وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رشد 21 درصدی مقاصد صادرات غیرنفتی ایران

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران از رشد 21 درصدی مقاصد صادرات غیرنفتی ایران در چهار سال گذشته و رشد 460 درصدی جوایز صادراتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی ضیغمی با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی در پایان سال 1387 بیش از 173 بازار هدف داشته‌اند، افزود: این در حالی است که تعداد مقاصد صادرات غیرنفتی ایران در چهار سال گذشته معادل 143 بازار بوده است که رشد 21 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد کشورهای مبدا در واردات کالا به ایران در این مدت ثابت بوده است، تصریح کرد: واردات ایران در سال گذشته از 158 کشور مبدا صورت گرفت و نسبت به چهار سال ماقبل آن که 154 کشور بود تغییر چندانی نداشته است.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: دو اقدام یادشده بیانگر پیگیری سیاست‌های توسعه صادرات غیرنفتی به جای گسترش واردات کالا در سال‌های اخیر است.

وی با اشاره به اینکه قسمت عمده واردات کالا به کشور شامل کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای است، عنوان كرد: دولت برای کاهش واردات کالاهای مصرفی و حمایت از صنایع داخلی در سال‌های اخیر، سیاست افزایش تعرفه واردات را دنبال کرده، به طوری که نرخ تعرفه از 23 درصد در سال 83 به 33 درصد در سال گذشته رسیده است.

ضیغمی یادآور شد: از طرف دیگر برای توسعه صادرات غیرنفتی و تشویق صادرکنندگان کشورمان به راهیابی به بازارهای جدید در طول چهار سال گذشته اعتبارات مشوق‌ها و جوایز صادراتی با رشد 460 درصدی به هفت هزار و 600 میلیارد ریال رسید.