وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیوند مو چیست؟

این جراحی به صورت سرپایی با بیحسی موضعی انجام می شود در این عمل یک نوار باریک از ناحیه پشت سر برداشته شده و به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و در قسمت جلوی سر کاشته می شود

مراحل مختلف عمل پیوند مو:

پیوند مو به روش جدید یک عمل راحت ، قابل پیش بینی ونتایج آن مورد رضایت اکثر بیماران می باشد. هر چند که این عمل بسیار ساده و بی خطر می باشد ولی رعایت کامل نکات ایمنی به منظور حفظ سلامت بیمار و رسیدن به بالا ترین درصد رشد موهای کاشته شده در الویت قرار می گیرد.

عمل در مکانی انجام می شود که تجهیزات چراحی آن کامل بوده و علایم حیاتی بیمار مرتب کنترل می شود.به دلیل ظرافت زیاد عمل وبالا بردن سرعت کار یک تیم  این نوع پیوند مو را انجام می دهند.در تمام طول مدت عمل بیمار هوشیار بوده و می تواند فیلم مورد علاقه خود را ببیند و با پزشک و بقیه افراد تیم صحبت کند.

این عمل 4 تا 6 ساعت طول می کشد و بیمار در این مدت برای خوردن و آشامیدن میان وعده ساده ممنوعیتی ندارد. 

مرحله برداشت ناحیه دهنده مو:

بعد از انجام مراحل مقدماتی توسط تکنسینهای مربوطه پزشک عمل را شروع می کند در این فاصله زمانی سر شما کاملا بی حس شده و پزشک بعد از بررسی دقیق منطقه دهنده در پشت سر با ظرافت یک نوار باریک از این ناحیه بر می دارد وبخیه میزنند لازم به یاد آوری است نحوه برش دادن و برداشت این نوار و همچنین روش بخیه زدن در این مرحله به گونه ای است که هیچ اسکاری به جا نمی ماند و خط آن در ناحیه پشت سر قابل تشخیص نمی باشد.

مرحله آماده کردن ناحیه گیرنده مو:

بعد از اینکه نوار پشت سر برداشته شد به اتاق تقسیم منتقل شده و توسط تیم تقسیم به واحدهای فولیکولی تقسیم می شود.در این زمان پزشک ناحیه گیرنده را آماده می کند شما در این مرحله می توانید نظر خود را در مورد طرح خط موی جلوی سرتان با پزشک در میان بگذارید.

درناحیه گیرنده مو شکافهای کوچکی ایجاد می شود تا فولیکولهای تقسیم شده در این شکافها قرار بگیرند در این مرحله ناحیه گیرنده کاملا بیحس شده و یک آرام بخش به شما داده میشود و هیچ دردی احساس نمی کنید حتی ممکن است شما به خواب رفته باشید.بسیاری از افراد تمام مدت کاشت خواب هستند.

آماده کردن گرافتهای فولیکولی:

موها در حالت طبیعی در دسته های یکی تا 4 تایی رشد می کنند پس اگر گرافتهای کاشته شده به این اندازه ظریف باشند ظاهر موها کاملا طبیعی بوده و نمای عروسکی نداردو پیوند مو به روش فولیکولار یونیت بر این اساس پایه گذاری شده. مشکل ترین و مهم ترین مرحله در پیوند مو مرحله تقسیم گرافت می باشداین کار بایستی با نهایت دقت و ظرافت انجام شود و همچنین رعایت نکات زیادی به منظور حداکثر رشد گرافتها لازم می باشد . این تقسیم تحت بزرگنمایی مناسب انجام میشود و گرافتها در نرمال سالین 4درجه سانتیگراد نگهداری شده تا زمان کاشت آنها فرا رسد.

مرحله کاشت گرافتهای فولیکولی:

بعد از آماده شدن شکافهای کوچک ناحیه گیرنده گرافتهای ظریف تهیه شده توسط  تکنسینهای تیم کاشته می شوند و بدن فرد به خوبی این گرافتها را می پذیرد و مشکل پس دادن و نگرفتن گرافتهای کاشته شده وجود ندارد چون از بدن خود فرد بوده و به عنوان جسم خارجی محسوب نمی شود.

مراحل بعد از کاشت:

روز بعد از کاشت دلمه های کوچکی روی هر کدام از نقاط کاشت در سر ایجاد می شود که 5 تا 10 روز بعد از عمل می ریزند. در منطقه کاشت معمولا هیچ دردی احساس نمی شود فقط بخیه های پشت سر کمی سوزش داشته که این مسئله در تمام جراحی ها امری طبیعی است.

2 تا 3 روز بعد از کاشت ناحیه پیشانی متورم شده و به طرف چشم ها و صورت پایین آمده و از بین می رود .

مراقبتهای بعد از عمل کاشت مو:

بعد از پیوند مو لازم است نکات مهمی در خصوص مصرف دارو ،شستن سر و زمان مراجعه به بیمارآموزش داده شود.
– روز بعد از عمل به منظور برداشتن پانسمان و کنترل بعد از عمل به پزشک خود مراجعه کنید.
– بایستی به مدت 5 روز، دو مرتبه(صبح و بعدازظهر) سر خود را با محلول رقیق شده آب اکسیژنه شستشو
دهید.
(100 سی سی آب اکسیژنه 3 درصد+ 300 سی سی سرم نمکی قابل شستشو)
– در حمام جهت شستشو مخلوط شامپو بچه و بتادین را به مدت چندین دقیقه روی سر بگذارید و بعد به
آرامی آب را روی سر بریزید. تاکید میشود با حرکت ماساژی و چرخشی سر را نشوئید. به مدت دو هفته زیر دوش مستقیم نروید.
واز شستن سر با آب خیلی سرد یا خیلی گرم پرهیز کنید.
– دو هفته بعد از عمل (14-10 روز بعد از عمل) به منظور کشیدن بخیه های پشت سرتان به پزشک خود
مراجعه کنید.
-جهت حفاظت بیشتر سعی شود 8-6 هفته بعد از عمل از شنا کردن و انجام ورزشهای سنگین مخصوصا
ورزشهای رزمی پرهیز کنید.

نتیجه عمل:

در طی ماه اول بعد از عمل موهای کاشته می ریزند در حالیکه ریشه آنها زیر پوست باقی مانده و 4 تا 6 ماه بعد موی جدید از آن رشد خواهد کرد.رشد تمام موهای کاشته شده 9 تا 12 ماه بعد کامل می شود.موهای جدید تمام خصوصیات خود را ازجمله رنگ،بافت، زاویه، جهت رشد حفظ کرده و جریان خون غنی سر باعث برقراری مجدد تغذیه فولیکولهای کاشته شده می شود.

عوارض احتمالی پیوند مو:

احتمال ایجادعارضه در این عمل بسیارکم می باشد، عوارض شایع عبارتند از :
درد و سوزش خفیف در ناحیه بخیه های پشت سر
تورم پیشانی و صورت
تشکیل دلمه های کوچک بر روی محل های کاشت
عوارض شدید از جمله خونریزی، باقی ماندن اسکارو عفونت ، بسیار نادر می باشد.