وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای خرید و انتخاب بهترین نوع برنج

راهنمای خرید و انتخاب بهترین نوع برنج

راهنمای خرید و انتخاب بهترین نوع برنج

 

امروزه تشخیص و خرید برنج خوب دشوار است! به دلیل وجود برنج پلاستیکی ، کشف اصالت آن قبل از کیفیت برنج از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وقتی برای خرید به فروشگاه های آنلاین یا واقعی مراجعه می کنید ، با یک سری مارک ها و مارک های مختلف روبرو می شوید. سپس تعجب می کنید که کدام برنج را بخرید؟

 

شاید اولین قدم در انتخاب تجربه ای باشد که از خرید قبلی داشته اید و اکنون به دنبال برنجی هستید که از نظر ارتفاع خوب ، کم و به هم نچسبد و البته عطر و طعمی ایجاد می کند که نباید بگویید یا بپرسید!

 

نکته دیگر محاسبه درآمد و هزینه ماه یا سال است که هنگام خرید و عدم شناسایی برنج مرغوب بسیار موثر است!
برنج ایرانی یا خارجی؟

 

واضح است که برنج ایرانی با کیفیت و عالی است ، اما قیمت برنج خارجی بسیار ارزان تر است و به همین دلیل برخی از مردم برنج هندی و پاکستانی را خریداری می کنند

 

حتی برنج بی کیفیت نیز به خوبی رشد می کند و از بین می رود و هر خانم خانه دار تازه کار می تواند آشپزی کند آی تی. در حال آمدن است!اما بیشتر این نوع برنج های هندی و پاکستانی موجود در بازار برنج با کیفیت خوبی نیست و طعم خوبی ندارد

 

البته گاهی گفته می شود که آنها در مزارع آلوده پرورش می یابند و …. اگر برنج خانواده نباشد غذای روزانه ، ماکارونی از بعضی از این برنج های خارجی بهتر است!

 

قد و بالا مهم‌تر است یا عطر و طعم؟

برنج هندی بخاطر قیمت و ارتفاع پایین خریداری می شود. اما برای ارزان شدن می توانید از نیمه دانه و سالسای ایرانی برای مصرف روزانه استفاده کنید که دارای طعم و مزه و ارزش غذایی خوبی هستند.

 

منظور من از پختن برنج هندی برای میهمانان شما نیست!برای آنها برنج بخرید که ایرانی باشد تا بتوانند به خوبی رشد کرده و بافت خوبی داشته باشند و اگر عطر آن کم است با هنر آشپزی بو و طعم خاصی به غذای خود ببخشید.

 

راهنمای خرید و انتخاب بهترین نوع برنج

 

کباب ها اغلب از برنج سینه استفاده می کنند ، که بلند و بلند است ، اما عطر و طعم چندانی ندارد ، اما با بوی کباب و روغن حیوانی و چلوکباب رنگ و بو و طعمی می یابد که ارتباط چندانی با برنج ندارد.

 

برای یافتن رایحه برنج ، مقداری از آن را بین کف دست خود قرار داده و داخل آن بکشید. با توجه به میزان عطر خود می توانید تشخیص دهید.

 

برنج تازه و کهنه متفاوت است

شکل ظاهری برنج حتی قبل از پختن مهم است. اگر می خواهید برنج خوب رسیده باشد ، لازم نیست تازه باشد. برنج تازه رطوبت دارد و نمی رسد و وقتی پخته می شود حجیم نمی شود.

 

اگر برنج تازه خریداری کردید ، بگذارید پیر شود و اگر طعم خاص برنج تازه را دوست دارید ، مصرف آن مشکلی ندارد.تشخیص برنج قدیمی و تازه آسان است.

 

برنج قدیمی سفت و سخت است و شما می توانید برای درک سختی و سختی آن با اجازه فروشنده چند دانه از آن را زیر دندان خود بشکنید.نشانه دیگر برنج قدیمی ، تیره بودن آن نسبت به برنج تازه است و هرچه تیره تر باشد ، قدیمی تر است.

