وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عقد و ازدواج سه دختر زیر 10 سال در آذربایجان غربی!

عقد و ازدواج سه دختر زیر 10 سال در آذربایجان غربی!
مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی از ثبت وقوع ازدواج سه دختر زیر 10 سال از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داده است.

به گزارش ایران ناز به نقل از هفته‌‌نامه سیروان محمد جوان بالاترین سن ازدواج پیرزنان این استان را نیز 9 مورد و در سن 75 سالگی در همین مدت عنوان کرد و افزود: در این مدت ازدواج 23 مورد پسران زیر 15 سال و 55 مورد مردان بالای 75 سال در دفاتر ازدواج این استان ثبت شده است. به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 200 مورد ازدواج در مناطق شهری و 6400 مورد در مناطق روستایی این استان ثبت شده است.

جوان افزود: بررسی ها نشان می دهد در این مدت 1400 مورد طلاق در مناطق شهری و 400 مورد در مناطق روستایی گزارش شده است. وی میانگین سنی 13 مورد از طلاق های ثبت شده زنان در این استان در سال جاری را 10 تا 14 سال و بزرگترین سن طلاق زنان را شش فقره در رده سنی 75 سال ذکر کرد.

وی کوچکترین سن طلاق مردان را نیز یک مورد 15 ساله و بزرگترین سن طلاق را 36 مورد در سن 75 سالگی عنوان کرد.

این مقام مسئول به مناطق وقوع چنین ازدواج‌هایی اشاره نکرده اما همزمان با سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان کردستان در سال 88 گزارش‌های متعددی درباره انجام عقدهای اجباری دختران در برخی مناطق کردنشین شهری و روستایی جنوب آذربایجان غربی به دفتر ایشان ارسال گردیده بود.