وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توقیف پنجمین کشتی ایرانی توسط فرانسه

توقیف پنجمین کشتی ایرانی توسط فرانسه
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعداد کشتی‌های توقیفی این شرکت در خارج از کشور را 5 فروند اعلام کرد و گفت: دادگاه مرتبط با توقیف سه فروند کشتی ایرانی توسط فرانسوی‌ها چهارشنبه هفته جاری در سنگاپور برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، محمدحسین داجمر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سه کشتی توقیفی ایران در سنگاپور گفت: باوجود پرداخت بدهی، اما هنوز بانک فرانسوی این کشتی‌ها را از توقیف خارج نکرده است.

وی از برگزاری دادگاه مرتبط با سه کشتی توقیفی ایران توسط فرانسوی‌ها در پنجم ژانویه (چهارشنبه هفته جاری) خبر داد و در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی به ضرر و زیان ناشی از این توقیف‌ها افزود: هر روز که این کشتی‌ها حرکت نکنند، ضرر و زیان هنگفتی به کشتیرانی وارد می‌شود.

داجمر در عین حال اظهارداشت: مشاوران حقوقی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی برآورد خسارات وارده هستند تا از طریق مجامع بین المللی، این خسارت و زیانها را از بانک فرانسوی بگیریم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه دو کشتی ایران نیز اخیرا در مالتا و هنگ گنک توقیف شده‌اند، گفت: هم اکنون در حال رایزنی هستیم تا با تامین کل مبلغ وام از منابع داخلی که کمتر از 300 میلیون دلار است، کامل بدهی خود را تسویه کنیم.