وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نقش‌هایی جدید برای هری پاتر جوان

نقش‌هایی جدید برای هری پاتر جوان
دانیل رادكلیف، بازیگر نقش هری پاتر در 21سالگی با این شخصیت كه باعث شهرت او شد، خداحافظی می‌كند. آخرین قسمت این فیلم به نام «هری پاتر و هدایای مرگ» به دلیل طولانی بودن قصه كتاب جی‌كی رولینگ  تبدیل به فیلمی 2 بخشی شده است. بخش اول فیلم تا 2 ماه دیگر اكران عمومی می‌شود و بخش دوم و پایانی آن در تابستان سال آینده به نمایش عمومی درمی‌آید. مجموعه فیلم 7 قسمتی هری پاتر ـ كه تولید آن از سال 2001 شروع شد و تقریبا هر یك سال و نیم، یكی از قسمت‌های آن روی پرده سینماها رفت ـ در طول این سال‌ها فرصتی برای رادكلیف باقی نگذاشت تا بتواند در فیلم‌های مستقل دیگری هم بازی كند.
ولی به نظر می‌رسد با تمام شدن تولید این مجموعه فیلم، حالا او می‌تواند خود را از لاك كاراكتر هری پاتر بیرون كشیده و سراغ سوژه‌ها و كاراكترهای تازه دیگری برود. رادكلیف كه طی 10 سال گذشته تجربیات اندكی در زمینه بازی در نقش‌های غیر هری‌ پاتری را به نمایش گذاشت، از سال قبل و همزمان با پایان كار فیلمبرداری آخرین قسمت «مجموعه فیلم هری پاتر» كار روی پروژه‌های جدید را آغاز كرد و رسما گفت كه آمادگی همكاری با هر نوع پروژه تازه را دارد. تهیه‌كنندگان سینما هم از این درخواست استقبال كردند و با پیشنهادات جدید كاری سراغ او رفتند.
 
در حقیقت در این روزها كه تهیه‌كنندگان «هری پاتر و هدایای مرگ: بخش اول» سرگرم تبلیغات برای اكران عمومی آن هستند، رادكلیف مشغول بازی در فیلم «زن سیاهپوش» است.
این درام ترسناك و دلهره‌آور را جیمز و راتكینز كارگردانی می‌كند و ظاهرا رادكلیف به این دلیل بازی در آن را قبول كرده تا تصویر تازه و غیر هری پاتری از خود ارائه كند و به یاد تماشاگران سینما بیاورد كه از این پس باید او را به چشم دیگری نگاه كنند.
 
وی در این فیلم، در نقش یك وكیل جوان به نام آرتور كیپس ظاهر می‌شود كه راهی یك دهكده دورافتاده می‌شود تا به پرونده یكی از موكلان خود رسیدگی كند. آرتور هنگام تحقیقات خود كشف می‌كند كه روح یك زن پیگیر ماجرای قتل این پرونده است و قصد انتقام‌گیری دارد. «زن سیاهپوش» كه هم‌اكنون در مرحله فیلمبرداری است، براساس قصه رمان پرخواننده سوزان هبل ساخته و گفته می‌شود حال و هوایی شبیه فیلم‌های ژانر ارواح و روان‌كاوانه سینمای آسیای‌دور دارد.
رادكلیف پس از پایان كار فیلمبرداری زن سیاهپوش، بازی در «سفر مقصد است» را شروع می‌كند. قصه این فیلم شرح حال گونه درباره دان الدن است كه نقش او را در جلوی دوربین، رادكلیف بازی خواهد كرد. الدن یك عكاس خبری و هنرمند بود كه اصلیتی انگلیسی داشت، ولی در كشور آفریقایی كنیا بزرگ شد. عكس‌های خبری او در طول دوران جنگ داخلی سومالی، توجه محافل بین‌المللی را به سمت مشكلات این كشور جلب كرد. پس از انتشار این عكس‌ها، خبرگزاری رویترز او را دعوت به همكاری كرد.
 
الدن در سال 1992 از سوی این خبرگزاری دوباره به سومالی رفت. وی در جولای 1993 زمانی كه مشغول تهیه خبر درباره نیروهای سازمان ملل در این كشور بود (كه به صورت تصادفی باعث قتل 72 نفر از شهروندان سومالی شد) با 3 نفر از همكارانش توسط جمعیت خشمگین دستگیر و به قتل رسید. سفر مقصد است را برانون هیوز براساس فیلمنامه‌ای از خودش كارگردانی خواهد كرد.
منتقدان سینمایی می‌گویند، رادكلیف در دور جدید كاری خود پس از پایان دوران هری پاتر، تصمیم گرفته نقش‌های كاملا متفاوت و جدی را به عهده بگیرد و فضای این دو فیلم جدید، تاییدكننده این نكته است.

خود بازیگر هم در این رابطه می‌گوید: «من با كاراكتر ماجراجو و فانتزی هری پاتر به تماشاگران معرفی شدم و سال‌ها با این نام و هویت بین آنها شناخته شدم. حالا وقت آن است كه چهره تازه‌ای از خودم را به نمایش بگذارم و به تماشاگران نشان دهم كه مرا فقط به عنوان هری پاتر نگاه نكنند.»

این بازیگر كه از دوستداران فیلم كلاسیك و ضد جنگ «در جبهه غرب خبری نیست» است، قرار است در نسخه جدید و دوباره‌سازی شده آن بازی كند. تهیه‌كنندگان فیلم با این بازیگر صحبت كردند و قرار همكاری مشترك را گذاشته‌اند. اما هنوز زمان دقیقی برای شروع فیلمبرداری نسخه جدید اعلام نشده است. تهیه‌كنندگان این نسخه هم‌اكنون در حال مذاكره با چند فیلم‌ساز صاحب نام هستند تا كار كارگردانی این درام ضدجنگ و انسانی را به او بسپارند. قصه فیلم درباره سرباز بی‌تجربه‌ای است كه در بحبوحه جنگ جهانی اول، خود را با مشكلات متعددی رودررو می‌بیند.
6 قسمت قبلی مجموعه فیلم هری پاتر در سطح جهانی بیش از 3 میلیارد دلار فروش كرده است. آخرین قسمت آن «هری پاتر و شاهزاده نیمه‌اصیل» كه تابستان 2009 اكران عمومی شد، در آمریكای شمالی به تنهایی 302 میلیون دلار فروش كرد. این فیلم كه با افتتاحیه‌ای 77 میلیون دلاری نمایش خود را در این منطقه شروع كرد، با هزینه‌ای 250 میلیون دلاری تهیه شده بود. برای بخش اول هری پاتر و هدایای مرگ هم پیش‌بینی افتتاحیه‌ای 80 میلیون دلاری می‌شود.