وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رکورد بی‌نظیر باشگاه فوتبال پیروزی در گینس

رکورد بی‌نظیر باشگاه فوتبال پیروزی در گینس
شاید باشگاه پرسپولیس از نظر داشتن پرونده های حقوقی در نوع خود پدیده ای بی نظیر و قابل درج در کتاب رکوردهای گینس باشد. این باشگاه که حتی از نظر هویت نیز چند مدعی دارد به دلیل نبود ثبات مدیریت مدتهاست که درگیر شکایات مختلف بوده و هست. برای شنیدن آخرین اقدامات حقوقی باشگاه در مسیر به پایان رساندن این پرونده های قطور با مصطفی شکری معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس هم صحبت شدیم.

شکری درباره فعالیت تیم های مختلف با نام پرسپولیس که زیرنظر مجموعه دیگری غیر از باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کنند و مشخص شدن تکلیف برند موسسه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس اظهار کرد: ابتدا به صراحت می‌گویم که هیچ باشگاه دیگری با نام پرسپولیس یا پیروزی حق حضور در لیگ فوتبال را ندارد و این موضوعی است که با سازمان لیگ برتر نیز در میان گذاشته ایم. حتی درباره مدارس فوتبال در کشور نیز اعلام کرده ایم که برای استفاده از برند نام باشگاه موظف به عقد قراداد با ما هستند.

وی افزود: موضوع اصلی در بحث مالکیت، فعالیت مجموعه دیگری با نام شرکت فرهنگی – ورزشی پرسپولیس است که در این زمینه باشگاه پرسپولیس در مراجع قانونی و حقوقی طرح دعوا کرده است چرا که برند نام پرسپولیس و پیروزی در اختیار باشگاه است و ما درخواست کرده ایم که مجموعه دیگر نام خود را تغییر دهد.

شکری خاطرنشان کرد: بخشی از سهام مالکیت 49 درصدی سازمان تربیت بدنی در طول دوران حضور برخی مدیران گذشته به طریق غیرقانونی به اشخاص ثالث واگذار شد که به همین باشگاه و سازمان تربیت بدنی از طریق دستگاههای مربوطه پیگیر این بحث هستند. در حال حاضر نیز تیم های فوتبال و فوتسال زیر نظر مستقیم باشگاه پرسپولیس هستند اما به عنوان مثال تیم والیبال ارتباطی با باشگاه ما ندارد.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره مجموعه دیگری با نام پیروزی نیز گفت: این موضوع در گذشته توسط دادگاه بررسی شده و رای به سود باشگاه پرسپولیس و سازمان تربیت بدنی صادر شده و شاید برخی دوستان هنوز از نظر شخصی خود موضوعی را عنوان کنند اما، از نظر حقوقی پرونده مختومه است.

شکری ادامه داد: به هرحال بحث مالکیت برند و نام باشگاه شاید عمری 30 ساله داشته باشد. با این حال ما برحسب وظیفه به این موضوع ورود کردیم اما، هیچ زمانی را نمی توان درباره به نتیجه رسیدن این موضوع عنوان کرد.

* شاکی پرسپولیس مدیر واسطه است نه آلفا
مصطفی شکری درباره جزئیات پرونده آلفا نیز گفت: درباره این پرونده دادگاه بین المللی ورزش پس از بررسی پرونده با توجه به ایرادات مطرح شده از سوی باشگاه پرسپولیس رایی را صادر نکرد و از دو طرف خواست تا موضوع را با میانجیگری و توافق پایان دهند. در این زمینه نیز توافقات جدیدی میان دو طرف حاصل شد و در حالی که طبق توافق اولیه برای بازی های دوستانه در آمریکا و کانادا مقرر بود بازیکنان 25 هزار دلار دریافت کنند، به توافق رسیدیم تا در مجموع باشگاه پرسپولیس 500 هزار دلار از این تورنمنت عایدی داشته باشد البته این بحث ها با استعفا دوره گذشته حبیب کاشانی و دوران مدیریت بعدی مسکوت ماند.

شکری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه شرکت آلفا، بلکه فرد سومی که به عنوان "مدیر برنامه" پیگیر برگزاری این اردو بوده است اقامه دعوا نموده، با این حال ما علاوه بر مستندات دادگاه قبلی که نشان می دهد طرف مقابل ما در زمینه اخذ ویزا کوتاهی کرده، مدارک دیگری هم داریم و آن را در دادگاهی که قرار است روز دوم فوریه (24 بهمن ماه) در لوزان سوییس تشکیل شود، ارایه می کنیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره سایر شکایت های بین المللی از باشگاه پرسپولیس نیز گفت: به غیر از شکایت وینگادا پرونده جدی دیگری که قابل حل نباشد نداریم. درباره وینگادا نیز او مدعی مبلغ 340 هزار دلار است در حالی که باشگاه پرسپولیس با ارایه شرایط خود به فیفا اعلام کرده که آماده پرداخت مبلغ 200 هزار دلار است. ضمن آنکه برای پرداخت مطالبات دو دستیار وینگادا نیز مشکلی وجود ندارد و در نهایت هر رایی که فیفا صادر کند را با تامین اعتبار از سازمان تربیت بدنی پرداخت می کنیم تا مشکلی متوجه باشگاه و تیم فوتبال پرسپولیس نباشد.

وی درباره طلبکاران داخلی باشگاه از جمله در رشته های دیگر همچون هندبال نیز گفت: این طلبکاران بر مبنای مستندات خود صاحب حق هستند اما، طبیعی است که باشگاه پرسپولیس با توجه به محدودیت منابع ابتدا تامین هزینه های جاری خود را در دستور کار دارد. با این حال اگر علاوه بر مشکلات فعلی برای بدهی های دوران پیشین هم از سوی سازمان تربیت بدنی تامین اعتبار شود باشگاه پرسپولیس از وصول مطالبات گذشته استقبال می کند.

* رای عجیب کمیته انضباطی را متوجه شریفی می دانم
شکری پیرامون رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره پرونده مالیاتی قطبی نیز گفت: به صراحت می گویم کمیته انضباطی در این رای توجهی به اصول اولیه حقوقی نکرده است. توجه کنید که در رای صادر شده آمده است:"علی رغم آنکه محرز است آقای افشین قطبی در انجام تکالیف مالیاتی خود کوتاهی کرده است اما، به دلیل بی اطلاعی ایشان از قانون موضوع پرداخت مالیات متوجه باشگاه پرسپولیس است"، در حالی که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست.

وی افزود: البته من صدور چنین حکمی را متوجه شریفی می دانم چرا که سایر اعضا این کمیته بینش حقوقی خوبی دارند اما، به هرحال این رای به نام کمیته انضباطی نوشته شده است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: سازمان تربیت بدنی نیز این رای را غیرقانونی دانسته و جالب آنکه رای کمیته انضباطی مبنی بر پرداخت مالیات قراداد قطبی است که ما پیش از این هم اعلام کرده بودیم این مبلغ را که 17 میلیون و 500 هزار تومان است پرداخت خواهیم کرد. در واقع این رای فاقد اثر فصل خصومت، بدون بنیان حقوقی و قابلیت اجرا و اثرگذاری است.