وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گفتگو با بازیگران و عوامل پشت صحنه «اخراجی‌های 3»

گفتگو با بازیگران و عوامل پشت صحنه «اخراجی‌های 3»
روایتی از پشت‌ صحنه فیلم‌سینمایی "اخراجی‌های3"
ماشین برای فیلمبردای آماده است، فرشاد گل سفیدی دوربین را به داخل ماشین برده و به اتفاق ده‌نمکی مشغول طراحی دکوپاژ هستند. عبدی و رز رضوی داخل ماشین می‌نشینند و حیایی ماشین را به حرکت در می‌آورد و به همراه چند ماشین دیگر برای ضبط سکانس‌های خیابانی راهی اتوبان می‌شوند.

سینمای جنگ و دفاع مقدس همیشه بین مردم مخاطبان خود را داشته است. فیلم‌هایی که هرکدام با نمایش گوشه‌ای از اتفاقات عظیم آن سال‌ها مخاطب را همراه می‌کند و برخی صحنه‌های غرورآفرین حس وطن‌دوستی را ایجاد می‌کند و با خلق صحنه‌های تراژدی مردم را به یاد نام‌آوران این عرصه به گریه می‌اندازد؛ اما مدتی است به این ژانر نگاه دیگری هم می‌شود و این نگاه با ساخت فیلم سینمایی "لیلی با من است" کمال تبریزی‌ آغاز شد؛ نگاهی طنز با حفظ ارزش‌های ملی و دینی.

اما یکی از کارهایی که در این ژانر با نگاهی طنز پیشکش مخاطب سینما شد فیلم سینمایی "اخراجی‌ها‌‌‌‌‌" به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است که با فروش بالایی نیز همراه بود و گیشه سینما را پررونق کرد.
این روزها ده‌نمکی مشغول ساخت سری سوم اخراجی‌ها است؛ اثری که حواشی زیادی در زمان ساخت به دنبال داشت. برای آشنایی از کم و کیف ساخت جدیدترین اثر ده‌نمکی که از نهم آذر ماه سال جاری شروع شده است و نیمی از فیلمبردای را پشت‌سر گذاشته، سری به پشت صحنه "اخراجی‌های3" در اتوبان همت زدیم.
 
ستاد مردمی سلطان قلب‌ها
انتخابات از هر نوعش که باشد شور و شوق و حال و هوای خاصی را می‌طلبد و عوامل اخراجی‌ها که قرار است امروز یکی از سکانس‌های مربوط به انتخابات را جلوی دوربین فرشاد گل سفیدی ببرند از همین شور و شوق برخوردارند و حسابی در حال رفت و آمد هستند.
اما در این بین مسعود ده‌نمکی آرام و بی‌دغدغه در کمپ نشسته و فیلم‌نامه را مطالعه می‌کند و در اتاق مجاور امین حیایی است که روی صندلی گریم نشسته و گریمورها موهای فر شده حیایی را که با گذشت بیش از بیست‌سال سابقه هنری باید سفید شده باشد، رنگی می‌کنند تا بیژن اخراجی‌های 1 و 2 که با شیرین‌کاری اش خنده را به لب مخاطب می‌آورد این بار با شمایلی متفاوت ظاهر شود.
تا آن‌جایی که از داستان "اخراجی‌های 3" اطلاع داریم؛ قصه به زمان حالا بر می‌گردد. جنگ تمام شده و اخراجی‌ها به اتفاق دیگر هم‌رزمانشان به شهر برگشته‌اند و هرکس در پی کسب و کاری است؛ یک برنامه زنده تلویزیونی در تلاش است تا تعدادی از آن رزمندگان را برای حضور در یک برنامه دعوت کند، شرایط نامساعد حال یکی از این همرزمان او را راهی بیمارستان می‌کند اما براثر حوادثی در سطح شهر دیر به بیمارستان می‌رسد و تا پای شهادت پیش می‌رود و این بهانه‌ای برای حضور همرزمان سابق در بیمارستان می‌شود که حالا هر یک شخصیتی جدید دارند. اما ماجرا به این جا ختم نمی‌شود و آن آدم‌ها دیگر همان آدم‌های گذشته نیستند. حاجی گرینف که در اخراجی‌های 1و 2 شاهد ریاکاری‌های بی‌موردش بودیم، این‌بار قرار است نقش یک کاندیدای انتخاباتی را بازی کند و امروز مقرر شده صحنه‌ای مربوط به تبلیغات این کاندیدا ضبط شود.
برای این سکانس ماشین ونی را با بادکنک‌های قرمز رنگ تزیین کرده‌اند و دور تا دور ماشین پر است از تیزرهای تبلیغاتی با عکس شریفی‌نیا و عنوان ستاد مردمی "سلطان قلب‌ها" که روی هر کدام جمله‌های مختلفی نوشته شده است: "ارتش سرخ صالح‌‌‌‌‌"، "گ مثل گرینف" و "حاج صالح مهربون، محبوب هر چی جوون".
اکبر عبدی: حاجی گرینف ما را استخدام می‌کند
اکبر عبدی و امین حیایی با گریمی یادآور نقش بایرام و بیژن البته با سن و سالی پیرتر، از کمپ بیرون آمده‌اند و به انتظار شروع فرمان ضبط هستند.
 
