وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توقیف یك هفته ای خودروی افراد بد پوشش

توقیف یك هفته ای خودروی افراد بد پوشش
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام تشدید اقدامات پلیس در حوزه امنیت اخلاقی به ویژه بدپوششی، ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت نوامیس اظهار كرد: از 25 خرداد ‌ماه امسال تیم‌های ویژه موتورسوار در دو گروه راهور و انتظامی تشكیل شده و در اتوبان‌ها و محورها گشت‌زنی كرده و با كسانی كه به عنوان راننده یا سرنشین خودرو بدپوشش باشند، برخورد خواهند كرد.

سردار احمدرضا رادان روز سه‌شنبه درباره اقدامات پلیس در حوزه‌ امنیت اخلاقی در آستانه فصل گرما، اظهار كرد: نیروی انتظامی تلاش كرده است كه موضوع امنیت اخلاقی را در ابعاد مختلف تعطیل نكند مگر آن كه موضوع مورد نظر تمام شود.

وی افزود: نگرانی‌هایی در بین مردم متدین و مسئولان در حوزه‌ بدپوششی به وجود آمد و آنان دغدغه‌های به حقی داشتند كه مسئولان فرهنگی و سایر دستگاه‌ها باید در این رابطه پاسخگوی ماموریت‌های خود باشند در نتیجه نیروی انتظامی هم سهم خود را در این باره اجرا می‌كند.

جانشین فرمانده ناجا با تاكید بر اینكه برخورد با بدپوششی تعطیل نشده بلكه مقداری كمتر شده بود، افزود: پلیس احساس می‌كرد كه وضعیت پوشش به یك جای مناسبی می‌رسد، اما با توجه به شروع گرما و فصل تابستان نگرانی‌هایی در بین مردم و مسئولان ایجاد شد.

رادان ادامه داد: اقدامات پلیس از 25 خرداد‌ماه در حوزه امنیت اخلاقی به ویژه بحث بدپوششی، آلودگی صوتی و مزاحمت نوامیس تشدید خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه شاخص و ملاك‌های بدپوششی همان شاخصه‌های قبل است افزود: پلیس با خانم‌هایی كه از مانتوهای كوتاه یا لباس‌های چسبان یا این ‌كه از هر دو طرف روسری موهایشان پیدا باشد، برخورد خواهد كرد.

وی ادامه داد: همچنین در رابطه با مردان، پلیس با لباس‌های زننده و نمادهای جریان‌های انحرافی و شیطان‌پرستی برخورد می‌كند.

رادان با بیان اینكه بدپوششی تنها مربوط به مصرف‌كنندگان نیست، افزود: از 25 خرداد‌ماه واحد‌های تولیدی و توزیعی مورد توجه قرار می‌گیرد به‌طوری كه عملیات شناسایی این واحد‌ها انجام شده است و به واحدهای زیرزمینی و واحد‌هایی كه مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، اخطار داده شده است. اگر تا 25 خرداد‌ماه اصلاحات مورد نظر را انجام دادند می‌توانند به كسب و كار خود ادامه دهند در غیر این صورت واحد‌های پلیس اماكن با آنها برابر قانون برخورد خواهد كرد.

وی ادامه داد: در حوزه بدپوششی تیم‌های ویژه موتورسوار در دو گروه راهور و انتظامی تشكیل شده و در اتوبان‌ها و محورها گشت‌زنی خواهند كرد و با كسانی كه به عنوان راننده و سرنشین خودرو بدپوشش هستند، برخورد، خودروی مورد نظر توقیف و افراد نیز بازداشت می‌شوند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان كرد: در مرحله اول تغییر وضعیت این افراد از سوی خانواده‌هایشان خواسته می‌شود و تنها سابقه انتظامی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود كه سوابق انتظامی به عنوان سابقه سوء قلمداد نمی‌شود اما اگر فرد مجددا با وضعیت بدپوششی دستگیر شود، برای وی پرونده قضایی تشكیل شده و به دادگاه معرفی خواهد شد تا وضعیت وی تعیین و تكلیف شود.

خودروی افراد بدپوشش یك هفته توقیف می‌شود
رادان تاكید كرد: خودروی افراد بدپوشش در حال حاضر یك هفته توقیف خواهد شد، اما اگر نیاز باشد در آینده این زمان بیشتر می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه تعداد زیادی از جوانان مظاهر اخلاقی را رعایت می‌كنند، افزود: تعدادی از جوانان به صورت ناآگاهانه مظاهر اخلاقی را زیر پا می‌گذارند كه این افراد تا 25 خرداد‌ماه زمان دارند تا وضعیت ظاهری خود را اصلاح كنند.

به گفته وی، افراد بدپوشش چهار برابر بیشتر از سایر افراد در دام مزاحمت‌های خیابانی گرفتار می‌شوند.