 

برنج کشت اول مقوی‌تر است یا کشت دوم؟

اگر استاندارد شما بو و عطر و طعم است ، برنج محصول دوم بخرید که طعم بیشتری نسبت به محصول اول داشته باشد. اولین کشت برنج در ماه آوریل است و برداشت آن در ماه آگوست است.

 

پس از کاشت اول ، برخی از کشاورزان زمین را برای کاشت دوم و کاشت بعدی آماده می کنند. کاشت دوم در نوامبر و پاییز انجام می شود.

 

برداشت دوم بیشتر از برداشت اول طول می کشد و برخی معتقدند به همین دلیل و همچنین استفاده از باران های پاییزی و نور خورشید، برنج حاصل از برداشت دوم از سلامتی و طعم بیشتری برخوردار است.

 

چین اول معطرتر است یا دوم؟

برخی از کشاورزان پس از برداشت اول و چیدن ساقه های برنج ، مجدداً آبیاری می کنند یا از آب باران (آب باران) استفاده می کنند تا محصول دوم را از محصول اول بدست آورند که به آن محصول دوم می گویند.

 

کیفیت چین دوم بسته به نوع کاری که کشاورزان برای کاشت و برداشت برنج انجام می دهند متفاوت است. اگر با باران تغذیه شود کیفیت آن پایین می آید.

 

اما با آبیاری و کوددهی مناسب این برنج عطر و طعم خوبی خواهد داشت که البته به پایان برداشت دوم نمی رسد. دومین برنج چینی ، در زبان‌های محلی، دونوج،‌ راتون و جگل می‌گویند.

 

روش تشخیص برنج یک‌دست و برنج مخلوط

نکته مهم هنگام خرید برنج ، حتی با بهترین کیفیت ، این است که این محصول از یک نوع باشد و اصطلاحاً همزن نداشته باشد. اگر برنج مخلوط شود ، پختن مشکل خواهد بود و در حالی که میزبان ها روش پخت آن را می دانند ،

 

برنج به ته کیسه رسیده است! برای تشخیص برنج خوب و اصلی کافی است که بخشی از آن را کف دست خود بگیرید و با دقت ببینید که اندازه و رنگ برنج یکسان است. اگر برنج نازک و استخوانی باشد ، تمام دانه ها باید اینگونه باشند.

 

اگر برنج قدیمی می خرید ، همه آنها باید به همان اندازه تیره باشند. اگر دانه سالم خریداری می کنید ، ببینید برنج شکسته ، شکسته و توخالی وجود ندارد.

 

پس از دیدن برنج ، مطمئن شوید که کپک زده و فاقد آفات است. در اینجا از همان آزمایش دستی بو استفاده شده است. رایحه رایحه ضعیف و متنوعی دارد.

 

حیف برنج مرغوب است که آبکش شود

بهتر است پخته شود یا آبکش شود؟ مشکل این است! علاوه بر نشاسته ، پروتئین و چربی ، برنج همچنین دارای ویتامین است.

 

به ویژه ویتامین های گروه B به عنوان یک ویتامین کباب کننده مهم وقتی برنج تخلیه می شود ، بیشتر این ویتامین های محلول در آب از بین می روند.

 

راهنمای خرید و انتخاب بهترین نوع برنج

 

بنابراین ، ارزش غذایی برنج گربه ای بیشتر از آبکش است. برخلاف تصور عمومی ، تخلیه میزان نشاسته برنج را کاهش نمی دهد.

 

زیرا دانه برنج خود حاوی نشاسته است و تا آنجا که می بینید نشاسته وجود دارد.بنابراین ، اگر اضافه وزن دارید ، مصرف خود را به ویژه برنج پرچرب و پرکالری کاهش دهید.

 

برنج سفید و جذاب یا قهوه‌ای و پوست‌کلفت؟

برنج قهوه ای همان برنج سفید است اما پوست ضخیم تر است! دانه های برنج دارای لایه ها و پوسته های زیادی هستند و اگر به راحتی لایه بیرونی آن را بردارید ، برنج قهوه ای به دست می آید که هم ارزش غذایی بیشتری دارد و هم طعم بهتری دارد.

