وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ناخن

 اگر می خواهید ناخنهای سالم و مرتبی داشته باشید روزی 5 دقیقه ناخنها را در روغن زیتون گرم یا سرکه انگور قرار دهید. روغن زیتون و سرکه ناخنها را مقاومتر می کند و مانع از شکستن فوری آنها می شود.

مغز و پوست لیمو ترش نیز در تقویت و سفیدی ناخنها موثر است. نصف لیمو ترش را پس از آنکه مقداری از آبش را گرفتید ، به ناخنها و پیرامونشان بمالید و پس از 5 تا 10 دقیقه دستها را بشویید. این کار افزون بر دوام بخشیدن به ناخنها، لکهای ناخنتان را – اگر ناخن لک داشته باشد – نیز از بین می برد. برای دوام بخشیدن به ناخنها ، از این روش نیز می توانید استفاده کنید: به مقدار مساوی عسل، روغن بادام ، زرده تخم مرغ  و نمک دریا را مخلوط کنید و ناخنها را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. راه دیگر استحکام بخشیدن به  ناخن ها استفاده از آب آناناس و سرکه و زرده تخم مرغ است.

به این شکل که 2 قاشق سوپ خوری آب آناناس تازه را با 2 قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ و نصف قاشق چای خوری سرکه انگور مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت ناخنها را در آن قرار دهید.مادربزرگها عقیده دارند که اگر یک قاشق سوپ خوری سرکه را در یک لیوان آب بریزید و پیش از غذا بنوشید، به سلامت و دوام ناخنهایتان خدمت بزرگی کرده اید. در صورتی که خوردن سرکه به دلیلی برایتان ممکن  نیست ، از آب میوه و کمی ژلاتین آب شده نیز می توانید نوشابه مفیدی بسازید و افزون بر لذت بردن از خوردن آن ، ناخن هایتان را نیز از خطر شکنندگی در امان دارید. ویتامینهای A و ‌B و در سلامت ناخنها نقش اساسی دارند و کلسیم نیز از املاح مورد نیاز ناخنهاست. پروتیین ، آهن ، ید و پتاسیم نیز باید در همین ردیف قرار گیرند و در برنامه های غذایی به این مواد توجه لازم شود.