رادان اضافه كرد: كسانی كه این موضوع را رعایت نكنند توسط واحد‌های گشت پلیس از 25 خرداد‌ماه دستگیر و به واحد‌های امنیت اخلاقی دلالت داده می‌شود و تعداد واحد‌های گشت پلیس نیز از این تاریخ افزوده خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا موضوع برخورد آلودگی صوتی، سرگردانی و مزاحمت نوامیس را از دیگر موضوعاتی عنوان كرد كه از 25 خرداد‌ماه تشدید خواهد شد و افزود: خودرو افرادی كه از لوازم جانبی غیر متعارف، عجیب و غریب بر روی وسایط نقلیه خود استفاده كنند متوقف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رادان گفت: پلیس با سگ‌گردانی در داخل خودرو یا پیاده از این تاریخ به شدت برخورد می‌كند و با افرادی كه در تفرجگاه‌ها مزاحمت ایجاد كنند نیز به شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینكه طرح‌های انتظامی در استان‌های گیلان و مازندران مورد توجه قرار گرفته است، افزود: قرار نیست كه این دو استان حیات خلوت افراد هنجارشكن باشد و طرح‌های انتظامی در این استان‌ها با جدیت انجام می‌شود و نیروهای كمكی هم به این استان‌ها فرستاده شده و اشرافیت كامل در این رابطه فراهم شده است.

جانشین فرمانده ناجا درباره برخورد با مزاحمان نوامیس اظهار كرد: برخی از مزاحمت‌های نوامیس با اصلاح در پوشش حل می‌شود اما عده‌ای هستند كه این مزاحمت‌ها را به عنوان تفریح خود قلمداد می‌كنند كه پلیس با این افراد برخورد و خودروی آنان را با دستور قضایی متوقف می‌كند و برای این افراد پرونده قضایی تشكیل و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

رادان ادامه داد: پلیس معتقد است از همین امروز كه این اخبار منتشر می‌شود جوسازی‌های خارجی به اندازه كافی ایجاد خواهد شد و تجربه ثابت كرده است كه این جوسازی‌ها در تمام دوران بوده است، اما پلیس از ماموریت‌های خود عقب‌نشینی نخواهد كرد.

وی افزود: پرسنلی كه در اجرای این طرح‌ها انتخاب شده‌اند، دارای شرایط خاص بوده و آموزش‌های ویژه‌ای را دیده‌اند حتی سعی شده است كه كسانی كه دستگیر می‌شوند در مراكز پلیس مورد مشاوره قرار گیرند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: حقوق شهروندی حكم می‌كند ماموران ما ادب، احترام و تكریم را در زمان اجرای ماموریت به جای آورند و تكلیف شهروندی هم حكم می‌كند كه افراد به مامور قانون احترام بگذارد و شرایطی را ایجاد كنند تا مامور قانون در اجرای قانون دچار مشكل نشود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان كرد: احساس ما این است تعداد كسانی كه در رابطه با بدپوششی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند بسیار اندك باشند.

وی ادامه داد: از رسانه‌ها می‌خواهیم كه هم ماموران ما را رصد كنند و هم مواظب باشند كسانی نخواهند بی‌جهت به تخریب افراد بپردازند.

رادان با تاكید بر اینكه موضوع برخورد با بدپوششی را تا آن زمان كه دیگر دغدغه‌ و نگرانی مردم كم شود ادامه خواهیم داد، افزود: طرح برخورد با بدپوششی از 25 خرداد‌ماه در استان‌های تهران، گیلان و مازندران آغاز خواهد شد و به فاصله 10 روز در استان‌های مورد هدف اجرا می‌شوند.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی موضوع معتادان ولگرد، موادفروشان و اراذل و اوباش در مرحله بعدی از سوی پلیس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جمع‌كردن روسپیگران ساده است
وی درباره موضوع زنان خیابانی هم گفت: مقوله روسپیگری جدای از عددش، جمع‌كردن آن ساده است اما باید مراكزی باشد كه این افراد را تحویل گرفته، اصلاح و كارآفرینی ایجاد كند كه این افراد بهانه نداشته باشند و در كشور جمهوری اسلامی ایران نباید از ایجاد كار برای 400 تا 500 نفر عاجز باشیم البته اگر روسپیی در خیابان دیده شود با آن برخورد خواهد شد و به وضعیت آنان رسیدگی می‌شود.

رادان درباره‌ حادثه ضرب و شتم یك روحانی توسط اراذل و اباش گفت: افرادی كه به این روحانی تعرض كرده بودند، شناسایی شده و تیم‌های اطلاعات و پلیس آگاهی ظرف چند روز آینده این افراد را دستگیر خواهند كرد.

وی ادامه داد: اگر در شكل حادثه دقت شود مشخص می‌شود كه این حادثه مربوط به دوستی‌های غیرمتعارف و پوشش‌های غیرمتعارف بوده است.

به گفته جانشین فرمانده ناجا، دو خانم این پرونده در اختیار پلیس قرار دارند و در مرحله بازجویی و كسب اطلاع هستند و به زودی این پرونده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه یكی از نمایندگان مجلس اعلام كرده كه پلیس در خیابان‌ها حضور ندارد، افزود: این نظر این نماینده مجلس است احتمالا ایشان از خیابان‌هایی رد شوند كه لزومی برای حضور پلیس نیست چون ما لازم نمی‌دانیم حتما در هر خیابانی پلیس حضور داشته باشد بلكه پلیس در مناطقی كه لازم است، حضور دارد.

وی ادامه داد: در مجموع این پرونده در مرحله مقدماتی است و به نظر مقام قضایی رسیده است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: این روحانی را باید به عنوان جانباز امر به معروف و نهی از منكر دانست و مورد توجه قرار داد تا مورد رضایت حق قرار گیرد.