 

این برنج به دلیل وجود این لایه های اضافی ، “برنج دانه ای کامل” نیز خوانده می شود ، حاوی ویتامین های گروه B ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، منگنز ، فسفر ، پتاسیم و … بیش از برنج سفید خوب است. مردم جنوب شرقی آسیا بیش از ما برنج قهوه ای می خورند!

 

انواع برنج ایرانی از زبان عرضه‌کنندگان حرفه‌ای

برنج ایرانی هم از نظر زمین های زراعی و هم از نظر طعم و بو تنوع زیادی دارد. برنج صدری در گیلان و مناطقی از کشور کشت می شود. پروتئین این برنج بیشتر از سایر برنج ها است و اگر آن را بین دستان خود بمالید ، چربی آن را احساس خواهید کرد.

 

هاشمی ، دام سیاه ، دام سفید ، دام زرد ، دام سرخ ، سالاری ، حسن سرای ، علی کاظمی ، و شاه پسند از انواع برنج صدری هستند.

 

برنج طارم که از مازندران می آید ، کوتاهتر و ضخیم تر از پستان است ، اما تقریباً چربی سینه یکسانی دارد. این نوع برنج تا ساعت ها پس از پخت خوب و نرم می ماند.

 

دیلمانی ، رشتی ، امیری ، مهالی ، موسی ، سنگ ، احلامی ، انباربو (که در لرستان ، اصفهان ، خوزستان و فارس نیز کشت می شود و به آن چمبا نیز می گویند) ، حسنی ، غریب ، (محمدی ، گرده و بینام) ، برخی از انواع برنج طارم است.

 

البته از طریق ترکیب دو نوع برنج خوب ، برنج دیگری بدست می آید که کشت می شود. کاسپین ، فجر ، نعمت ، ندا ، هراز و شفق از جمله این برنج های جدید هستند که طعم کمتری نسبت به اصل دارند اما عملکرد بالایی دارند ، به خوبی پخته و خوشمزه هستند.

 

خانم ها معمولاً درمورد انواع مختلف برنج و نحوه طبخ آن در مهمانی های چوگان یا کلوئه صحبت می کنند. به عنوان مثال ، مهمانان عطر و بوی برنج مورد استفاده میزبان را توصیف کرده و نام و محل فروش را جویا می شوند.

 

کم کم بحث در حال داغ شدن است و همه از عطر یا خوب و طعم انواع برنج ایرانی صحبت می کنند.بعضی اوقات در این اختلافات خانوادگی ،

 

یکی از اعضا که به شمال می رود و برنج خوبی می آورد ، او را تحسین می کند و برخی تایید می کنند که او بسیار خوشمزه و معطر است و برخی می گویند خیلی قد نمی کشد و برنج نمی دهد.

 

مردم در فضای مجازی همین بحث ها را دارند. بازار اجتماعی باسلام گروه “تجربه خرید” در تلگرام دارد که مشتریان این بازار تجربیات خود را در مورد محصولاتی که از سایت باسلام خریداری کرده اند به اشتراک می گذارند و نظرات خود را به اشتراک می گذارند.

 

چند روز پیش ، یکی از بحث های این گروه تلاش مشتریان برای خرید از غرفه دارانی بود که برنج تهیه می کنند. در این یادداشت ، به تجربه خرید برنج ایرانی از بازار بسلام می پردازیم.

 

در گروه تجربه خرید ، ناردانه یکی از کسانی است که داستان خرید برنج را از جایگاه محصولات حاج اکبر گیلانی به اشتراک گذاشته است. عطر و بوی برنج برای او بسیار مهم بود. ناردانه میگه.

 

امروز ناهار را با برنج حاج اکبر پختم. قبل از اینکه آن را داخل قابلمه بریزم ، منتظر شدم تا رایحه برنج شمالی همه جا پر شود ، اما این اتفاق نیفتاد و من بسیار هیجان زده شدم!

 

ناردانه به نکته مهم دیگری اشاره می کند. به قول معروف چای قوری است و برنج قابلمه! یعنی علی رغم تعریف فروشنده ، گلدان کسی است که کالا را اعلام می کند.

