وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در ژاپن قطار پرنده هم ساخته شد !!

در ژاپن قطار پرنده هم ساخته شد !!
یک تیم پژوهشی از دانشگاه توهوکوی ژاپن پیش‌ساختی از یک قطار را ارائه داده‌اند در بالای زمین بر روی کیسه‌ای از هوا شناور می‌ماند.

از آنجایی که این قطار با زمین تماسی نخواهد داشت، هیچ اصطکاکی برای کاهش حرکت رو به جلوی آن وجود نداشته که این مساله به این قطار اجازه می‌دهد با سرعتی فوق‌العاده بالاتر با مصرف انرژی کمتر به نسبت قطارهای معمولی حرکت کند.

مشکل این قطار جدید این است که به دلیل وجود بال مانند هواپیما با مسائلی از قبیل اوج‌گرفتن، گردش و انحراف از مسیر روبرو است. این مساله باعث می‌شود که انتهای این خودرو به سختی به موازات زمین باقی‌بماند.

اگرچه این پیش ساخت که بی‌شباهت به هواپیماهای فیلم‌های علمی‌تخیلی نیست، از یک سیستم درون‌ساخت برای خنثی کردن حرکات ناخواسته بالها و تثبیت سه محور خودرو برخوردار است، هنوز به قدر کافی برای سوار شدن مورد اصلاح قرار نگرفته است.

البته این قطار اولین وسیله‌ای نیست که از مفهوم شناور بودن بر روی ریل استفاده کرده‌است.

قطارهای مگلو از الکترومغناطیس‌های قوی استفاده می‌کنند تا انتهای خودرو زمین را دفع کرده و قطار به راحتی بر روی ریل شناور باقی‌بماند.

مشکل قطارهای مگلو نیز این است که باید بر مقادیر قابل توجهی از کشش باد در میان قطار و ریل غلبه کنند، از این رو بیشتر انرژی مصرفی این قطار برای غلبه بر این نیروی مخالف استفاده می‌شود.

این قطار هواپیمایی در حقیقت از وزش هوای زیر خود برای حرکت به جلو استفاده می‌کند. بالاترین رکورد سرعت قطارهای مگلو در ژاپن 580.97 کیلومتر در ساعت است که در سال 2003 ثبت شد.