وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره لاغری با آب کرفس و نکاتی که باید بدانید

همه چیز درباره لاغری با آب کرفس و نکاتی که باید بدانید

همه چیز درباره لاغری با آب کرفس و نکاتی که باید بدانید

 

لاغری با آب کرفس به دلیل فیبر بالای موجود در آن و همچنین میزان کم کالری موجود در آن انجام می شود. کرفس حاوی ویتامین های B1،B2،B6،C می باشد.

 

همچنین دارای املاحی مانند فسفر، کلسیم، سدیم، منیزیم، اسید فولیک، آهن و پتاسیم می باشد. آب کرفس به کاهش سم های بدن کمک می کند و در درمان نقرس، سر درد و روماتیسم نیز موثر است. همچنین برای تصفیه خون کابرد زیادی دارد.

 

یکی از مهمترین خواص کرفس تقویت دستگاه گواش است. کرفس به درمان سو هاضمه، بی اشتهایی، نفخ روده و همچنین درمان یبوست کمک زیادی می کند.

 

برای لاغری با آب کرفس مصرف روزانه یک لیوان آب کرفس پیشنهاد می شود. این کار باعث کارکرد بهتر روده ها می شود و به کاهش وزن کمک می کند.

 

به دلیل وجود فیبر زیاد در کرفس بعد از مصرف آن به فرد حس سیری دست می دهد. به افرادی که اضافه وزن دارند توصیه می شود به جای استفاده از نوشیدنی های قندی و گاز دار از آب کرفس استفاده کنند.

 

جالب است بدانید که خوردن آب کرفس باعث می شود که فرد میلی به خوردن شیرینی جات نداشته باشد و همین خود عامل دیگری در لاغری با کرفس به شمار می رود.

 

همه چیز درباره لاغری با آب کرفس و نکاتی که باید بدانید

 

*آب کرفس چه فوایدی دارد؟

1-استفاده به عنوان میان وعده

افرادی که به دنبال کنترل وزن هستند می توانند از کرفس برای میان وعده هایشان استفاده کنند. استفاده از کرفس به دلیل کالری پایین برای افرادی که قصد کنترل وزن دارند بسیار توصیه می شود.

 

کالری کرفس از کالری هویج کمتر است و با توجه به خواصی که دارد مصرف آن علاوه بر کاهش و کنترل وزن باعث تقویت بدن نیز می شود. البته به این معنی نیست که فقط از کرفس استفاده شود و جایگزین تمام میوه ها گردد بلکه می توان در کنار سایر میوه ها و سبزیجات از کرفس نیز استفاده کرد.

 

2-کرفس خام یا پخته

متخصصان بارها بر این نکته تاکید داشته اند که سبزی های خام خواص بیشتری دارند زیرا حرارت باعث از دست رفتن بخش زیادی از خواص میوه ها و سبزیجات می شود. به همین دلیل مصرف کرفس خام نیز توصیه می شود.

 

کرفس پخته خواص کمتری نسبت به کرفس خام دارد ولی می توان از آن نیز استفاده کرد به طور مثال استفاده از کرفس در غذاهایی مانند خورش کرفس می تواند علاوه بر مزه دار کردن غذا باعث رسیدن بخشی از خواص آن به بدن شود. همچنین استفاده از کرفس در غذاها باعث می شود که فرد احساس سیری زودرس پیدا کند.

 

3-مخلوط آب کرفس و آب میوه

همانطور که گفته شد یکی از راههای لاغری با آب کرفس می باشد. از آنجایی که ممکن است بعضی افراد طعم آب کرفس را دوست نداشته باشند لذا توصیه می شود که از مخلوط آب کرفس و آب میوه طبیعی استفاده شود. بهتر است که از میوه های تازه برای تهیه این نوشیدنی استفاده گردد.

 

همچنین میوه هایی که شیرینی کمتری دارند مناسب تر هستند و اگر میوه های مورد استفاده نیز خاصیت لاغر کنندگی داشته باشند به روند کاهش وزن کمک بهتری می شود.