 

اگر برنج عطر و بوی زیادی دارد ، باید قبل از پخت معطر باشد و البته هنگام استنشاق ، بوی آن باید به همسایگان برسد! تخته نرد ادامه می دهد:

 

سخنان ناردان نشان می دهد که ملاک او نه تنها طعم است بلکه از برنج با کیفیت نیز انتظار دارد. این بحث با گفتگوهای دیگران ادامه می یابد و منجر به پخت و پز مضاعف می شود.

 

در همین حال ، حاج اکبر که برنج ناردان را از جایگاه محصولات گیلانی خود خریداری کرده بود ، وارد گفتگو می شود.وی به اصالت و یکنواختی محصول خود و این واقعیت اشاره دارد که خود وی نیز با حضور در منطقه فرآیند تهیه محصول را رهبری کرده است.

 

وی همچنین انواع برنج خوب ایرانی را توضیح می دهد. از این توضیحات نتیجه می شود که طبق گفته حاج اکبر ، عطر و بو معیار خوبی برای خرید برنج نیست:

 

برنج به چند دسته تقسیم می شود: اول ، برنجی که خوب به نظر برسد و بلند رشد کند ، اما طعم و بو زیادی نداشته باشد. مشابه برنج شاه بلوط ، که بیشتر چلوکبابی ها از آن استفاده می کنند و با روغن حیوان یا کره طعم دار می شود. شیرودی و برنج فجر نیز از این گروه هستند.

 

دوم ، برنج که خوب و همگن به نظر می رسد اما رایحه متوسطی دارد. به عنوان مثال عطر برنج سیاه ، برنج طارم و برنج هاشمی به ترتیب کاهش می یابد اما از نظر طعم خوشمزه هستند.

 

سوم ، برنج که عطر و طعم بسیار خوبی دارد. مانند برنج علی کاظمی که طعم زیادی دارد و از نظر طعم و مزه هیچ برنجی به آن نمی رسد. البته قیمت آن همیشه سه تا چهار هزار تن بیشتر از گروه دوم برنج است.

 

چهارم، برنج‌های پایه کوتاه از جهت قد و اندازه که متنوع هستند. مثل برنج‌های لنجان اصفهان، چمپا و عنبربوی شادگان و اهواز. چمپای شادگان طعمش از بقیه بهتر و از عنبربو کیفیتش بهتر است.

 

با این حال، برنج لنجان و چمپا که عطر بسیار و طعم جالبی دارند اما ظاهرشان کشیده نیست و اگر روش پختش را ندانید شفته می‌شود.

 

پنجم ، برنج پر محصول مانند فجر ، که در شیراز کشت می شود. این برنج به دلیل خاک و محیط بکر دارای عطر و طعم خوبی است اما این برنج در شمال معطر نیست و به طور کلی رشد چندانی ندارد.

 

اما به نظر نمی رسد که ناردان متقاعد شده باشد و معتقد است که برنج خوب باید بوی ساختمان را از بین ببرد ، حتی با استفاده از کپسول یا مخلوط.

 

برنج هاشمی حتی اگر پخته شود بوی ساختمان را از بین می برد. من حتی برنج را در ظرفهای مخلوط و تهین می پزم و هیچ کس نمی فهمد که آب آن تخلیه نمی شود.

 

تفاوت گربه و ناودان در این است که میهمانان از غذا راضی نیستند و دائما از نحوه انجام غذا می پرسند.تعدادی از اعضا ، که سلامت و اصالت محصولات برای آنها مهمتر است ، بحث را از برنج خوب به سمت کالاهای دیگر مانند رب گوجه فرنگی و انار 

 

شکر ، آرد ، روغن و موارد مشابه هدایت می کنند و تجربه خود را در خرید محصولات توصیف می کنند. در یادداشت های بعدی درباره این تجربه ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

جمع‌بندی : ۵ راه تشخیص برنج خوب و با کیفیت

تاکنون مشخص شده است که سلیقه خریداران برنج متفاوت بوده و معیارهای متفاوتی دارد. برنج ایرانی نیز از تنوع و طعم های مختلفی برخوردار است. چندین روش برای تشخیص برنج خوب در زمینه های این یادداشت ذکر شده است. به طور خلاصه:

 

برای درک عطر و بوی برنج ، مقداری از آن را بین کف دست خود قرار داده و آن را منفجر کنید. از میزان بویایی که می توانید بفهمید.

