وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معضل آلودگی هوای تهران برای زنان شاغل

معضل آلودگی هوای تهران برای زنان شاغل
آلودگی هوا و استنشاق گازهای سمی موجب ایجاد مسمومیت در افراد می شود که مسمومیت خفیف در افراد به صورت سردرد، سرگیجه،‌ خواب آلودگی، خستگی و ضعف بروز می‌كند و در صورتی كه مسمومیت به حالت شدید رخ دهد بیمار دچار بی‌قراری، استفراغ و بیهوشی می‌شود و در شرایط حاد به صورت تشنج ظاهر می‌گردد.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ مسمومیت به وسیله هوای آلوده در افراد مختلف به شرایط جسمانی و سلامتی آنها و همچنین به ماده، غلظت و شدت ماده‌ی سمی بستگی دارد و ممكن است مسمومیت در افراد مختلف، متفاوت است.

دكتر ناصر جلالی نایب رییس انجمن سم‌شناسی ایران و فوق تخصص مسمومیت، در مورد مسمومیت سالمندان به وسیله هوای آلوده گفت: سالمندان و بیماران قلبی كه دچار اسكلروز عروقی یا تنگی و سفتی عروق هستند، باید بیشتر به نكات ایمنی توجه كنند، زیرا به دلیل سفتی یا تنگی عروق اكسیژن به مقدار كم یا به میزان كافی به ارگان‌های حیاتی آنها نمی‌رسد.

مسمومیت در زنان باردار
با توجه به اینكه گاز مونواكسید كربن از جفت عبور می‌كند و خون جنین علاقه‌ی بیشتری به جذب این گاز سمی دارد در نتیجه جنین زودتر مسموم شده كه آنها یا فوت و یا سقط می‌شوند.

دکتر  ابولفضل مهدی زاده گفت: در هشت هفته اول حاملگی با توجه به اینکه در این مدت اندام های جنین شکل می گیرد، زنان باردار ضروری است که از مواجه شدن با مواد شیمیایی و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا خودداری کنند.

این متخصص زنان و مامایی با بیان اینکه آلودگی هوا علاوه بر اینکه در سلامت جنین تاثیر می گذارد، احتمال ناباروری زنان را نیز افزایش می دهد، گفت: زنانی که بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارند نازایی در آنها بیشتر می شود و یا اینکه بیشتر دچار سقط جنین، زایمان زودرس ، پاره شدن کیسه آب جنین، عدم رشد جنین، تولد نوزادانی با وزن کم و حتی بروز لب شکری (شکاف لب) در نوزادانشان می شوند.

توصیه پزشکان و متخصصان همواره بر این است که سالمندان، بیماران قلبی و زنان باردار حتی‌الامكان در هنگام شدت آلودگی هوا از تردد در خیابان‌ها خودداری كنند.

بر همین اساس مركز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوا توصیه کرد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و كودكان از فعالیت‌های طولانی در فضای باز خودداری كنند.

و طبق  تصویب كمیته اضطرار،روز چهارشنبه، تمام ادارات، سازمانها، بانك‌ها و دانشگاه‌ها و مدارس در تهران تعطیل خواهند بود.