وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارائه اینترنت پرسرعت بیسیم درایران

ارائه اینترنت پرسرعت بیسیم درایران
مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس مبین نت از انعقاد قرارداد دو ساله با اپراتور مخابراتی کره جنوبی (KT) برای ارائه وایمکس در ایران خبر داد و گفت: وایمکس یک تکنولوژی مدرن است و به همین دلیل باید از تجربیات کشورهای مطرح در این خصوص استفاده کرد.

استفاده از تجربیات اپراتور کره ای در وایمکس

محمدتقی خاکی در تشریح آخرین وضعیت شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم مبین نت اظهار داشت: شبکه وایمکس مبین نت با حداقل پوشش شهرها و مراکز استانهای کشور راه اندازی شد و طبق برنامه از مهر ماه جاری وارد فاز دوم پوشش دهی و تکمیل ظرفیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پوشش وایمکس مبین نت در تمامی مراکز استانهای و شهرهای بزرگ هم اکنون بیش از 80 درصد است، گفت: در فاز بعدی توسعه شبکه پوشش شهرهای تابعه و مراکز استانداری و افزایش ظرفیت را در دستور کار داریم.

خاکی با اشاره به همکاری مبین نت با اپراتور خارجی KT و استفاده از تجربیات این شرکت مخابراتی برای افزایش کیفیت شبکه وایمکس اضافه کرد: KT مهمترین اپراتور مخابراتی کره جنوبی است و حدود 400 هزار مشترک وایمکس در این کشور دارد.

وی افزود: در کره جنوبی به دلیل زیرساختهای باند وسیع، اکثر کاربران از طریق فیبرنوری به اینترنت باند پهن متصل هستند و به همین دلیل باند پهن وایرلس (بدون سیم) در این کشور آنچنان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

هوواوی، ZTE و سامسونگ وندورهای شبکه وایمکس

مدیرعامل وایمکس مبین نت با تاکید بر اینکه اپراتور KT سهام مبین نت را خریداری نکرده است اما قرار است به عنوان اپراتور مسئولیت فروش سرویس، پشتیبانی و توسعه شبکه را به مدت دو سال برعهده گیرد به مهر گفت: وندورهای شبکه مبین نت بخش طراحی، نصب و راه اندازی سرویس را به عهده دارند و اپراتور KT بر تحویل کار وندورها و نگهداری کل شبکه در طول دو سال نظارت خواهد کرد.

وی از سه شرکت هوواوی، ZTE چین و سامسونگ کره به عنوان وندورهای شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم مبین نت نام برد و به مهر گفت: طراحی این شبکه به عهده این سه شرکت است اما KT به عنوان اپراتور بر کار این سه شرکت نظارت خواهد داشت.

امکان سرویس دهی به بیش از 100 هزار مشترک

خاکی با تاکید بر اینکه ظرفیت شبکه وایمکس مبین نت در فاز نخست برای سرویس دهی به 100 هزار مشترک در سراسر کشور پیش بینی شده است اضافه کرد: حداکثر تا پایان مهرماه این مرحله به اتمام می رسد و توسعه فازهای بعدی این پروژه برای مراکز فرمانداریهای استانها و رسیدن به پوشش IN DOOR آغاز می شود.

وی گفت: تاکنون حدود 200 ایستگاه BTS از سوی مبین نت به بهره برداری رسیده و استقبال از اینترنت پرسرعت بیسیم در سراسر کشور را مطلوب توصیف کرد.

به گفته مدیرعامل مبین نت، وایمکس در نقاطی از کشور که امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق دیگر شبکه های کابلی موجود نیست با استقبال گسترده ای روبرو خواهد شد.

وی به جایگاه فعلی اینترنت در میان همه اقشار کشور اشاره کرد و گفت: به تعداد مشتاقان برقراری ارتباط با باند وسیع روز به روز افزوده می شود.

تعرفه گذاری براساس نیاز مشترکان در دستور کار مبین نت

مدیرعامل مبین نت در مورد تعرفه فعلی سرویس وایمکس این اپراتور به خبرنگار مهر گفت: تعرفه ارائه شده از سوی مبین نت از سقف درنظرگرفته شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مراتب پایین تر است اما در نظر داریم به تناسب استفاده متقاضیان بسته های خدماتی متفاوتی ارائه کنیم تا مشترکان مجبور نباشند هزینه زیادی برای استفاده از این سرویس پرداخت کنند.

وی افزود: متناسب با تقاضای مشتریان بسترهای خدماتی متفاوتی ارائه خواهیم کرد که به زودی اعلام می شود.

خاکی گفت: درصدد رفع نواقص و ارتقای کیفیت مرکز خدمات و تماس مشتریان هستیم که در این جهت تعداد اپراتورهای پاسخگوی این مرکز در حال افزایش است.