وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نتایج تكان‌دهنده ای در مورد كباب تركی

نتایج تكان‌دهنده ای در مورد كباب تركی
نتایج یك مطالعه در انگلستان روی كباب‌های چرخان موسوم به كباب دونر یا كباب تركی، یافته‌های تكان دهنده‌ای در باره تركیبات نمك، چربی و كالری موجود در این‌گونه كباب‌ها را نشان داده است.نتایج آزمایش‌ها روی زنانی كه این كباب‌ها را مصرف كرده بودند نشان داد ….

نتایج یك مطالعه در انگلستان روی كباب‌های چرخان موسوم به كباب دونر یا كباب تركی، یافته‌های تكان دهنده‌ای در باره تركیبات نمك، چربی و كالری موجود در این‌گونه كباب‌ها را نشان داده است.

به گزارش بی‌بی سی، آژانس استاندارد مواد غذایی بریتانیا در این تحقیق از كارمندان 76 شركت به‌عنوان جامعه نمونه خواست 494 نوع كباب را مورد آزمایش قرار دهند.

نتایج آزمایش‌ها روی زنانی كه این كباب‌ها را مصرف كرده بودند نشان داد كه نیمی از زنان بیش از 1000 كالری غذا به‌طور روزانه دریافت كرده بودند. جئوفری تئو بالد، یكی ا زاعضای تیم محققان گفت: سطح و مقدار چربی اشباع شده و نمك در برخی از نمونه‌های گرفته شده به تنهایی می‌تواند عاملی برای سرطان باشد.

او اضافه كرد: در حالی كه مردم هرگز نمی‌خواهند كه كباب بخشی از یك عادت و برنامه غذایی تحت كنترل آنها باشد اما حقیقتا محتوای موجود در كباب به طرز نگران كننده‌ای برخلاف این خواسته بود. براساس نتایج این تحقیق به‌طور متوسط، مقدار نمك موجود در یك پرس كباب تركی 98 درصد نمك مورد نیاز روزانه و مقدار چربی اشباع شده بیش از 148 درصد مقدار مورد نیاز روزانه هر فرد را تشكیل می‌دهد.

این در حالی است كه بر خلاف اطلاعات ارائه شده در رستوران‌ها مقدار چربی اشباع شده در این كباب‌ها بسیار بیشتر از مقدار واقعی بوده است. این مقدار در برخی نمونه‌ها بیش از 35 درصد تفاوت را نشان می‌داد.

در این میان 6 نوع كباب یافت شد كه با وجود اینكه ادعا شده بود در تركیبات آنها، از گوشت خوك استفاده نشده، از این ماده در تولید آنها استفاده شده بود.

تئوبالد گفت: این كاملا غیرقابل‌قبول است كه به مردمی كه به محصولات غذایی اطمینان پیدا كرده‌اند چیز‌هایی بدهیم كه هیچ اطلاعی از جزئیات آن ندارند. اغلب كباب‌های آزمایش شده شامل 1990 كالری در هر پرس بوده و 95 درصد كالری مورد نیاز برای زنان را تامین می‌كنند. این در حالی است كه یك وعده كباب تركی 346 درصد چربی اشباع شده مورد نیاز زنان و 277 درصد نمك مورد نیاز روزانه آنها را دارا بوده است. به عبارت بهتر یك وعده كباب تركی به اندازه سه روز و نیم چربی و حدود 3 روز نمك آنان را تامین می‌كند.

محققان دریافته‌اند كه كباب‌های ارائه شده در بخش‌های شمالی انگلستان چرب‌تر از مناطق جنوبی بوده است. او اضافه كرد: برچسب‌های غلط در سطحی گسترده در انگلستان توزیع شده است و به علاوه تفاوت بسیار اندكی میان كباب‌های سایز كوچك و بزرگ وجود دارد. او گفت: بنابراین نباید انتظار داشت كه متوسط چاقی و افزایش وزن در كشور پایین بیاید.

نتایج این تحقیق كه توسط آژانس استاندارد مواد غذایی بریتانیا انجام شده همچنین نشان داد كه5/18درصد از كباب‌های تركی به‌طور معنا داری برای سلامت مردم تهدید محسوب شده و 8 درصد آنها به‌طور خطرناك و هشدار دهنده‌ای برای سلامت مردم یك تهدید جدی به شمار می‌رود.