وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواننده سابق ، رئیس جمهور شد !!

خواننده سابق ، رئیس جمهور شد !!
نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری هاییتی نشان دادند كه میشل مارتلی، خواننده سابق توانسته است با اكسب اكثریت قاطع آرا رئیس جمهور این كشور شود.
 
رئیس جمهور جدید هاییتی اكنون با چالش بزرگ بازسازی این كشور پس از زلزله ماه ژانویه ‌٢٠١٠ روبروست، در حالی كه این كشور حتی پیش از این زلزله نیز فقیر‌ترین كشور قاره آمریكا به حساب می‌آمد.

میشل مارتلی با كسب ‌٧٥/٦٧ درصد از آرا به رویاهای میرلاند مانیگا، همسر رئیس جمهور سابق هاییتی كه قصد داشت نخستین رئیس جمهور زن منتخب مردم در این كشور باشد و در نهایت تنها ‌٧٤/٣١ درصد از آرا را كسب كرد، پایان داد.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری هاییتی توسط كمیسیون انتخاباتی این كشور، اواخر روز دوشنبه اعلام شد اما از آنجا كه می‌بایست تا ‌١٦ آوریل شكایت‌های قانونی درباره انتخابات مورد بررسی قرار گیرند، این نتایج هنوز نهایی نشده‌اند و پیروزی مارتلی در انتخابات به علت وجود حاشیه‌های فراوان هنوز قطعی نیست.

به دنبال اعلام این نتایج هواداران مارتلی در مناطقی از پایتخت هاییتی به برگزاری جشن‌های آرام پرداختند، اما سفارت آمریكا گزارش داد كه صدای شلیك گلوله از این جشن‌ها شنیده می‌شود و از شهروندان آمریكایی در هاییتی خواست كه از تجمعات دوری كرده و در سكونتگاه‌های خود بمانند.

این پیروزی انتخاباتی، بازگشت شكوهمندانه‌ای برای میشل مارتلی است كه ابتدا در ماه دسامبر سال گذشته در نخستین دور رقابت‌های انتخاباتی با شكست روبرو شد اما یك ماه بعد با اعلام تقلب گسترده در انتخابات به نفع جناح حاكم توسط ناظران بین‌المللی، بار دیگر به رقابت انتخاباتی بازگشت.

مارتلی به مسخره كردن دولت هاییتی بر روی صحنه اجرا‌های خود شهرت دارد. وی از ‌١٤ ماه مه پس از پایان مهلت حكم ریاست جمهوری رنه پریوال، رئیس جمهور دوره قبلی كه دو دور پیاپی این مقام را بر عهده داشت، می‌تواند به دفتر ریاست جمهوری راه یابد.

مارتلی وعده داده است كه بر شكست‌های نهاد‌ها در هاییتی فائق آید و علیه وابستگی این كشور‌ به كمك‌های سازمان‌های غیر دولتی مقابله كند. همچنین وی نسبت به ایجاد دوباره ارتش این كشور كه سال ‌١٩٩٥ به علت سابقه نه چندان خوب آن در ارتباط با كودتا‌ها و سوء استفاده‌ها، منحل شد علاقه نشان داده است.