وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مرورگرهای اینترنتی و درصد استفاده از آنها

مرورگرهای اینترنتی و درصد استفاده از آنها
توسعه دهندگان وب همیشه یک دغدغه ثابت دارند؛ آن ها دوست دارند که همیشه از آخرین و مدرن ترین امکانات مرورگرها استفاده کنند اما از طرفی هم باید این نکته را مدنظر داشته باشند که ممکن است بخش بزرگی از کاربران اینترنت از نسخه های قدیمی مرورگرها استفاده کنند و همین باعث ایجاد خیلی از محدودیت ها در کارشان می شود. با این وجود خیلی خوب است که بدانیم چه تعداد از کاربران، از آخرین نسخه اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا و یا سافاری استفاده می کنند.

برای این که مطمئن شویم اعداد و ارقام بروز هستند پایه را بر حسب آمار به دست آمده از چهار روز ابتدایی ماه نوامبر قرار می دهیم تا بتوانیم تصویر معقولی از وضعیت فعلی داشته باشیم. اطلاعات، برگرفته از سایت StatCounter هستند که بر اساس آمار بازدیدکنندگان ۳ میلیون وب سایت به دست آمده اند.

آخرین نسخه مرورگرها در حال حاضر اینترنت اکسپلورر ۸.۰، فایرفاکس ۳.۶، کروم ۷.۰، سافاری ۵.۰ و اپرا ۱۰.۶ هستند.

۹۱ درصد کاربران کروم از نسخه ۷.۰ استفاده می کنند.
۸۱ درصد کاربران فایرفاکس از نسخه ۳.۶ استفاده می کنند.
۷۷ درصد کاربران اپرا از نسخه ۱۰.۶ استفاده می کنند.
۷۱ درصد کاربران سافاری از نسخه ۵.۰ استفاده می کنند.
۶۰ درصد کاربران اینترنت اکسپلورر از نسخه ۸.۰ استفاده می کنند.

مرورگرهای اینترنتی و درصد استفاده از آنها

و به طور کلی سهم تعداد کاربران اینترنتی که از آخرین نسخه رسمی این ۵ مرورگر استفاده می کنند ۷۱ درصد است. این که ۷۱ درصد کاربران از آخرین نسخه مرورگرشان استفاده می کنند، می تواند خبر خوبی برای طراحان و توسعه دهندگان وب باشد. در واقع دانستن این موضوع برای وب سایت هایی که همیشه سعی داشته اند از آخرین امکانات و قابلیت های مرورگرها استفاده کنند، امیدوار کننده خواهد بود.

و اما اینترنت اکسپلورر! از تعداد کاربرانی که با مرورگر اینترنت اکسپلورر کار می کنند ۲۵ درصد هنوز از نسخه ۷ و ۱۴ درصد از نسخه ۶ استفاده می کنند. آیا مایکروسافت با انتشار اینترنت اکسپلورر ۹، قادر خواهد بود تا کاربرانش را برای ارتقاء مرورگرشان متقاعد کند؟