وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انگلستان صادرات كالا به ایران را محدود كرد

انگلستان صادرات كالا به ایران را محدود كرد
وزیر تجارت انگلستان، از محدودیت صادرات كالا ارز این كشور به ایران خبر داد.

به گزارش «تابناك»، نشریه انگلیسی گاردین در خبر خود آورده است: این تصمیم را روز گذشته، وزیر تجارت انگلستان در پارلمان این كشور اعلام كرده است.

بنا بر این گزارش، دولت انگلیس به شرکت های بریتانیایی اجازه داده تا اقلامی همچون لوله آلیاژ نیکل، پمپ های خلأ، آشکارسازهای رادیو اكتیو، طیف سنج ها، کوره های حرارتی و واشرهای تخصصی را به ایران صادر كند كه پس از تصمیم دیروز، این اقلام دیگر از انگلستان به ایران صادر نمی شود، چرا كه دولت انگلستان بر این باور است كه این اقلام دارای كاربردهای دوگانه است كه امکان دارد در گسترش برنامه هسته ای ایران به كار گرفته شود.

«مارك پریسك» همچنین اعلام كرده است: این تجهیزات در گسترش صنایع موشكی ایران نیز قابل استفاده خواهد بود. این در حالی است كه علاوه بر وزیر تجارت خارجی، دفتر ابداعات و ابتكارات تجاری انگلستان نیز اعلام نموده لیسانس صادراتی همه این كالاها را لغو كرده و تنها به اقلامی تأییدیه صدور خواهد داد كه هیچ خطر و هیچ احتمال كاربرد در صنایع نظامی را نداشته باشد.

افزون بر این، در پارلمان انگلستان هم كمیته ای به عنوان كمیته امور خارجی مرتبط با مسأله خارجی ایران تشكیل شده است كه اعضای این كمیته در اعمال این محدویت های تازه، نقش بارزی داشته اند.

«مایك گیبز»، یكی از اعضای این كمیته، در این باره اعلام كرد كه توسعه محدویت ها در ایران، بسیار منطقی است و علاوه بر ایجاد محدودیت در برنامه هسته ای ایران، ابعاد و محدویت های اقتصادی آن نیز مورد نظر است.

این گزارش همچنین می افزاید: انگلستان نگرانی های عمده ای درباره مانور اخیر هوایی ایران از خود نشان داده و توسعه قابلیت های موشكی و هسته ای ایران نیز در این تصمیم اخیر بدون کارآیی نبوده است.

گفتنی است، هم اکنون انگلستان و فرانسه به دشمنان درجه اول منافع ملی ایرانیان تبدیل شده اند، به گونه ای كه چندی پیش در خبرها نیز آمده بود كه حتی این دو كشور با پیشنهاد اوباما برای ارایه به ایران در مذاكرات آینده «5+1» نیز مخالفت كرده و باراك اوباما ناامید از این دو كشور، پیشنهاد خود را با روسیه و چین در میان نهاده است.

بنا بر اخبار منتشره، باراك اوباما در صدد است با مبادله سوخت با ایران، حق غنی سازی اورانیوم ایران را به رسمیت بشناسد، ولی انگلستان و فرانسه با این پیشنهاد مخالفند.