وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کنترل کردن کامپیوتر با حرکات بدن

کنترل کردن کامپیوتر با حرکات بدن
یکی از دانشجویان برتر دانشگاه MIT با کار کردن روی پروژه SixthSense موفق به ساخت نمونه اولیه از فناوری جدیدی شده است که شامل حسگرهای قابل نصب روی بدن برای کنترل رایانه از طریق اشارات و حرکات بدن می‌شود.
شخصی که این حسگرها را روی انگشتان خود قرار می‌هد، قادر خواهد شد بدون استفاده از صفحه‌کلید و مشواره با رایانه ارتباط برقرار کند و از طریق حرکات ساده ارتباط خود با رایانه را برقرار سازد.
پروژه SixthSense در جهت عکس پروژه "واقعیت مجازی" دنبال می‌شود. در پروژه "واقعیت مجازی" یک شخص در دنیای دیجیتالی قرار می‌گیرد. حال آنکه SixthSense به دنیای دیجیتالی امکان می‌دهد تا در دنیای واقعی نیز حضور داشته باشد. در این فضای رایانه‌ای ارتباطات از طریق حرکات عادی انسان که به صورت رورمزه توسط وی صورت می‌گیرد، برقرار می‌شوند.
تصور کنید که این حسگرها در نوک انگشتان دست شما قرار گرفته‌اند و یک دوربین دیجیتالی مخصوص مجهز به پروژکتور تصویری ویژه نیز دور گردن شما آویخته شده است.
در این شرایط، شما بر اساس فناوری SixthSense می‌توانید با کشیدن علامت @ روی هر فضایی با انگشتان دست، وارد فضای اینترنت شوید و پست الکترونیکی خود را چک کنید، با کشیدن عکس قاب توسط انگشتان روی دیوار عکس‌برداری کنید، تصاویر ویدیویی مشاهده کنید، اخبار جدید را در هر مکان و زمانی روی کاغذهای معمولی در اختیار بگیرد و …
به گفته سایت اینترنتی پروژه SixthSense، نمونه اولیه از این سیستم با هزینه 350 دلار ساخته شده است.