 

استفاده از آب پرتقال به همراه آب کرفس یک ترکیب خوش طعم و مفید برای بدن می باشد. برای تهیه این نوشیدنی توصیه می شود که آب یک ساقه کرفس گرفته شود و با آب یک پرتقال تازه نیز مخلوط شود و روزی یک مرتبه از این نوشیدنی استفاده گردد.

*نکات و توصیه هایی که باید بدانید:

مصرف افراطی کرفس در افرادی که بیماری سنگ کلیه یا سنگ مثانه دارند ممکن است باعث تشدید این بیماری ها شود لذا توصیه می شود که این افراد به صورت مداوم از کرفس استفاده نکنند. مصرف بیشتر از یک مرتبه در طی هفته برای این افراد ممکن است مشکل ایجاد کند.

 

همانطور که گفته شد کرفس سرشار از فیبر است. اما لازم است بدانید که فیبر موجود در کرفس با فیبر موجود در سایر سبزیجات متفاوت بوده و دیر هضم است. به همین خاطر برای افرادی که ممکن است مشکلات گوارشی داشته باشند ایجاد مشکل کند.

 

یکی از نکات مهم در هنگام خرید و شستشوی کرفس این است که از کرفس تازه خریداری کنید و از خریدن کرفس با ساقه و برگ های پژمرده خودداری کنید. شستشوی ساقه های کرفس به آرامی باید انجام شود. مخصوصا در هنگام شستن بخش هایی که نزدیک به ریشه است.

 

تا زمان استفاده از کرفس آن را خرد نکنید. زیرا بخش زیادی از خواص و املاح آن در اثر خرد کردن از بین می روند. همچنین استفاده از کرفس خام نیز به دلیل داشتن خواص بیشتر توصیه می شود. می توان از کرفس خام در تهیه سالاد استفاده کرد و در وعده های اصلی غذا از آن بهره برد.

 

همه چیز درباره لاغری با آب کرفس و نکاتی که باید بدانید

 

*خالی از لطف نیست که با سایر فواید مصرف کرفس آشنا شوید:

-از بین رفتن کلسترول

کرفس حاوی عناصری است که می تواند به کاهش سطح لیپوپروتئین کمک کرده و در نتیجه آن کلسترول کاهش پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه استفاده از رژیم کرفس می تواند غلظت تری گلیسیرید را نیز کاهش دهد.

 

-پیشگیری از التهابات

آنتی اکسیدان ها و پلی ساکارید های موجود در کرفس نقش مهمی در رفع التهاب دارند.همچنین کرفس حاوی فلاونوئید و پلی فنول است که به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کنند، بنابراین به افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و ورم مفاصل هستند، برای بهبود و درمان این بیماری ها توصیه می شود در رژیم غذایی خود از کرفس استفاده نمایند.

 

-تنظیم فشار خون

این سبزی مفید همچنین در کنترل فشار خون تاثیر زیادی دارد، زیرا کرفس دارای مقدار زیادی پتاسیم، متانول و اسید هگزانیکاست و مصرف آن می تواند موجب تنظیم فشار خون بدن شود.

 

-حس آرامش و راحتی 

کرفس دارای آنزیم های غنی از فیبر و آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن در بهبودی کبد موثر است، بنابراین افرادی که کبد چربی دارند، با استفاده از رژیم کرفس می توانند مشکل خود را برطرف کنند.

 

-از بین بردن عفونت

در گذشته از کرفس به عنوان یک روش قوی و موثر برای مبارزه در برابر عفونت ها استفاده می شده است؛ به عنوان مثال اگر کسی دچار عفونت های ادراری می شد، می توانست با استفاده از این رژیم به رفع و جلوگیری از عفونت ها بپردازد.

 

-یک ضد سرطان قوی 

همانطور که در بالا خواندید؛ کرفس از جمله سبزیجات مفیدی است که دارای خواص درمانی بیشماری می باشد و فواید ضد سرطانی دارد. به طور کلی مصرف غذا های سالم نقش مهمی در حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به خیلی از بیماری ها دارد، بنابراین لازم است از غذاهای سالم استفاده کنید تا همواره سالم بمانید.