وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رقابت مانكن های ایرانی و عرب در فشن‌ اسلامی

رقابت مانكن های ایرانی و عرب در فشن‌ اسلامی
هرساله علاوه بر جشنواره مد و لباس اسلامی تهران و مالزی مدتی است امارات هم در این زمینه فعال شده و همزمان با این دو كشور جشنواره‌ای مشابه در دبی برگزار می‌كند تا خود را به عنوان مركز این فعالیت‌ها معرفی كند.

به گزارش خبرنگار سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس، جهان نوشت؛ در این جشنواره‌‌ها علاوه بر پیدا كردن انواع لباس‌های سنتی و ملی و اسلامی، می‌توانید از یك "شو لباس زنده " با حضور مانكن‌های ایرانی دیدن كنید و همین امر به پاشنه آشیل این فعالیت‌ها تبدیل شده كه اعتراضات گسترده در داخل به همراه داشته است.

پدیده‌ای در حال حاضر در حال شكل گیری است كه تلاش دارد نوعی پوشش برای هم مصرف داخلی و هم برای دختران و زنان مسلمان در غرب طراحی و تولید كند و این موضوع به رقابت میان ایران و چند كشور عربی و مسلمان دیگر تبدیل شده است تا خود را به عنوان كانون و مركز این كار معرفی كنند؛ اما لباس‌های اسلامی در این كشورها بویژه تركیه و مالزی دارای كیفیتی پایین ارزیابی می‌شود.
پس از اقدام چند سال اخیر كشورمان برای طراحی لباس و مد اسلامی و برگزاری چندین نمایشگاه با همین رویكرد كه البته انتقاداتی را هم در داخل در پی داشت، اخیراً كشورهای عربی دست به كار شدند و برخی از طراحان لباس در این كشورها به ویژه مصر و عربستان در حال تولید لباس‌هایی با با پوشش كامل اسلامی برای زنان غربی هستند.
در همین حال یك طراح عربستانی لباسی را با پوشش اسلامی طراحی كرده كه تمام بدن پوشیده شده و مدل لباس كاملاً امروزی محسوب می‌شود و حتی روسری ای كه پوشیده می شود جزیی از لباس به نظر می‌آید.
در سه سال اخیر در ایران نیز جشنواره ملی مد و لباس با محوریت معرفی نمادها و الگوهای لباس ایرانی ـ اسلامی برگزار شده است كه طراحان شاخص هایی چون زیبایی، پوشیدگی و قیمت مناسب را برای تولیدات خود لحاظ كردند كه چادر ملی یكی از دست آوردهای همین كار فرهنگی محسوب می شود.
این درحالی است كه در این جشنواره‌ ها علاوه بر پیدا كردن انواع لباس‌های سنتی و ملی و اسلامی، می‌توانید از یك "شو لباس زنده " با حضور مانكن‌های ایرانی دیدن كنید و همین امر به پاشنه آشیل این فعالیت ها تبدیل شده كه اعتراضات گسترده در داخل به همراه داشته است.
كشورهای رقیب مثل مالزی با برگزاری 6 جشنواره مدل و لباس اسلامی با حضور بیش از 40 كشور فعالیت هایی را در دست اجرا دارند تا از این قافله عقب نمانند. مالزی تلاش دارد خود را به عنوان كانونی برای طراحی لباس های اسلامی در بین كشورهای مسلمان مطرح كند و جای تركیه را بگیرد.
هر ساله علاوه بر جشنواره مد و لباس اسلامی تهران و مالزی مدتی است امارات هم در این زمینه فعال شده و همزمان با این دو كشور جشنواره ای مشابه در دبی برگزار می‌كند تا خود را به عنوان مركز این فعالیت‌ها معرفی كند.
با این حال كارشناسان معتقدند ایران می‌تواند به جهت قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود به مركز طراحی و ساماندهی مد و لباس در میان كشورهای اسلامی تبدیل شود.