وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بیمه شدن دندانهای کودکان 6 تا 12 سال کشور

بیمه شدن دندانهای کودکان 6 تا 12 سال کشور
دکتر محمدحسین خوشنویسان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دومین کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به خبرنگاران گفت: طرح بیمه دندان کودکان 6 تا 12 سال در سال گذشته تصویب شده بود و امسال به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد.

وی با عنوان این مطلب که در گذشته فقط کشیدن دندان تحت پوشش بیمه بود، افزود: در حال حاضر دو هزار مرکز دندانپزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت، دندانهای کودکان 6 تا 12 ساله را تحت پوشش بیمه ترمیمی دندان قرار می‌دهند.

خوشنویسان با تاکید بر اینکه افراد برای استفاده از این خدمات می بایست تحت پوشش بیمه باشند، ادامه داد: افرادی که بیمه تامین اجتماعی،‌ خدمات درمانی، بیمه ‌های ارتش و نیروهای مسلح ندارند می‌توانند از بیمه‌ ایرانیان که هزینه زیادی ندارد استفاده کنند.

وی ضمن توصیه به افراد برای استفاده از مسواک در برنامه روزانه خود، افزود: افراد باید روزی دو مرتبه به خصوص قبل از خواب مسواک بزنند و نخ دندان بکشند و با استفاده از دهانشویه از درصد پوسیدگیها جلوگیری کنند.

خوشنویسان از جمع‌آوری آخرین آمارهای بیماریهای دهان و دندان در کشور تا ابتدای نیمه دوم سال 90 خبر داد و گفت: آمارهای وزارت بهداشت مربوط به سال 83 است و امیدواریم با جمع‌آوری آمارهای جدید بتوانیم خدمات بهتری در زمینه بهداشت دهان و دندان ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: شاخصهای بیماریهای دهان و دندان بیشتر از سنین 12 سال جمع‌آوری می‌شود که در حال حاضر نیز هر کودک 12 سال ایرانی در مجموع 1.96 دندان پوسیده دارد که این امر بسیار نگران کننده است و وزارت بهداشت نیز تاکید زیادی بر ارائه خدمات پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان در سنین زیر 30 سال را دارد.

خوشنویسان همچنین به پوشش زنان باردار برای استفاده از مشتقات فلوراید برای پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان اشاره کرد و گفت: از این طریق مادران می توانند کودکان خود را تا سه سالگی از نظر کنترل بیماریهای دهان و دندان تحت نظر قرار دهند و بعد از سه سالگی تحت نظارت آنها و با پوشش بیمه‌ها بتوانیم آینده خوبی را در راستای ارتقاء بهداشت دهان و دندان در کشور ارائه دهیم.