وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

‌احساس توده در گردن را جدی بگیرید !

‌احساس توده در گردن را جدی بگیرید !
بسیاری از افراد احساس درد و توده بودن درگردن شان را دارند اما هیچ گاه این حس را مهم نمی پندارند .

دكتر علیرضا جعفری از كیست‌ها و ناهنجاری‌های عروقی به عنوان عوامل مادرزادی ایجاد توده‌های گردنی نام برد و تصریح كرد: غده‌های لنفاوی گردن بر اثر عفونت بزرگ شده، به صورت توده‌هایی در گردن قابل لمس هستند.

دبیر اجرایی دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران هشدار داد: توده‌های گردن در هر سنی شیوع دارند و همه بایستی به‌محض احساس توده‌ای در گردن به پزشك متخصص مراجعه كرده، تحت معاینه قرارگیرند.

دكتر علیرضا جعفری كه در آستانه برپایی «دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش،گلو، بینی و سر و گردن ایران» (10 تا 14 آبان ماه 89) سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: توده‌های گردنی 3 علت مادرزادی، عفونی و سرطانی دارند.
وی از كیست‌ها و ناهنجاری‌های عروقی به عنوان عوامل مادرزادی ایجاد توده‌های گردنی نام برد و تصریح كرد: غده‌های لنفاوی گردن بر اثر عفونت بزرگ شده، به صورت توده‌هایی در گردن قابل لمس هستند.
وی، شایع‌ترین علل عفونی ایجاد توده در گردن را لوزه‌ها، دندان‌ها و سینوس‌ها، ابتلا به بیماری سل و توكسوپلاسموز (بیماری عفونی كه افراد در معرض تماس با گربه به آن مبتلا می‌شوند) دانست.

وی یادآور شد: سرطان‌های بدخیم به 2 صورت اولیه و ثانویه ظهور می‌یابند كه نوع اولیه آن شامل سرطان غدد تحت فكی، تیروئید و غدد لنفاوی است.

دكتر جعفری از سرطان‌های حفره دهان، حنجره، بینی، سینوس‌ها، معده و سرطان نازوفارنكس ـ منطقه بالای حلق ـ به عنوان موارد ثانویه سرطان نام برد.