اکبر عبدی با شوخی‌هایش انرژی مضاعفی به گروه اخراجی‌ها می‌دهد، طوری‌که اکثر عوامل در کنار او ایستاده‌اند تا شاهد تمرین او و امین حیایی باشند. همچنین همکارهای اکبر عبدی درباره شیوه کاری او صحبت می‌کنند؛ اکثرا سکانس‌ها را با یک برداشت کار می‌کند و به شدت در حفظ کردن دیالوگ و البته بداهه تبحر دارد که البته با نگاهی به کارنامه درخشانش این مساله چندان هم دور از انتظار نیست.
عبدی در این رابطه می‌گوید: برای ایفای نقش‌هایم هیچ وقت از چارچوب فیلمنامه خارج نمی‌شوم ولی همیشه از بداهه در کارم استفاده می‌کنم و خوشبختانه آقای ده‌نمکی دست بازیگر را برای بداهه کاملا باز می‌گذارند. تمام سعی خود را می‌کنم از دیده شدن نقش‌های دیگر جلوگیری نکنم چون تماشاچی دوست دارد تمام بازیگران را در کار ببیند.
عبدی که به تازگی دوره نقاهت را پشت سر گذاشته، درباره ادامه همکاری با گروه اخراجی‌ها و نقش بایرام در سری سوم این فیلم، می‌گوید: مدتی بود مشغول بازی در پروژه‌ای دیگر بودم به همین دلیل حضورم در اخراجی‌ها با وقفه‌ای همراه بود که تا امروز که قرار است جلوی دوربین بروم، خبر دارم در "اخراجی‌های 3" داستان حول محور شریفی‌نیا و رضا رویگری می‌چرخد و بایرام و بیژن از طرف حاج‌آقا گرینف (شریفی‌نیا) برای تبلیغات استخدام می‌شوند.
 
ایجاد شور و هیجان در مخاطب
حسن روح‌پروری طراح صحنه و لباس "اخراجی‌های 3" اطراف ماشین رفت و آمد می‌کند که مبادا چیزی از قلم افتاده باشد. روح‌پروری که اولین همکاری خود را با ده‌نمکی در این کار تجربه می‌کند، یکی از دلایل حضورش در این کار را استقبال مخاطب آن می‎داند و می‌گوید: آقای ده‌نمکی در مراحل پیش‌تولید با جلسات متعددی که گذاشتیم ایده‌های خودشان را در امر طراحی صحنه و لباس در میان گذاشتند.
 
