وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پاک شدن بدون غسل جنابت

چطوری پاك بشم؟!
سوال :
سلام
من حالاتی برایم پیش آمده که وقتی استمنا انجام میدهم خیلی ناراحت میشوم و دیگه نمیتونم غسل جنابت بگیرم.چون که با شرایط خانواده جور در نمی یاد(آدم هر روز نمیتونه که بر ه تو حموم).لطفا برای من راه حل ذکر کنید.من نماز میخونم به همین خاطر میپرسم.
آیا میشه تیمم یا وضو به جای غسل كرد؟
متشكرم.
پاسخ :
دوست خوبم
سلام
نگفته بودی شرایط خانوادتون چطوریه که نمی شه هر روز رفت حموم؟! شاید بخاطر این می گی که فکر می کنی بهت شک می کنند چون تا حالا معمول نبوده که هر روز بری حموم! آره؟ خب، الان دیگه فصل تابستون و فصل گرما داره میاد. اینطوری می تونی قضیه رو توجیه کنی که هوا گرمه و زیاد عرق می کنی و تصمیم گرفتی که بیشتر نظافت داشته باشی. در ضمن، اگه حموم بری کمتر گرما رو حس می کنی و کمتر اذیت می شی. اینطوری دیگه کم کم براشون عادی می شه و راحت تر می شی.
اینارو گفتم که اگه هر وقت به هر طریقی تحریک شدی بدون نگرانی غسل واجبت رو بجا بیاری چون نمی شه به این دلیل غسل نکنی (آخه وضو و تیمم نمیتونه این آلودگی رو به این دلیلی که گفتی، پاک کنه). و اینارو نگفتم که خیالت راحت بشه و به گناه بزرگ استمنا ادامه بدی، چون انجام این گناه خیلی فجیع تر از قضیه غسلشه! ببینم! توی فکر درمانش که هستی؟! توی فکر توبه!
دوست من! اینو هم یادت باشه که شیطان از هر راهی ممکنه سعی کنه ما رو از خدا دور کنه. یکیش ممکنه همین ترس از نظر خانوادت باشه که باعث بشه یا نمازت رو نخونی یا خدای ناکرده در حالت ناپاکی بجای بیاری! فکر کنم با توضیحاتی که داده شد الا ندیگه می تونی باید چیکار کنی! نه؟!
همچنان پاسخگوت هستم.
پاکی بهار تقدیمت.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز