وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بدون سختی،وزن خود را کاهش دهید!!

بدون سختی،وزن خود را کاهش دهید!!
10 استراتژی زیر همگی توسط متخصصان تغذیه بررسی و تایید شده و شما با عمل به آنها می‌توانید در عین حال که تغذیه صحیح دارید، کالری بسوزانید و وزن کم کنید.

آیا می‌دانستید با تغییر جزیی در برخی عادات روزانه خود می‌توانید حتی بدون رژیم به کاهش وزن و تناسب اندام برسید؟
برای از دست دادن نیم کیلو از وزن‌تان باید حدود 3500 کیلوکالری بسوزانید. اگر هر روز 500 کیلوکالری کمتر مصرف کنید یا بسوزانید، در عرض یک هفته نیم کیلو وزن کم خواهید کرد. استراتژی‌های زیر همگی توسط متخصصان تغذیه بررسی و تایید شده و شما با عمل به آنها می‌توانید در عین حال که تغذیه صحیح دارید، کالری بسوزانید و وزن کم کنید….
صبحانه را فراموش نکنید:
اکثر کسانی که وزن متعادلی دارند یا بعد از رژیم، وزن‌شان ثابت می‌ماند یک عادت خوب غذایی دارند و آن هم خوردن صبحانه است. یک باور اشتباه رایج بین کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند این است که صبحانه را از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند تا کالری کمتری به بدن‌شان برسد، در حالی که این اقدام سبب گرسنه شدن و بیشتر خوردن در طول روز و به ویژه در شب می‌شود.
تحقیقات بسیاری روشن کرده‌اند افرادی که صبحانه می‌خورند در مقایسه با آن دسته که این عادت خوب را کنار گذاشته‌اند، بیشتر دچار اضافه ‌وزن و چاقی شده و در محل کار یا مدرسه تمرکز حواس کمتری دارند.

به محض تاریک شدن هوا در آشپزخانه را ببندید:
شب‌ها بسیاری از افراد عادت دارند جلوی تلویزیون بنشینند و در حالی که برنامه مورد علاقه‌شان را می‌بینند، مدام موادغذایی در دهان‌شان می‌گذارند. غذا خوردن به همراه تماشای تلویزیون سبب می‌شود شما به غذایی که میل می‌کنید و کیفیت و اندازه آن بی‌توجه شوید. عصر که به خانه برمی‌گردید هر چه سریع‌تر شام خود را میل کرده و همراه آب‌میوه مصرف کنید و از یک ساعتی به بعد در آشپزخانه را بسته و دیگر چیزی نخورید.

به کالری نوشیدنی‌ها توجه کنید:
نوشیدنی‌های قنددار در مقایسه با مواد غذایی جامد کالری بسیار بالایی دارند و در عین حال جلوی گرسنگی را نمی‌گیرند. اگر احساس تشنگی می‌کنید، بهتر است آب، شیر کم‌چرب، یا آب‌میوه صددرصد طبیعی بخورید. یک لیوان آب سبزیجات نه تنها کالری کمی دارد، بلکه جلوی گرسنگی شما را هم می‌تواند بگیرد. تحقیقات بسیاری نشان داده حتی مصرف نوشیدنی‌های رژیمی و لایت که در آنها از قندهای مصنوعی استفاده شده هم می‌تواند سبب چاقی شود.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید:
میوه و سبزیجات در عین حال که می‌توانند برطرف‌کننده گرسنگی باشند، حاوی مواد مغذی مفید برای داشتن زندگی سالم هستند. مصرف زیاد میوه و سبزی باعث می‌شود گرایش فرد به مصرف موادغذایی چرب و پرکالری کاهش یابد. متخصصان تغذیه نیز توصیه می‌کنند وعده غذایی خود را با سوپ سبزیجات یا سالاد آغاز کنید تا هم خوب سیر شوید و هم گرایش تان به موادغذایی ناسالم کاهش یابد.

غلات کامل فراموش نشود:
غلات کامل حاوی فیبرهای مفید برای سلامت انسان بوده و سبب می‌شوند تا دیرتر احساس گرسنگی کنید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به جای مصرف نان سفید، نان سبوس‌دار، به جای برنج سفید، برنج قهوه‌ای و تنقلاتی مثل بیسکوییت سبوس‌دار، پاپ‌کورن یا غلات بو داده مصرف کنید.

پروتئین در هر وعده باید وجود داشته باشد:
به تمامی وعده‌های غذایی خود پروتئین یا مشتقات آن را بیفزایید تا از گرسنه شدن سریع شما پیشگیری کند. ماست کم‌چرب، گردو، تخم‌مرغ و… منابع خوب پروتئین گیاهی و حیوانی‌اند. در ضمن، هر 3 تا 4 ساعت یک بار یک وعده کوچک اما مغذی بخورید تا قندخون تان ثابت بماند و مجبور به ناخنک زدن نشوید.

مواد غذایی کم‌چرب را انتخاب کنید:
وقتی برای خرید به سوپرمارکت می‌روید، از هر نوع ماده‌غذایی نوع کم‌چرب آن را بردارید اما بدانید کم‌چرب بودن یک ماده غذایی به آن معنی نیست که شما می‌توانید بیشتر از معمول آن را مصرف کنید بدون آنکه چاق شوید. از خرید سس مایونز هم چشم‌پوشی کرده و به جای آن ماست را برگزینید.

مراقب اطراف‌تان باشید:
 یک استراتژی فوق‌العاده ساده برای کاهش میزان کالری مصرفی و کاهش وزن توجه به محیط اطراف است. وقتی برای خرید بیرون می‌روید غذاهای سالم را انتخاب کنید و اگر قرار است به رستوران بروید، مطمئن شوید رستورانی که انتخاب کرده‌اید غذاهای سالم طبخ می‌کند یا نه.

بشقاب‌تان را کوچک کنید:
کوچک کردن یک سایز از بشقاب باعث می‌شود میزان کالری دریافتی شما کمتر شده و 10 تا 20 درصد از وزن‌تان را به راحتی از دست بدهید. برخی بشقاب‌های غذاخوری به ویژه بشقاب‌های رستوران‌ها بزرگ‌تر از حد لازم است. توصیه می‌کنیم به جای یک بشقاب غذاخوری یک بشقاب سو‌پ‌خوری یا میوه‌خوری را انتخاب کنید.

بیشتر راه بروید:
یک قدم‌شمار بخرید و هر روز تعداد قدم‌های خود را شمرده و سعی کنید آن را به 10 هزار قدم روزانه برسانید. قدم‌شمار حکم یک محرک و تشویق‌کننده را برای‌تان خواهد داشت.