وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كشته شدن 12 دانش آموز توسط یک بیمار ایدزی

كشته شدن 12 دانش آموز توسط یک بیمار ایدزی
وزیر بهداشت و امنیت شهروندی ایالت «ریو دوژانیرو» در برزیل در این باره به رسانه‌های رسمی این كشور عنوان كرد: یك مرد مسلح روز گذشته با وارد شدن به مدرسه‌ای در این منطقه اقدام به تیراندازی كرد كه در پی آن 12 دانش‌آموز كشته‌شده و دست كم 12 تن دیگر هم دچار جراحت شدند. علاوه بر این، جان‌باختگان این حادثه تیراندازی 10 دختر و دو پسر 12 تا 15 ساله بودند. همچنین وضعیت دو تن از مجروحان وخیم است و احتمال فوت آنان وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه به شبكه خبری سی.ان‌.ان خاطرنشان كرد: یكی از قربانیان كه یك پسر بود 12 ساعت پس از وقوع حادثه و به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت. علاوه بر این، ضارب یك پسر جوان 23 ساله به نام «ولینگتون اولیه‌ورا» بوده است. هنوز انگیزه وی از این اقدام جنون‌آمیز مشخص نشده است و خودكشی وی كشف انگیزه این جوان از اقدام به این تیراندازی را با مشكل مواجه كرده است.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش دپارتمان پلیس برزیل، ماموران در محل حادثه یك نامه یافتند كه این جوان نوشته بود كه هیچكس حتی بچه‌ها بی‌گناه نبوده و باید آنان را بكشد. علاوه بر این، وی به ویروس ایدز مبتلا بوده است. همچنین از مقامات خواسته بود تا در صورت امكان جسدش را در كنار مادرش دفن كرده و برای آمرزش گناهش برای وی دعا كنند.

«مارتا روچا» رییس پلیس ایالت «ریو دوژانیرو» هم در این باره گفت: این بدترین حادثه در طول تاریخ برزیل است. همچنین این مرد جوان به دو اسلحه و یك كمربند گلوله مجهز بوده است، به طوری كه دست كم 30 بار شلیك كرده است. این حادثه در ساعت 8:30 به وقت محلی و در حالی كه 400 تن در حال آماده‌شدن برای برگزاری چهلمین سال برگزاری فعالیت مدرسه بودند، رخ داده است.

این مقام مسئول پلیس در ادامه افزود: مسئولان در مدرسه اعلام كردند كه این مرد جوان با ورود به مدرسه و اعلام اینكه قصد سخنرانی در مراسم را دارد كودكانی را كه در كنار دیوار بودند به رگبار بسته است.

به گزارش ایسنا، فرماندار ایالت «ریو دوژانیرو» هم در این باره به رسانه‌های رسمی برزیل یادآور شد: این مرد یك بیمار روانی بوده است و به دنبال این هستیم كه او چگونه و از چه راهی اسلحه‌ها را به دست آورده است.

همچنین سه بالگرد برای انتقال كودكان مجروح به محل اعزام شده بودند.

«دیلما روسف» رییس‌جمهور این كشور هم با ابراز تاسف از وقوع این حادثه اعلام كرد كه كودكان بی دفاع قربانی خشونت شده‌اند.