وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مطالبی مربوط شیر و عسل

عسل، ماده غذایی بسیار غنی و انرژی‌بخشی است كه هر 10 گرم آن 320 كالری ایجاد می‌كند وازمونوساكاریدهایی ساخته شده که به سرعت جذب می‌شوند و اثر انرژی بخشی خود را آشكار می‌كنند. علاوه بر اثر كالری‌زایی، عسل دارای ویتامین‌های متعددی از قبیل تیامین، ریبوفلاوین، اسید نیكوتینك، اسید اسكوربیك، پیرید وكسین و ویتامین k است.
خواص فیزیكی عسل، اثر ضد باكتریایی دارد و از زمانهای قدیم انسانها از خاصیت ضد میكروبی عسل سود جسته و آن را در درمان ناراحتی‌های پوستی از قبیل زخمها و سوختگی‌ها به كار برده‌اند و یكی از بهترین پانسمانها محسوب می‌شود.همچنین، عسل را در درمان بیماریهایدستگاه تنفسی و عفونت‌های ناحیه حلق به كار می‌برند و خاصیت ضد باكتریایی آن موجب اثر بخشی عسل می‌شود .
———————————————————————————————————–

شیر حاوی كلسیم است و در برابر سرطان روده بزرگ، نقش محافظتی ایفا می‌كند. یكی از دلایل ابتلا به سرطان روده بزرگ و پوكی استخوان عدم مصرف شیر است. دیواره عضلانی روده بزرگ در اثر كمبود كلسیم به مرور زمان تخریب می‌شود و فرد مبتلا به این سرطان می گردد. ویتامین ‪د،پروتئین ،اسید "لینولئینك كنژوگه" و اسید "بوتیریك" از دیگر مواد معدنی است كه مانع تخریب این دیواره می‌شود. پوكی استخوان نیز از عوارض منفی مصرف نكردن شیر است. وی افزود: زمانی كه میزان كلسیم بدن‌انسان پایین باشد، بدن به علت فوریت فیزیولوژیكی از طریق هورمونهای پاراتیروئید استخوان، كلسیم آزاد می‌كند و فرد دچار پوكی استخوان می‌شود. استخوانهای بدن بیش از هر چیز به مواد معدنی كلسیم، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد كه این مواد نیز در شیر وجود دارد.

 

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز