وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیاز قدرت فكر را بالا می‌برد

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: پیاز مشابه سیر است و دارای بسیاری از ریز مغذی‌هاست كه برای بدن بسیار ضروری است از جمله ویتامین C، كلسیم و املاحی مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد و اسید فولیك، مقدار كمی آهن، مس، روی و ویتامین‌های گروه B نیز در پیاز موجود است.
وی گفت: گوگرد موجود در پیاز برای ضد عفونی كردن خون، شش‌ها و برطرف كردن آسم، ورم گلو و برونشیت موثر است. موجب تقویت غده اشكی و گوارشی می‌شود. دارای آنتی بیوتیك است كه خون و مجاری تنفسی را ضد عفونی می‌كند.
این متخصص تغذیه افزود: پیاز از بیماری‌های قندی، كلیوی، مثانه، ورم ساقها، پروستات و رماتیسم مفصلی جلوگیری می‌كند .آرامبخش است و پایین آورنده فشار خون و كاهش دهنده چربی خون است و در پیشگیری و درمان تصلب شرائین، پایین آوردن قند خون تاثیر دارد. اشتهاآور است و در رفع سنگ‌های مجاری صفراوی، درمان اختلالات روده، درمان التهاب مجاری ادراری، درمان عفونت مثانه، تسكین سرفه و درمان سرماخوردگی مفید است.
وی گفت: پیاز برای افرادی كه دچار بی‌‌خوابی هستند، مفید است.برای جلوگیری از خون دماغ می‌توان چند قطره سركه را روی پیاز رنده شده ریخت و آب آن را در بینی چكاند، تا از خونریزی جلوگیری كند.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: اثر پیاز روی بیماری‌های قلبی بسیار مفید است و در افرادی كه احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی زیاد است مثل افراد بزرگسال اگر نصف پیاز را در روز مصرف كنند، 20 تا 30درصد كلسترول بد خون را كاهش داده و كلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد.
وی افزود: پیاز باعث كاهش فشار خون و تنظیم كننده قند خون گزارش شده است. خصوصیات آنتی بیوتیك دارد و تعداد زیادی از بیماری‌های عفونی و بیماری‌زا با مصرف پیاز از بین می‌رود. برای سرماخوردگی و كاهش سرفه نیز بسیار مفید است .
صفوی گفت: پیاز به دلیل تركیبات گوگردی كه دارا است، می‌تواند از ایجاد سلول‌هایی كه با تغییر شكل خود سبب بروز سرطان می‌شوند جلوگیری كند.برای رشد مو موثر است در درمان یبوست، میگرن، چاقی، پروستات، بواسیر، یرقان، ورم گلو، پیاز موثر است.
وی اضافه كرد: پیاز دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند علائم التهاب مثل درد، تورم، آرتروزها و دردهای نواحی مختلف را تسكین دهد.آلرژی‌ها و آسم و بیمار‌ی‌های دستگاه تنفسی با مصرف پیاز كاهش پیدا می‌كند. سیر و پیاز هر دو آنزیم‌‌هایی كه التهاب را ایجاد كند مهار می‌كنند.
این متخصص تغذیه گفت: اثر ضد التهابی پیاز به دلیل ویتامین C و ایزونیوسیانیدها موجود در آن است كه خاصیت مبارزه با التهاب را دارد. در رابطه با كلسترول و تری‌گلیسرید و بیماری‌های التهابی را كاهش دهد. آرامبخش است و به دلیل وجود انواع ویتامین‌های گروه B و B1 و B2‌می‌توانند آرام بخش باشد.
وی توصیه كرد: پیازهایی كه جوانه زده است را خریداری نكنید و پیاز را باید در مكان‌هایی قرار دهیم كه نورشان كم و تاریك است. پیاز زود از بین می‌رود. همچنین در صورتی كه پیاز را به صورت وارونه قرار دهیم كه ریشه‌اش به سمت بالا باشد بهتر حفظ می شود. همچنین استفاده از پیاز به عنوان طعم دهنده هم كاربرد دارد و بوی انواع گوشت و ماهی را كاهش می‌دهد.
 
 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز