وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نخستین رئیس جمهور زن برزیل به قدرت رسید

نخستین رئیس جمهور زن برزیل به قدرت رسید
در بیوگرافی خانم روسف آمده است: دیلما روسف دختر یک مهاجر دوران کمونیست بلغارستان است که همراه پدر به خاطر سرکوب های حزب کمونیست به برزیل مهاجرت می کند.

دیلما روسوف با شکست رقیب خود توانست ریاست جمهوری برزیل را به دست آورد و نخستین رئیس جمهور زن تاریخ این کشور شود.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی : روسوف با به دست آورن 56 درصد آرای انتخاباتی توانست رقیب خود خوزه سرا را که فقط 44 درصد از آرا را از آن خود کرده بود ، شکست دهد.

با انتشار خبر پیروزی دیلما روسوف، طرفداران وی در مناطق مختلف برزیل با حضور در خیابان به شادی و پایکوبی پرداختند.

نکته جالب و در خور تامل درباره روسوف این است که وی هرگز در سمتی انتخابی حضور نداشت تا سال دو هزار و سه که داسیلوا وی را به سمت وزارت معادن و انرژی برزیل و بعدها به سمت رئیس کارکنان دفتر خود برگزید، چهره ای شناخته شده در این کشور به شمار نمی آمد.

در پی پیروزی "دیلما روسف" نامزد حزب کارگر برزیل در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شبکه یورونیوز گوشه ای از زندگینامه سیاسی وی را منتشر کرد.

در بیوگرافی خانم روسف آمده است: دیلما روسف دختر یک مهاجر دوران کمونیست بلغارستان است که همراه پدر به خاطر سرکوب های حزب کمونیست به برزیل مهاجرت می کند.

روسف به حزب چپ مخالف دولت می پیوندد و به خاطر مبارزه مسلحانه ، بازداشت و محکوم به زندان می شود.

وی تا سال 1973 به مدت سه سال به زندان محکوم شد.

سپس وی به حزب کارگر برزیل می پیوندد و در سال 2003 میلادی ، خوزه لوئیس اینانسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور کنونی برزیل، وی را به عنوان وزیر انرژی کابینه خود معرفی می کند.

داسیلوا در سال 2005 روسف را به سمت رئیس دفتری خود می گمارد و در خلال این سالها، وی خود را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند.

تحصیلات خانم روسف در زمینه اقتصاد است و معتقد است که این علم باید زندگی مردم را متحول کند نه اینکه تنها ارقامی بر روی کاغذ باقی بماند.

براساس این گزارش ، یکی از مهمترین محورهای مبارزات تبلیغاتی دیلما روسف، سرمایه گذاری بر روی صنعت ساخت و ساز بوده است و این تبلیغات تا اندازه بسیار زیادی توانست وی را در غلبه بر رقبای خود کمک کند.

لولا داسیلوا ضمن حمایت از نامزدی روسف به عنوان نماینده حزب کارگر در رقابت های انتخاباتی، به مردم برزیل وعده داد وی سیاست های هشت سال گذشته او را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است دادگاه عالی انتخابات برزیل اعلام کرد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه برگزار شد، از نود ممیز دو دهم درصد آرا شمارش شده دیلما روسف پنجاه و پنج و دو دهم درصد و خوزه سِرا چهل و چهار و هفت دهم درصد آرا را کسب کرده اند.

به این ترتیب روسف به عنوان نخسیتن زن تاریخ برزیل انتخاب شد و روز اول ژانویه بطور رسمی زمام حکومت را در دست خواهد گرفت.