وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه ماست و خیار با روش جدید!!

تهیه ماست و خیار به نظر ساده‌ترین كار در دنیا می‌آید. اما قرار است ما به شما ترفندهایی یاد دهیم كه همین كار ساده به لذیذترین خوردنی در وعده غذایی شما تبدیل شود.
در هر منطقه از ایران ماست و خیار را با شیوه‌های خاص خودشان درست می‌كنند. در برخی نقاط به آن گردو و كشمش اضافه می‌كنند، در برخی نقاط دیگر تنها خیار می‌ریزند.

برای درست كردن ماست و خیار ویژه ما كافی این كارها را انجام دهید:

مواد لازم:

خیار : سه عدد متوسط
ماست: 200 گرم
پیاز سفید:  یك عدد متوسط (به جای پیاز سفید در فصلش می‌توانید از پیازچه استفاده كنید)
سیر : یك حبه
آویشن : یك قاشق چای‌خوری (پودر شده)
نعنا خشك: یك قاشق چای‌خوری
گل محمدی: یك دوم قاشق چای‌خوری (پودر شده)
نمك: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به مقدار لازم

دستور كار:

نكته مهم در تهیه این ماست ریز كردن نگینی مواد اولیه آن است. خیلی‌ها خیار و پیاز را رنده می‌كنند اما طعمی كه ماست و خیار با مواد اولیه نگینی می‌گیرد، چیز دیگری است.

برای نگینی كردن خیار كافی است سه برش در طول آن و سه برش در عرض آن بزنید و آن را روی تخته قرار دهید. آنگاه از ارتفاع آن را به قسمت‌های كوچك تقسیم كنید.
البته كه نگینی ریز كردن خیار و پیاز كمی وقت‌گیر است و رنده كردن دوای درد زندگی ماشینی امروز. اما برای لذت بردن از غذا، بهتر است كمی حوصله داشته باشید و وقت بگذارید.
سیر را بسیار ریز خرد كنید. ماست را در ظرف آن بریزید. بهترین نوع ماستی كه می‌توانید به كار ببرید تركیبی از ماست ترش و ماست خامه‌ای است. تركیب 50 – 50.
آویشن، نعنا و گل محمدی را هم به آن اضافه كنید. خیارهای نگینی، پیاز و سیر هم یادتان نرود. فلفلی كه به كار می‌برید بهتر است دانه فلفل سیاه باشد تا آن را در فلفل‌دان‌های آسیابی در همان لحظه روی ماست آسیاب كنید.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز