وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشوری با 2 رئیس جمهور !!!

کشوری با 2 رئیس جمهور !!!
 با اعلام دوگانه نتایج انتخابات از سوی دادگاه قانون اساسی و کمیسیون ملی انتخابات ساحل عاج، مردم این کشور در حال حاضر دارای دو نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز،‌ پس از آنکه کمیسیون ملی انتخابات ساحل عاج، ‘ آلانسا اوآتارا’ را با نزدیک به 54 درصد آرا پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خواند، دادگاه قانون اساسی این کشور که مرجع قانونی دیگر است، ‘لوران باگبو’ را رییس‌جمهوری پیروز معرفی کرد.

 
کشوری با 2 رئیس جمهور !!!
در پی اعلام دو نتیجه انتخابات و پیروزی اوآتارا نخست وزیر سابق و باگبو رییس‌ جمهوری کنونی، شرایط سیاسی – اجتماعی در این کشور به سوی بحران سوق داده شده است.

هواداران هر دو جناح که نامزد خود را پیروز می‌دانند به خیابان‌ها ریخته و به درگیری با یکدیگر و نیروهای پلیس پرداختند، ولی نکته مهم اینکه در این میان کاخ سفید حمایت کامل خود را از نخست وزیر سابق ساحل عاج اعلام و خاطر نشان ساخته است: واشنگتن از پیروز انتخابات یعنی اوتاآرا طرفداری می‌کند.

به گفته کارشناسان مسایل آفریقا،‌ این دخالت واشنگتن درامور داخلی ساحل عاج با حمایت از یکی از دو نامزد انتخاباتی تنها به بحرانی‌تر شدن اوضاع در این کشور آفریقایی ثروتمند خواهد انجامید.

ساحل عاج یکی از کشورهای ثروتمند قاره آفریقا دارای ذخایر گاز و نفت فراوان و یکی از عمده کشورهای صادر کننده کاکائو در جهان است و این موضوع می‌تواند زمینه ساز دخالت واشنگتن باشد.