وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزایش ابتلا به سرطان با آمپول ضد بارداری

افزایش ابتلا به سرطان با آمپول ضد بارداری
تیم پژوهشگران مرکز پژوهش‌های سرطان فرد هاچینسون در سیاتل آمریکا دریافتند: استفاده زنان قبل از سن یائسگی از داروهای حاوی ماده depo-medroxyprogesterone acetate یا به اختصار DMPA مثل آمپول های دپو پروورا برای یکسال یا بیشتر به عنوان ابزاری برای جلوگیری از حاملگی، احتمال ابتلا به سرطان سینه را ۲ برابر افزایش می‌دهد.

این تحقیقات از حدود 1028 زن 20 تا 44 سال دچار سرطان سینه انجام شد و پژوهشگران در چارچوب تحقیقات خود به برخی تحقیقات بین‌المللی انجام شده در کشورهای مختلف نظیر کنیا، نیوزیلند، تایلند، مکزیک و کاستاریکا رجوع کردند.پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که استفاده زنان از آمپول جلوگیری از حاملگی حاوی هورمون پروژستین DMPA به مدت 12 ماه یا بیشتر خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان 2.2 برابر نسبت به دیگران افزایش می‌دهد.

 
این پژوهشگران دریافتند: خطر با توقف استفاده از این هورمون به طور تدریجی با گذر زمان کاهش می‌یابد و بعد از گذشت پنج سال از توقف استفاده از آن به طور کامل از بین می‌رود.پژوهشگران همچنین دریافتند که استفاده از این هورمون کمتر از یکسال باعث افزایش خطر و احتمال ابتلا به سرطان سینه نمی‌شود.
 
دپو پروورا نوعی هورمون پروژسترون است که برای جلوگیری از بارداری هر 12 هفته تزریق می‌شود. مصرف آن را باید 3 تا 6 ماه پیش از تلاش برای بارداری قطع کرد زیرا حداقل 13 هفته طول می کشد تا تخمک گذاری اتفاق بیفتد.