وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چه سرطان های در مردان و زنان ایران بیشتر دیده می شود؟

چه سرطان های در مردان و زنان ایران بیشتر دیده می شود؟
آیا می دانید چه سرطان هایی بیشتر در بین زنان و مردان ایرانی دیده می شود و چرا ؟

شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان و مردان ایرانی
 رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در گروه مردان و سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در گروه زنان است.
 
رشید رمضانی در گفتگو با ایرنا، افزود: هر دو نوع این سرطان ها در مراحل اولیه قابل تشخیص و درمان هستند اما مراجعه دیرهنگام موجب پیشرفت سرطان خواهد شد.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، ادامه داد: پس از سرطان پوست، سرطان های معده، مثانه، پروستات، روده بزرگ و راست روده، دستگاههای خون ساز، ریه، مری، مغز و اعصاب مركزی و دستگاه لنفاوی از شایع ترین سرطان های گروه مردان به شمار می روند.

به گفته رمضانی، در گروه زنان نیز مانند سالهای گذشته پس از سرطان سینه ، سرطان های پوست، روده بزرگ و راست روده، معده ، مری، دستگاه خون ساز، غده تیروئید، تخمدان، جسم و گردن رحم و مغز و اعصاب مركزی ، به ترتیب شایع ترین سرطان ها، هستند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت یادآورشد كه آمار یادشده برگرفته از اطلاعات جمع آوری شده از سراسر كشور است و پس از نظام ثبت سرطان باید به سوی استقرار نظام پیشگیری سرطان ، گام برداشت.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، افزود: برنامه های متعدد پیشگیری از سرطان ها در وزارت بهداشت در دستور كار است .
وی گفت: در زمینه سرطان پوست نیز بیشتر برنامه ما روی اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی عمومی در ابعاد گوناگون این بیماری مانند تاثیر نور خورشید در ابتلا به سرطان پوست، از طریق چندرسانه ای -مالتی مدیا- متمركز شده است.

رمضانی در عین حال افزود: با وجود شیوع سرطان پوست، چندان خطری احساس نمی كنیم چرا كه بقیه سرطان ها چون در ارگان های مختلف بدن و داخل بافت، بروز می كند می تواند در سطح بالا و پیشرفته ای فرد را دچار كند.