وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نرم‌افزار شمارش ریزش مو هم ساخته شد !!

نرم‌افزار شمارش ریزش مو هم  ساخته شد !!
گروهی از محققان استرالیایی موفق به تولید نرم‌افزار جدیدی شده‌اند كه می‌تواند تعداد موهای انسان را در یك بخش از پوست بشمارد و اثرگذاری روش‌های درمان ریزش مو و كرم‌های موجود را بیشتر كند.

به گزارش پی‌تی‌آی‌نیوز، محققان مركز علوم ریاضی و اطلاعات CSIRO استرالیا در شهر سیدنی، نتایج یافته‌های جدید خود را در شماره نوامبر نشریه "فناوری و تحقیقات پوستی " منتشر كردند.

"پاسكال والوتون " یكی از دانشمندان این گروه گفت: این نرم‌افزار جدید كه به دنبال همكاری محققان استرالیایی با یك شركت انگلیسی ساخته شده به كارشناسان كمك می‌كند تا آسان‌تر از گذشته از كرم‌های مو استفاده كنند و اثرگذاری هریك از آن‌ها را برای افراد مختلف به طور دقیق دریابند.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: پزشكان تاكنون برای فهمیدن میزان اثربخشی روش‌های درمانی، تعداد موهای باقی مانده در یك بخش مشخص از پوست سر را پس از اعمال روش‌های درمانی به صورت دستی می‌شمردند. این كار بسیار دشوار بود، زیرا ممكن بود در جریان این كار یك مو دو بار شمرده شود یا اینكه بعضی از موها شمرده نشود.

 
اما این روش جدید بسیار كارآمد خواهد بود. زیرا تعداد دقیق موها در یك بخش از سر به صورت دقیق شمرده می‌شود و شما در هر زمان می‌تواند اثر داروهای استفاده شده را به طور دقیق دریابید.

این نرم‌افزار بر اساس تصاویری كار می‌كند به وسیله یك اسكنر تخت از پوست سر گرفته می‌شود. پس از گرفتن تصاویر، این نرم‌افزار با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی هر یك از موها را به صورت جداگانه روی پوست سر تشخیص می‌دهد تا بتواند وضعیت پوست سر بیمار را به صورت مجزا تشخیص دهد.

این نرم‌افزار بسیار هوشمند است و می‌تواند مو را از دیگر چیزهای موجود در پوست سر نظیر چین و چروك‌ها، جراحات یا خال‌ها تشخیص دهد.

والوتون در پایان توضیح داد: ما برای تشخیص مو یا اثر جراحات روی پوست سر مشكلات فراوانی داریم. اما این نرم‌افزار می‌تواند این مشكل را برای ما حل كند. گرفتن عكس قبل و بعد از روش‌های درمانی می‌تواند سرعت رشد مو در بیماران را نیز نشان دهد.