وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزئیات جدید فیلم جدید مسعود كیمیایی

جزئیات جدید فیلم جدید مسعود كیمیایی
داستان «تبعید سایه‌ها» در مقطع زمانی دهه‌های 30 و 40 شمسی می‌گذرد و او در فیلم تازه‌اش به شكل‌گیری جریان‌های سیاسی چپ در ایران می‌پردازد. از اكبر زنجانپور به عنوان یكی از…

«تبعید سایه‌ها» نام فیلم جدید مسعود كیمیایی، كارگردان برجسته سینمای ایران است. كیمیایی كه سال گذشته برنامه بزرگداشت او در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر برگزار شد، در مراسم اختتامیه هم یكی از شادترین حاضران مراسم بود.

 
آخرین ساخته او با نام «جرم» با بازی پسرش پولاد كیمیایی و حامد بهداد، موفق به دریافت سیمرغ بهترین فیلم شد و به این ترتیب كیمیایی برای نخستین بار جایزه این جشنواره را در دستانش لمس كرد.
همان زمان می‌شد حدس زد كه رابطه كیمیایی با نهاد دولتی بنیاد سینمایی فارابی آنقدر بهبود یافته كه هم برایش بزرگداشت می‌گیرند و هم جایزه بهترین فیلم را در حضور فیلم‌های رقیبی مانند «جدایی نادر از سیمین»، «یه حبه قند»، «اینجا بدون من» و… به آن می‌دهند.
 
كما این‌كه كیمیایی 2سال پیش هم با حضور در سازمان صدا و سیما و در ملاقات خصوصی با عزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی، كلی خبرساز شده بود. ظاهرا اعطای جوایز و نشان‌های یادبود جشنواره به او برای برخی طیف‌ها كمی گران آمده است.
 
از این‌رو عده‌ای از روشنفكران و منتقدان سینما فیلم كیمیایی را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم نمی‌دانستند و از سوی دیگر برخی نشریات پس از برگزاری جشنواره، داوران و مدیران جشنواره را شماتت كردند كه چرا جوایز اصلی را به این فیلم دادند.
 
با این حال در این‌جور مواقع، چه‌نظری موافق یا مخالف داوران وجود داشته باشد، ابتدا باید به آرای آنها احترام گذاشت. آنها به هر حال صاحب صلاحیت شناخته شده‌اند كه برای داوری جشنواره منصوب شده‌اند و یك نكته دیگر این است كه همواره هر انتخابی از سوی داوران، بازتاب‌های زیادی میان مخالفان و موافقان دارد.
این مقدمه برای آن بود كه بگوییم ظاهرا تهیه‌كننده اصلی فیلم «تبعید سایه‌ها» بنیاد سینمایی فارابی است. جالب اینجاست كه در نخستین خبرهایی كه درباره پیش‌تولید این پروژه منتشر شد، مدیر عامل این بنیاد پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
 
گفته می‌شود بنیاد فارابی به عنوان سرمایه‌گذار این فیلم، از مدت‌ها قبل مترصد فرصتی برای همكاری با این كارگردان سرشناس بوده و حالا كه این موقعیت ایجاد شده، برای نخستین بار است كه كیمیایی به غیر از بخش خصوصی، برای ساختن فیلمش با یكی از نهادهای دولتی همكاری می‌كند.
 
داستان «تبعید سایه‌ها» در مقطع زمانی دهه‌های 30 و 40 شمسی می‌گذرد و او در فیلم تازه‌اش به شكل‌گیری جریان‌های سیاسی چپ در ایران می‌پردازد.
 
از اكبر زنجانپور به عنوان یكی از گزینه‌های اصلی بازی در این فیلم نام برده می‌شود و با توجه به سابقه كیمیایی در چند فیلم اخیرش، به احتمال فراوان نقش اصلی این فیلم هم بار دیگر به پولاد كیمیایی سپرده می‌شود.