وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

9 میلیارد دلار برای افزایش تولید بنزین و بهینه سازی

9 میلیارد دلار برای افزایش تولید بنزین و بهینه سازی
سید مسعود میرکاظمی امروز در نشست خبری گفت : انتخاب را به پتروشیمی ها و شرکت های پالایش و پخش واگذار کرده ایم و می توانند بنزین را وارد کنند یا از ذخایر و بنزین داخلی استفاده کنند.

وی گفت : طرح هایی به ارزش 9 میلیارد دلار برای بهینه سازی و افزایش تولید بنزین و نفت گاز در صنعت نفت داریم که از دهه فجر آغاز می شود.

میرکاظمی افزود : با اجرای این طرح ها تا پایان سال آینده ، 30 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین باکیفیت در کشور اضافه می شود.

وی همچنین با اشاره به طرح های حمایت از تجهیزات صنعت نفت که در داخل تولید می شود ، گفت: سامانه خرید مجازی در حال طراحی است که مرحله نخست آن در دهه فجر راه اندازی می شود.

میرکاظمی گفت: با راه اندازی این سامانه خریداران در صورت وجود تجهیزات داخلی صنعت نفت از این تجهیزات خریداری خواهند کرد و درمدت دو سال کل نیاز صنعت نفت در این سامانه موجود خواهد بود.

وزیر نفت اظهار داشت : مجموع فروش محصولات پتروشیمی در نه ماه نخست سال به 17 و 4  میلیون تن رسید که شامل 12 میلیون تن صادرات و  5 و 4 میلیون تن فروش داخلی است.

وی گفت : مجموع فروش محصولات پتروشیمی از نظر وزن 25 درصد ، صادرات 29 درصد و فروش داخلی 17 درصد در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.