد سلیمی را حسین رضازاده، کورش باقری و محمدعلی فلاحتی نژاد که سه قهرمان جهان از ایران هستند، هدایت می‌کنند.