ما هم با توجه به فیلم‌نامه و خواسته‌های ایشان کارمان را شروع کردیم. اولین نکته‌ای که ایشان درباره طراحی صحنه این فیلم به آن اشاره کردند این بود که چیزی شبیه مسابقان ورزشی باشد تا شور و هیجانی که در بین هواداران است به مخاطب انتقال داده شود و ما سعی کردیم به نگاه ایشان نزدیک شویم.
وی در ادامه می‌افزاید: علاوه بر فیلمنامه و نظرات آقای ده‌نمکی، تحقیقات زیادی در این رابطه کردم تا علاوه براینکه به فضای ایده‌ال نزدیک شوم، نکاتی هم به کار اضافه کنم. همچنین آقای ده‎نمکی اصرار زیادی دارند تا هنرورانی که در سکانس‌های مختلف حضور دارند، تکراری نباشند و این مسئله تاحدودی کار ما را سخت می‌کند چون جمع‌آوری هنرور کار مشکلی است.
روح‌پروری درباره طراحی لباس این فیلم می‌گوید: ‌تمام سعی خود را کردیم تا لباس‌هایی که برای کاراکترها در نظر می‌گیریم مناسب با ویژگی‌های شخصیتی آن باشد و فضا را تا اندازه‌ای شیک نشان دهد.
 
ایران؛ دختری با دوربین عکاسی
رز رضوی با بازی در سریال "ملکوت" محمدرضا آهنج که ماه رمضان امسال از شبکه پنج سیما پخش شد، به چهره‌ای آشنا در بین مخاطبان تلویزیون بدل گشت. او درباره نقش‌اش در "اخراجی های 3" می‌گوید: در این فیلم من نقش دختری به نام "ایران" را دارم. ایران دانشجو است و علاوه بر تحصیل، فعالیت‌هایی همچون عکاسی هم انجام می‌دهد.
وی در ادامه به تجربه شیرینی که با ایفای این نقش پشت‌سر گذاشته، اشاره می‌کند و می‌افزاید: حضور در این نقش و همکاری با آقای ده‌نمکی برای من بسیار لذت‌بخش بود و مطمئن هستم این کار به واسطه تجربه قبلی آقای ده‌نمکی و حضور جمعی از بهترین هنرمندان به مانند دو سری قبلی اخراجی‌ها مخاطبان زیادی را روانه سینما می‌کند.
 
و این پایان راه است
ماشین برای فیلمبردای آماده است، فرشاد گل سفیدی دوربین را به داخل ماشین برده و به اتفاق ده‌نمکی مشغول طراحی دکوپاژ هستند. عبدی و رز رضوی داخل ماشین می‌نشینند و حیایی ماشین را به حرکت در می‌آورد و به همراه چند ماشین دیگر برای ضبط سکانس‌های خیابانی راهی اتوبان می‌شوند و به گفته الهه گودرزی (روابط عمومی پروژه که در این راه کمک زیادی به ما کرد) تا یکی دو ساعت دیگر کارشان طول می‌کشد.
زمان زیادی تا آغاز جشنواره فیلم فجر باقی نمانده اما به گفته روابط عمومی این فیلم برای نمایش در جشنواره حتما آماده خواهد شد تا اولین اکران "اخراجی‌های 3" در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر اتفاق بیافتد.
امین حیایی، اکبرعبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، حسام نواب‌صفوی، رضا رویگری، لیلا اوتادی، سید جواد هاشمی، یوسف صیادی، علی دهکردی، قاسم زارع، سپند امیرسلیمانی، فخرالدین صدیق‌شریف، امیر نوری، محمود مقامی، سیروس کهوری‌نژاد، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادی‌زاده، مریم کاویانی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، مریم سلطانی، حلیمه سعیدی و شهربانو موسوی بازیگرانی هستند که در «اخراجی‌های 3» حضور دارند.
همچنین عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده وکارگردان: مسعود ده‌نمکی، دستیار اول کارگردان: نورالدین گودرزی، مدیر برنامه‌ریزی: فروزان جلالی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل‌سفیدی، طراح چهرپرداز: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری، صدابردار: بابک اخوان، صداگذار: سیدعلیرضا علویان، تدوین: محسن توکلی، موسیقی: بهنام ابطحی، منشی صحنه: فتانه محسنی، عکاس: بابک برزویه، مدیرتولید: مهدی بدرلو، مدیر تدارکات: علیرضا همت، روابط عمومی: الهه گودرزی و احسان هوشیارگر، مجری طرح: محمدرضا شریفی‌نیا و تهیه‌کننده: مسعود ده‌نمکی.