وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشت ویژگی خانه های ضد آلرژی

هشت ویژگی خانه های ضد آلرژی
گرد و خاک، ذرات عطر، اسپری و محصولات شوینده و پاک‌کننده و دود ناشی از پخت ‌و ‌پز ممکن است در برخی افراد ایجاد آلرژی کند. برای ایجاد هوای تمیز در خانه بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:
1- از محصولات پاک‌کننده و شوینده بدون عطر استفاده کنید. از شمع‌های عطری و اسپری‌های خوشبوکننده هوا در خانه استفاده نکنید.

2- مطمئن شوید تمام وسایل گازسوز خانه تهویه مناسبی به بیرون دارند. هنگام استفاده از اجاق گاز هود را روشن کنید.

3- در فصل بهار که گرده گیاهان در هوا زیاد است، زیاد پنجره‌ها را باز نکنید. مقدار گرده گیاهان بین ساعات 5 تا 10 صبح بیشتر است. در صورت لزوم می‌توانید پنجره‌ها را در ساعت‌های اولیه صبح (قبل از ساعت 5) که میزان آلودگی کمتر است، باز کنید.

4- پنجره‌ها و پرده‌ها را به‌طور منظم بشویید و تمیز کنید.

5- حداقل هفته‌ای یکبار خانه را جاروبرقی بکشید و گرد و خاک فرش‌ها، موکت‌ها و گوشه و کنار خانه را بگیرید.

6- به طور منظم خانه را گردگیری کنید. هنگام گردگیری برای جلوگیری از انتشار گردوغبار در هوای خانه، از دستمال مرطوب استفاده کنید. قاب عکس‌ها، مجسمه‌ها و گیاهانی را هم که ممکن است قارچ‌ها را به خودشان جذب کنند، تمیز کنید.

7- ملحفه‌ها را هر هفته با آب داغ (بالای 55 درجه سانتی‌گراد) بشویید و به خوبی خشک کنید. به جای بالش‌های پر، از رختخواب‌هایی که از مواد مصنوعی ساخته شده استفاده کنید.

8- برای کنترل قارچ‌ها و کاهش رطوبت لوله‌های آبی که نشتی دارند و شیرهایی را که چکه می‌کنند، تعمیر کنید. کف آشپزخانه و حمام را همیشه خشک نگه دارید.