 

جدا کردن برنج قدیمی از آن تازه خیلی سخت نیست. برنج قدیمی سفت و سخت است و می توانید با کسب اجازه از فروشنده ، چند دانه زیر دندان بشکنید تا از سختی و سختی آن مطلع شوید.

 

نشانه دیگر برنج قدیمی ، تیره بودن آن نسبت به برنج تازه است و هرچه تیره تر باشد ، قدیمی تر است.برای تشخیص یک برنج خوب و معتبر از نوع مخلوط کافی است بخشی از آن را در کف دست نگه دارید و برنج را که به همان اندازه و رنگ است با دقت ببینید.

 

اگر مواد نازک و استخوانی باشد ، تمام دانه ها باید به گونه ای باشند. اگر برنج قدیمی می خرید ، همه آنها باید به همان اندازه تیره باشند.

 

اگر دانه سالم خریداری می کنید ، ببینید برنج شکسته ، شکسته و توخالی وجود ندارد. پس از دیدن برنج ، مطمئن شوید که کپک زده و فاقد آفات است.

 

برای دانستن میزان چربی برنج ، مقداری از آن را بین دستان خود بمالید تا چربی آن احساس شود.با وجود تعریف فروشنده ، گلدان آن است که کالا را اعلام می کند. قبل از خرید عمده ، مقدار کمی خریداری کنید و چندین بار امتحان کنید ، هم از نظر قد و هم طعم ، کاملاً پخته و خوشمزه.

 

چه برنجی بخریم؟

برنج نقطه قوت اصلی مردم ایران است و آنها همیشه بهترین آنها را رشد و مصرف کرده اند. در این سال ها به دلیل واردات و کتاب های بیشمار ، گران بودن برنج اصلی ایرانی و کاهش قدرت خرید ،

 

تهیه این محصول اصیل ایرانی را بر سر سفره های خود با مشکل مواجه می کند.از طرف دیگر دلالانی در بازار وجود دارند که این محصول را از کشاورزان خریداری می کنند و سپس انواع مارک ها را روی آن می گذارند.

 

به همین دلیل ، هنگام خرید آن ، به اسامی مختلفی برمی خوریم و این باعث سردرگمی می شود. برخی نیز به بی عدالتی پایان می دهند و برنج اصلی ایرانی را با نوع خارجی ترکیب می کنند و می فروشند.

 

اما آنچه مسلم است این است که برنج گیلان و مازندران محصولاتی هستند که همیشه از کیفیت برخوردار بوده و نوع خارجی آنها نمی توانند با آنها رقابت کنند.

 

برنج تولید شده در این دو استان در سراسر ایران رواج دارد. دلیل آن واضح است: اگر به استان گیلان سفر کنید و از یک مزرعه برنج یا آسیاب برنج عبور کنید ، غیر ممکن است رایحه آن را بو نکشید و نفس راحتی بکشید.

 

هنگام بازدید از یکی از این خانه ها با غذای گران قیمت و عجیب مواجه نخواهید شد.کافی است کمی برنج آب پز را خالی بخورید تا طعم واقعی و منحصر به فرد آن احساس شود.

 

این محصول از استان های شمالی از نظر طعم ، عطر و ماندگاری چنان قوی است که انتقال آن دشوار است ، چه رسد به این که اگر می خواهید جایگزینی برای آنها پیدا کنید ، این محصول پاکستانی ، هندی و جدید است.

 

فرقی نمی کند برنج ایرانی بپزید یا آن را با املت یا کباب بخورید ، در هر صورت رایحه آن بی نظیر است و خانه را پر می کند. هیچ چیز جایگزین آن نمی شود.